Opknap beurt geslaagd!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Opknap beurt geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 16:38

Vorig voorjaar was ik opzoek naar een gezelschap pony voor mijn pony. Na vele advertenties bekeken te hebben kwam ik een leuke shetlandmerrie tegen, bruin met zwarte benen en manen en staart. Ze leek eigenlijk best wel veel op de pony die ik al had.

Heel toevallig stond deze pony in hetzelfde dorp waar een vriendin woont. E zou ik heel toevallig het weekend erna naar haar toe om een bosritje te maken. De pony zou ik dan ook bekijken.

Een dag van te voren kreeg ik een appje van de verkoper, hij had de pony op een ander stuk land gezet en nu heeft ze al haar manen erafgeschuurd. Hmmm... Tja, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Na de bosrit met mijn vriendin toch wel even gaan kijken, maar, ik wil geen zorgen pony dus ik zal haar toch niet kopen..
Faill... Dat mooie koppie en haar lieve karakter, ik kon haar daar niet laten staan.
Drie dagen later weer naar Drenthe afgereisd om haar op te halen.. Tot op de dag van vandaag nog geen moment spijt gehad. Ze is zo onzettend lief, mensgericht, leergierig en heel erg netjes. Ook is haar uiterlijk een wereld van verschil in vergelijking met vorig jaar.
Hieronder een paspoortje en de foto's.

* Minerva
* 8 jaar
* 98 cm
* shetlander
* merrie

Deze foto's heb ik gemaakt op de dag dat ik haar ging bekijken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel wassen met betadine en de plekjes ingesmeerd mer honingzalf.

Ook moest ze in beweging komen, zo gingen we veel te wandelen....

Afbeelding

... te fietsen...

Afbeelding

.. en werd er ook ongeveer twee keer per week gelongeerd.

Afbeelding

Maar ze had natuurlijk ook haar vrije tijd. Zo mocht ze af en toe het gras in de tuin eens maaien

Afbeelding

En stond ze overdag lekker op het land

Afbeelding

Samen met mijn andere pony

Afbeelding

Ik ben zo blij met haar en vind haar er zo goed uitzien dat ik ons heb opgegeven voor een fotomeeting. Ik heb nog niet alle foto's binnen maar hier alvast een paar mooie foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een jaar later is ze voor mij zoveel meer dan een gezelschapspony voor mijn andere pony. Ik ben dan ook ontzettend trots op mijn kleine prinsesje.

Foto's links zijn van juni 2016 en de foto's rechts van 30 mei 2017

Afbeelding



bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 20:42

Dank jullie voor de lieve reacties!

@koper, grappig dat we een beetje hetzelfde verhaal hebben. Ik zal er ook alles aan doen om haar tot haar dood bij me te houden (net als al mijn andere dieren trouwens :+ )

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:54

Kayleigh327 schreef:
Wow wat een verschil!!!
Kan je misschien vertellen wat het verschil is met waar ze vandaan komt en hoe ze nu bij jou staat?
Omdat er zo'n groot verschil is met die schuurplekken... Het lijkt inderdaad heel veel op zomereczeem, en misschien zijn er mensen (waaronder ik) die wat met jouw tips kunnen?
Ik vind het erg knap dat ze er nu zo goed bij staat! :D


Toen ik haar kocht stond ze 24/7 op gras in Drenthe.

Ik woon in friesland en heb haar alleen overdag op gras staan. Snachts in de bak. Ik ben eind februari weer begonne met opbouwen op de wei, toen zonder masker en sinds een paar weken staat ze met graasmasker op de wei en af en toe twee uurtjes zonder. Verder zorg ik er wel voor dat ze minimaal 3 keer per week wat doet, of naast de fiets of longeren.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:56

Die dikke manenkam is wel wat minder geworden dan vorig jaar maar is nog wel echt duidelijk aanwezig. Ook in de winter was deze er. Maar hij is wel heel soepel, kan 'm alle kanten op bewegen. Zodra ik denk dat de manenkam te hard wordt haal ik haar voor de zekerheid wel even een weekje van het gras af. Maar het zal denk ik wel meevallen nu ze met graasmasker erop staat.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Opknap beurt geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 13:56

Dankje Nadine :)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 15:34

Ik had eigenlijk ook helemaal niks met shetjes. En nu nog steeds niet.. Alleen m'n eigen haha 8-)

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 07:41

Unleash schreef:
Wat een leuke merrie!

Maar eigenlijk lijkt ze veel meer op een welsh pony dan een shetlander. Misschien is het een kruising shetlander met ander pony ras?


Ja klopt, ik denk soms ook wel eens dat er meer in zit dan alleen shet. Maar ik zal er denk ik nooit achterkomen. Ik heb haar uit de handel dus een vraag hierover aan de vorige eigenaar zal niks uithalen gok ik :o


IngridM schreef:
wat een leuke dame zeg! Toen ik eerste foto's zag dacht ik 'oei waar ben je aan begonnen' maar wat ziet ze er nu goed uit zeg!

Enne........shetten zijn echt leuk hoor!!


Hahaha ja, op moment van kopen dacht ik dit eigenlijk ook maar wou het toch proberen.. En gelukkig met goed resultaat :D


Koper schreef:
bellehorses schreef:
Ik had eigenlijk ook helemaal niks met shetjes. En nu nog steeds niet.. Alleen m'n eigen haha 8-)

Dit dus. En dan heb ik ook nog een mérrie :roll:

Maar als ze dan een hinnikconcert geeft wanneer ze me hoort aankomen. En naast me komt staan met haar hoofd zowat (of helemaal) bij mij op schoot wanneer ik in de wei ga zitten. En ze is ál-tijd vrolijk. Ik heb nog nooit zo'n positieve persoonlijkheid, mens of dier, meegemaakt. En ik vind haar ook heel mooi. Maar bovenal ontzettend lief.

En jouw shet heeft vast ook een heleboel kwaliteiten. Zo zie je maar hoe het toeval je visie op dingen kan veranderen :)


Absoluut, altijd blij om me te zien, zij is meestal ook de eerste die al dravend naar me toe komt in de wei.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 08:11

hihi ja echt wel <3

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-17 10:18

AlwaysH schreef:
Dat ziet er goed uit nu!
Leuke naam, haha!
Minerva Anderling! :P


Hahaha.. Dan vind ik mijn Minerva er toch net iets leuker uitzien _O-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eelmo, xKatinkii en 23 bezoekers