Nieuwe aanwinst; Legendale!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 00:20

Hoi Allemaal! *\o/*

Sinds twee weken ben ik trotse eigenaresse van een knap hengstenveulen (geb. 06-05-2016). Zo trots als een kersverse mamma wil ik deze knapperd natuurlijk graag met jullie delen! Ik ben zo benieuwd wat de kleine later voor kleur laat zien. Er staat nu in zijn paspoort "zwartbruin" maar datzelfde geld voor zijn moeder, maar die oogt voor mij aardig zwart :')

Zijn afstamming is Glamourdale x Diamond Hit x Sultan

Paps;

Afbeelding

Opa;

Afbeelding


Hoe dan ook; geniet mee van deze stoere bink:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Groetjes! :wave:

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:37

Zag die eerste foto en dacht zo jij hebt alvast een kanon op stal staan :') :') .

Wat een stoere vent, hij is al flink groot als ik hem met die kinderen zie. Als hij nou net zo wordt als papa mag je hem hier wil afleveren met een strikje. :o :')

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 00:54

alice0cullen schreef:
Zag die eerste foto en dacht zo jij hebt alvast een kanon op stal staan :') :') .

Wat een stoere vent, hij is al flink groot als ik hem met die kinderen zie. Als hij nou net zo wordt als papa mag je hem hier wil afleveren met een strikje. :o :')



Haha! Ja ik hoop het een kopietje van paps wordt <3 Hij is inderdaad al flink groot (en zijn buik ook :') ) gok dat hij over de 1,70 gaat *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:54

Wat een knapperd! <3 Veel plezier met hem!
Hij lijkt echt heel erg veel op mijn draver kwa uiterlijk

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 04:40

Knap dier. Is de laatste foto samen met zijn moeder? Dat is namelijk een zwartbruine, en zo lijkt je jaarling ook.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:02

Gefeliciteerd!
Kleur is inderdaad zwartbruin (moeder + Legendale).

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:14

Wat een gaaf dier :D

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:41

Wat een mooi veulen!
Veel geluk samen :)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:54

Gefeliciteerd
Grappig, ik had nog niet de afstamming bekeken toen ik de veulenfotos zag. En ik dacht, he, die heeft dezelfde uitdrukking in zijn ogen als Sultan. Maar nu zie ik dat hij van Sul afstamt. Lief.
Ik heb Sultan jaren verzorgd.en soms zie ik in zijn afstammelingen ineens weer zijn koppie.

Veel geluk

Kabayo

Berichten: 13943
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:03

Mooi veulen!! Heel veel geluk samen.

Moeder en veulen zijn trouwens echt overduidelijk zwartbruin.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:22

Knapperd!!!veel plezier ermee. Zwart bruin is overigens gewoon bruin maar dan de donkerste tint. Vergelijk het met bijvoorbeeld koffievos.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:49

janouk schreef:
Gefeliciteerd
Grappig, ik had nog niet de afstamming bekeken toen ik de veulenfotos zag. En ik dacht, he, die heeft dezelfde uitdrukking in zijn ogen als Sultan. Maar nu zie ik dat hij van Sul afstamt. Lief.
Ik heb Sultan jaren verzorgd.en soms zie ik in zijn afstammelingen ineens weer zijn koppie.

Veel geluk


Wat leuk!

Mooi dier TS! Hij lijkt ook erg veel op mijn overleden paard, die was ook van Sultan :)

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:15

kleinvosje schreef:
Knap dier. Is de laatste foto samen met zijn moeder? Dat is namelijk een zwartbruine, en zo lijkt je jaarling ook.


De laatste foto is met zijn jaar oudere (half)zusje! Zij was geloof ik wel iets lichter ook toen ze wat kleiner was!

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:26

Judass schreef:
janouk schreef:
Gefeliciteerd
Grappig, ik had nog niet de afstamming bekeken toen ik de veulenfotos zag. En ik dacht, he, die heeft dezelfde uitdrukking in zijn ogen als Sultan. Maar nu zie ik dat hij van Sul afstamt. Lief.
Ik heb Sultan jaren verzorgd.en soms zie ik in zijn afstammelingen ineens weer zijn koppie.

Veel geluk


Wat leuk!

Mooi dier TS! Hij lijkt ook erg veel op mijn overleden paard, die was ook van Sultan :)


Ah! Dat is super leuk! Ik heb naast de standfoto op Google eigenlijk nog geen goede foto's van Sultan kunnen vinden... Het is in iedergeval echt een hele moderne en mooie hengst voor die tijd!

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties allemaal *\o/*

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:55

Gefeliciteerd met je knappe veulen !

Eigenlijk is hij bruin van kleur. Tegenwoordig noemt dat mss zwartbruin. Was hij zwart geweest, had hij die bruine vlekken rond zijn neusgaten niet. Dat 'verraadt' zijn kleur.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 12:10

Lukasje schreef:
Gefeliciteerd met je knappe veulen !

Eigenlijk is hij bruin van kleur. Tegenwoordig noemt dat mss zwartbruin. Was hij zwart geweest, had hij die bruine vlekken rond zijn neusgaten niet. Dat 'verraadt' zijn kleur.


Zijn moeder heeft inderdaad ook bruin rond haar neus, maar de rest van haar lichaam oogt zwart. Ik dacht dat zwart bruine paarden ook nog bruin moesten zijn onder de oksels en aan de binnenzijde van de liezen achter

Koper

Berichten: 30259
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:14

DanielleVos schreef:
Lukasje schreef:
Gefeliciteerd met je knappe veulen !

Eigenlijk is hij bruin van kleur. Tegenwoordig noemt dat mss zwartbruin. Was hij zwart geweest, had hij die bruine vlekken rond zijn neusgaten niet. Dat 'verraadt' zijn kleur.


Zijn moeder heeft inderdaad ook bruin rond haar neus, maar de rest van haar lichaam oogt zwart. Ik dacht dat zwart bruine paarden ook nog bruin moesten zijn onder de oksels en aan de binnenzijde van de liezen achter

Dat is volgens mij alleen als ze pangare dragen. Een dier met zo'n bruine neus kan niet zwart zijn.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:37

Wat maakt de kleur nou uit! Leuk dier, veel succes ermee!

Koper

Berichten: 30259
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:53

Mij maakt het ook niks uit. Maar TS blijkbaar wel anders zou ze er in de OP al niet over beginnen.

Nessie

Berichten: 8576
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:02

Hij is overduidelijk bruin (zwartbruin inderdaad). Ik heb zelf een zwartbruine merrie met bruin op de neus inderdaad en een gitzwarte hengst.

Leuk dier heb je! Veel plezier ermee :)

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:07

DanielleVos schreef:
Ah! Dat is super leuk! Ik heb naast de standfoto op Google eigenlijk nog geen goede foto's van Sultan kunnen vinden... Het is in iedergeval echt een hele moderne en mooie hengst voor die tijd!

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties allemaal *\o/*


Sultan was een ongelooflijke lieve, goed gemanierde hengst. Groot, 1.80m. haha ik klom vroeger via het schot van de tribune in het zadel. Hij liep mee in het Z achttal tussen de merries. Altijd bij de les. Alleen had hij een zwak voor kleine witte pony's in het dekseizoen, haha, als die in de buurt liepen, dan was de concentratie ver te zoeken.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:25

Jord schreef:
Wat maakt de kleur nou uit! Leuk dier, veel succes ermee!



De kleur maakt ook inderdaad niets uit! Ik was alleen nieuwsgierig! :Y) Dankjewel!

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:28

janouk schreef:
DanielleVos schreef:
Ah! Dat is super leuk! Ik heb naast de standfoto op Google eigenlijk nog geen goede foto's van Sultan kunnen vinden... Het is in iedergeval echt een hele moderne en mooie hengst voor die tijd!

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties allemaal *\o/*


Sultan was een ongelooflijke lieve, goed gemanierde hengst. Groot, 1.80m. haha ik klom vroeger via het schot van de tribune in het zadel. Hij liep mee in het Z achttal tussen de merries. Altijd bij de les. Alleen had hij een zwak voor kleine witte pony's in het dekseizoen, haha, als die in de buurt liepen, dan was de concentratie ver te zoeken.


Hahaha! Wat grappig, 1,80 is zeker aan de maat. Tussen de merries als heeft vergt zeker een goede focus van een echte man _/-\o_

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Nieuwe aanwinst; Legendale!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:52

Gaaf ding hoor! Wordt vast een plaatje om te zien! Weet jij zijn stokmaat? Ik heb ook net een veulen gekocht en zij is met acht maanden 1,48 cm. Zij is van 20 juni. Ben dus heel benieuwd hoe groot de jouwe is

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 15:40

Lily_Fee schreef:
Gaaf ding hoor! Wordt vast een plaatje om te zien! Weet jij zijn stokmaat? Ik heb ook net een veulen gekocht en zij is met acht maanden 1,48 cm. Zij is van 20 juni. Ben dus heel benieuwd hoe groot de jouwe is


Ik denk dat deze ongeveer t zelfde is, iets groter. Zal m van de week eens opmeten!