Irkoon (v. Marlon)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 22:19

Hallo bokkers,

Sinds september vorig jaar heb ik mijn eerste echt eigen paard. Hiervoor wel pony's gehad, maar die waren altijd van mijn ouders. 2 jaar gestopt geweest met rijden door mijn werk, maar toch weer besloten te beginnen. Vandaar dat ik mijn kleine vriendje graag aan jullie wil voorstellen.

Irkoon is een Marlon X Negro ruin, geboren in 2013, wat hem nu 4 jaar maakt. Ik heb hem groen gekocht bij de fokker weg. Hij was toen 154cm, en dus nog een pony, maar op de gok toch gekocht, want zelf ben ik ook niet zo groot. Hij lijkt nu al flink gegroeid, en we denken dat hij nu rond de 158cm is.

De eerste keer dat we hem zagen, te dik en niet getoiletteerd, maar wel erg lief
Afbeelding
Afbeelding

Wel getoiletteerd thuis, en met zijn eigen hoofdstel

Afbeelding

De eerste keer longeren met singeltje (hiervoor uiteraard al wel een aantal keren zonder)

Afbeelding

Een tijdje verder al even zadelmak, foto's van begin heb ik niet

Afbeelding

Afbeelding

Begin januari een onderling wedstrijdje gereden, voor de ervaring. Veel geleerd, en ook nog een winstpuntje. Fijn beest

Afbeelding

Afbeelding
Het zadel ligt niet te ver naar achteren, het bontje was verschoven :Y)
Afbeelding

Daarna een tijdje niet gereden ivm de vorst, en weer rustig opgepakt. Opstappen en wegrijden.

Inmiddels al vrij gesprongen

Afbeelding

Afbeelding

Ook is hij heel lief voor kinderen, zolang ik maar niet probeer weg te lopen, want dan MOET hij met mij mee

Afbeelding


En vandaag voor het eerst echt op buitenrit, al eerder wel aan de hand langs de weg, en korte stukjes uitstappen. Uiteraard niet alleen, mijn zusje was lopend mee

Afbeelding
Ook onderweg even bij vrienden op het land gereden, mijn ouders daar verrast

Afbeelding



Maar bovenal veel lol met zn tweeën, ben elke dag nog blij dat ik hem heb gekocht.
Want klein of niet, voor mij is hij perfect

(Rijtechnische tips heb ik niet nodig, heb goede instructie, en hij loopt nu heel anders weer als op deze foto's :D :o )

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:48

Lijkt me een heel sympathiek dier :) Veel geluk nog met hem!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:45

_Denise_ schreef:
Lijkt me een heel sympathiek dier :) Veel geluk nog met hem!


Dankjewel! Ben ontzettend blij met hem

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:54

Wat een leuk aansprekend hoofdje!

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:17

Mooi chique paard.Veel geluk met hem! Leuke naam trouwens ook.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 19:18

Dankjewep allemaal :o

Anoniem

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:30

Mooi vosje! Ik wens je nog veel plezier ermee :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 19:17

Dankjewel allemaal!

Afgelopen woensdag voor de 2e keer gesprongen, super braaf en fijner op de sprong als de eerste keer, maar helaas wel 1x het zand mogen inspecteren :+ eigen schuld, want ik verloor mn balans, maar daarna was het weer opstappen en wegrijden en ook zo weer over t sprongetje heen. Had alles weer op dezelfde manier staan, dit om m mooi in het midden te houden, zo gaan we voorlopig nog even door. Aankomende donderdag mag hij mee naar mijn werk, om weer eens op ander terrein te lopen

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:20

Wat een leuk paard zeg! Heel aansprekend koppie. Ik vraag me alleen af of ie nou een bult op zn hoofd heeft? :P

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 19:45

Smee__ schreef:
Wat een leuk paard zeg! Heel aansprekend koppie. Ik vraag me alleen af of ie nou een bult op zn hoofd heeft? :P

Jaa bij heeft iets een bultje inderdaad. Zo is ie geboren. Maakt m nog specialer :+

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 19:52

Mooi maatje voor je hoor.
Ik heb ook een 1,56 pony gekocht met 2,5 jaar. Dus zal ook nog wel wat groeien en ik ben ook maar klein. Leuk topic om te zien.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 21:26

suikermeisje schreef:
Mooi maatje voor je hoor.
Ik heb ook een 1,56 pony gekocht met 2,5 jaar. Dus zal ook nog wel wat groeien en ik ben ook maar klein. Leuk topic om te zien.


Dankjewel!
Die van jou is ook leuk! En inderdaad, denk dat hij rond de 160 wordt, en anders maar niet. Heb m voor mezelf, dus hij hoeft niet groot te zijn, zolang ie maar goed loopt, en dat doet ie <3

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:14

Precies! En juist fijner te rijden dan zo'n joekel. M'n 9-jarige is een reus. Liever zo'n 'kleintje' dan. In buitenland zijn het echter gewoon paarden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 22:44

Leuk dier! KLein zegt niks inderdaad. Destijd mijn paard ook als 3 jarige gekocht, was toen ook ca 1.58 en inmiddels nu 9 en 1,64. ben zelf ook klein, dus perfect :)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 23:07

suikermeisje schreef:
Precies! En juist fijner te rijden dan zo'n joekel. M'n 9-jarige is een reus. Liever zo'n 'kleintje' dan. In buitenland zijn het echter gewoon paarden.

Absoluut waar! En die grote paarden kan ik op mn werk wel rijden. Echt leuke paarden daar, maar de kleinsten zijn 168, heb 2x al moeten rijden op 1 van bijna 180. Dan ben ik echt blij met mn ukkie, die trouwens zo groot galoppeerd dat ik moeite heb met netjes blijven zitten, al krijg ik de galop wel beter onder controle

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 23:08

melissa_93 schreef:
Leuk dier! KLein zegt niks inderdaad. Destijd mijn paard ook als 3 jarige gekocht, was toen ook ca 1.58 en inmiddels nu 9 en 1,64. ben zelf ook klein, dus perfect :)

Leuk paard in je profiel! En inderdaad, groot is alleen maar lastig voor ons 'kleintjes'

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 21:03

Klein updatje van mij: vandaag voor t eerst meegehad naar de manege op mn werk, anderhalf uur alleen op de trailer, geen probleem, allemaal vospaarden, die m interessant vonden, ook niet erg, maar ooo wat was die 'raar' gekleurde trailer eng... uiteindelijk wel fijn kunnen rijden in de grote bak, en hij heeft veel geleerd!Afbeelding

Zoo jammer dat je m niet helemaal ziet

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Irkoon (v. Marlon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:20

Knappe Irkoon <3 <3