Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 21:16

Ik heb mijn 22jarige Fries nu een half jaar en dacht dan wordt het wel weer eens tijd voor een nieuwe fotoshoot. Toen ik hem had gekocht, had ik maar 1 doel en dat was lekker ontspannen buitenrijden. In het begin verliep het wat stroefjes maar nu zadel ik hem op en we gaan naar buiten. Ben super trots op hem en mezelf. Ik hoop dat hij nog jaren mee gaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:19

Zo, die oude man heeft er nog zin in! Leuk koppie. Zou hem toch wel wat meer jaartjes geven dan 22 als ik er zo tegenaan kijk, weet je zeker dat hij niet ouder is?

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 21:23

xPabloBokt schreef:
Zo, die oude man heeft er nog zin in! Leuk koppie. Zou hem toch wel wat meer jaartjes geven dan 22 als ik er zo tegenaan kijk, weet je zeker dat hij niet ouder is?

Hij wordt volgende maand 23 ;) Ja hij had er ook behoorlijk zin in die dag..pff moest hem inhouden :#

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:16

Ha knappe Wessel!
Mooie foto's zijn het geworden Wendy!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:28

Dat je daar nog op durft te zitten :oo


Met zadel ziet hij er een stuk beter uit.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:31

Zo hé, dat je daar nog op durft te zitten met zo'n rug!

Wel hele mooie foto's van jullie samen! :)

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:36

Ik begrijp dat je hem nog niet zo lang hebt en vind het mooi dat je een paard met zo'n rug hebt gekocht, en dat jullie samen zo'n plezier maken! Super hoor!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:41

Ik zou willen zeggen dat ik het leuke foto's vind, maar ik kan echt niet begrijpen dat je hier nog opstapt. Arm paard.

Vind hem ook een stuk ouder dan 22 lijken.
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 10-04-17 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:42

Wat fijn dat hij bij jou mag blijven tot z'n einde, lijkt mij echt een lieverd!

Maar ben het wel eens met m'n voorgangers..er nog mee rijden lijkt mij niet echt gezond met zo'n rug.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:49

Zijn werklust spat ervanaf! Zeker op die leeftijd!
Wat fijn dat hij zijn laatste jaren bij je mag slijten! Ik vind hem inderdaad ook ouder uitzien dan 22, wat voor papier heeft hij? Aan zijn bouw en hoofd + oren te zien oud bloed of niet? Die tonen namelijk ook sneller oud.

Een weke rug komt vaak bij (oudere) friezen voor en met een goede training hoeven ze er niet te veel last van te hebben. Geniet van elkaar!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:51

Ania schreef:
Zijn werklust spat ervanaf! Zeker op die leeftijd!
Wat fijn dat hij zijn laatste jaren bij je mag slijten! Ik vind hem inderdaad ook ouder uitzien dan 22, wat voor papier heeft hij? Aan zijn bouw en hoofd + oren te zien oud bloed of niet? Die tonen namelijk ook sneller oud.

Een weke rug komt vaak bij (oudere) friezen voor en met een goede training hoeven ze er niet te veel last van te hebben. Geniet van elkaar!

Aan de spieren te zien (of eerder het gebrek aan) lijkt het niet alsof hij goede training krijgt. Of in ieder geval niet afdoende om hem nog in staat te krijgen een ruiter te dragen.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:54

Leuk dat jullie samen lol hebben. Maar hij lijkt me ook wel ouder dan 22 te zijn.
Ik denk trouwens dat je neusriem (van het hoofdstel) een gaatje hoger mag.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:56

liekec schreef:
Ania schreef:
Zijn werklust spat ervanaf! Zeker op die leeftijd!
Wat fijn dat hij zijn laatste jaren bij je mag slijten! Ik vind hem inderdaad ook ouder uitzien dan 22, wat voor papier heeft hij? Aan zijn bouw en hoofd + oren te zien oud bloed of niet? Die tonen namelijk ook sneller oud.

Een weke rug komt vaak bij (oudere) friezen voor en met een goede training hoeven ze er niet te veel last van te hebben. Geniet van elkaar!

Aan de spieren te zien (of eerder het gebrek aan) lijkt het niet alsof hij goede training krijgt. Of in ieder geval niet afdoende om hem nog in staat te krijgen een ruiter te dragen.


Paard is oud en klassiek van bouw, hij is inderdaad wat arm bespierd maar dat kan ook met de leeftijd te maken hebben. Zeker friezen tonen snel oud.
Ik zie het paard op elke foto blij, bijna enthousiast, kijken. Misschien wordt dit paard niet meer zo goed dressuurmatig getraind, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo erg voor een bejaard paard. Zolang het paard aangeeft geen pijn te hebben en er plezier in heeft zie ik geen problemen.

Maar goed ik beoordeel nu op basis van foto's en wil ook een tegengeluid laten horen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:57

Je zal er niet op zitten wachten, maar ik krijg tranen in mijn ogen van het zien van jou foto's. |( ;(

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:00

Ik schrik eerlijk gezegd van je foto's...Hoe je paard eruit ziet...maar goed, jij maakt hem dag in dag uit mee en ik neem aan/hoop dat je het beste met hem voor hebt en voor hem doet.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:00

Poeh wel even schrikken die rug, maar ook zijn vacht. Hij lijkt inderdaad veel ouder.
Hij ziet er lief uit en het is fijn om te zien hoe hij zn oortjes er overal mooi op heeft. Dat is nog vast een goed teken. Super dat er nog mensen zijn zoals jij die zo'n paard kopen en dan nog samen wat plezier kunnen beleven. Mits hij daar niet onder lijdt natuurlijk, maar daar let je natuurlijk als goeie baas op. Geniet nog lekker samen en verwen hem maar lekker!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:00

Heb je rijfoto's van de zijkant? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :)

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:06

Dat paard lijkt eerder 30 dan maar 22..en die rug..pfff daar zou ik persoonlijk echt niet meer op stappen.

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 07:07

Hij geniet nog elke keer als we wat gaan doen. Ik rijd puur recreatief, 1 a 2x in de week. En het is een ouderwetse fries zoals ania ook al zei.
bedankt voor de lieve reacties ☺

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:36

Je kunt zien dat je erg gek bent op je paardje, mooi om te zien!
Is het je eerste eigen paard?

Ik ben het wel eens met een aantal eerdere post. Het paard is al wel iets ouder maar mist voldoende bespiering en mag ook aankomen in gewicht. Op de foto van de zijkant kun je goed zien dat hij arm bespierd is, ik ben dan ook bang dat het zadel op zijn ruggengraat ligt ipv dat spieren dit doen. Ik zou hem eerst meer op gewicht willen hebben en meer bespiering voordat ik er mee zou gaan rijden. Je kunt in de tussentijd lekker wandelen, vrijheidsdressuur of longeren. :)

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:03

Jeetje hey.. maar hier springen mij ook de tranen van in de ogen..

Mooie fotos en wel maar dit kan zo echt niet hoor.. tenminste in mijn ogen..

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Fotoshoot met mijn grote zwarte vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:20

Als ik naar jouw topic van okt 2016 kijk, vind ik hem toch wel achteruit gegaan.
Bespiering en vacht zien er een heel stuk minder uit :/

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:22

Hij ziet er goed uit, inmiddels al wat verder uit de wintervacht?

Ook ik heb mijn twijfels over zijn rug en vraag me af waarom je hem nog opzadelt, dit kan niet pijnloos voor hem zijn! :n

GabberGill

Berichten: 5744
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:23

Dit kan ook niet.

Ik snap dat jullie willen genieten, maar dat hoeft niet met rijden. Het klopt dat een weke rug goed te doen is met de juiste bespiering en zeker de juiste training, maar dit paard krijgt niet die training en zal hem ook nooit kunnen krijgen omdat hij dit waarschijnlijk niet aankan qua leven.

Daarbij vind ik het in en in triest dat Ania je een soort van gelijk geeft omdat zij als friezenliefhebber hoort te weten dat 22/23 jaar al erg oud is voor een fries.

Heel mooi dat je hem kocht, maar zonde dat het doel met hem niet is wat het moet zijn.

Ga lekker met hem fietsen of iets in die richting, maar stap er alsjeblieft niet meer op. Nu is het leuk en gezellig en zal hij overal doorheen lopen, maar je maakt hem eerder kapot dan je lief is en dat is denk ik niet je bedoeling.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:26

LianaDV schreef:
Als ik naar jouw topic van okt 2016 kijk, vind ik hem toch wel achteruit gegaan.
Bespiering en vacht zien er een heel stuk minder uit :/


Dat vond ik dus ook.
Wil echt TS niet afkraken maar ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen, sorry...