De 5 meest bijzondere jaren van mijn leven!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

De 5 meest bijzondere jaren van mijn leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 21:43

Hey Bokkers,

Het is alweer heel lang geleden dat ik wat gepost heb!
In oktober heb ik de moeilijkste beslissing ooit gemaakt... ;(

Al enige tijd liep ik met het schuld gevoel dat ik mijn beste maatje niet meer de tijd en aandacht kon geven die hij verdiende... Daarom had ik de knoop doorgehakt en met tranen en een gebroken hart mijn beste vriend op internet gezet...

16 augustus 2011 kwam mijn droom uit! ik kreeg mijn eerste eigen pony!
Ik wilde graag een western beleerd paardje dat mij veel kon leren, maar voor mij moest het ook een uitdaging zijn, zo kwamen wij op de advertentie van een prachtige quarab pony van net 8 lentes jong. Deze knappe ruin met prachtige blond/rode manen, aalstreep, een grote witte bles, sprekende ogen en een reebruine vacht stal direct mijn hart! Zonder twijfel gelijk de telefoon gepakt en een week later stonden we bij hem op stal...

wauw wat was ik verliefd... <3 Mijn moeder was zelfs even bang dat ik hem niet mooi vond :') ,omdat ik geen woord meer uit kon brengen! zo begon ons avontuur. Het begon met poetsen, lekker een stukje rijden in de buiten bak en later in de week een bosritje met een valpartij... maar omdat deze knapperd gewoon bleef staan toen ik er naast lag en het andere paard tegen hield, wist ik dat hij bij mij hoorde!!

(eerste x wandelen... owwh wat was ik meteen al verliefd...)
Afbeelding

De dag dat hij bij ons op stal kwam, straalde ik van trots, mijn eerste eigen pony... dromen die er al waren vanaf dat ik kon lopen!!
de eerste maand ging het zo fijn en lekker samen, lekker veel buiten rijden, poetsen knuffelen, los grazen! wauw wat een geweldige pony had ik zeg!

<3
Afbeelding

Helaas veranderde mijn droom in een nachtmerrie, Ricky werd opeens behoorlijk opstandig, kwam in proportie en begon te bokken aan de kletter te gaan en het was een oprecht drama om met hem te rijden... we zijn niet verhuisd naar een andere stal met een buitenbak, zodat ik hem vaak kon longeren en losgooien. dit hielp wel ietjes maar niet veel helaas...

Op den duur kwam de osteopaat vaak en de zadelmaker en ging het gelukkig steeds iets beter. Toen kwamen we erachter dat ik toch echt iets te veel paard onder mij had en mijn aanpak een stuk harder mocht zijn!
Het was ontzettend moeilijk maar ik heb met veel moeite doorgezet en uiteindelijk veranderde onze band en groeide het vertrouwen van 2 kanten!

<3
Afbeelding

uiteindelijk hebben we zelf voor de grap een onderlingenteam wedstrijd gereden, verkleed als indianen! wauw dit was zo gaaf! we waren laatste geëindigd, maar ik was zo trots dat we dit samen konden, wie had dat verwacht mijn bokkende moeilijk rijbare pony!

:j
Afbeelding

de laatste 3 jaar dat ik hem heb gehad zijn we allen maar gaan groeien!
zo hebben we met de stal een lange rit gemaakt en durfde ik hem voor het eerst 100% te laten gaan, dat gevoel vergeet ik nooit meer, heerlijk hoe die gek zijn benen strekt, de wind langs je gezicht gaat en het enige wat je onder je voelt is een super stabiele Quarab die volop geniet en het belangrijkste die ontzettend goed luistert! We hebben de pink ribbon samen met mijn beste vriendin gereden, een strand rit gemaakt en eigenlijk altijd heerlijk buiten gereden, met en zonder zadel of bit! kijk en geniet van hoe onze band gegroeid is! <3

Eerste rit dat ik hem echt 100% het vertrouwen gaf! wat was dit fijn
Afbeelding

/3
Afbeelding

sneeuw!!
Afbeelding

Het strand
Afbeelding

Pink Ribbon
Afbeelding

Samen knuffelen <3
Afbeelding

Ik weet niet meer zo goed wanneer het was, maar ergens eind van de zomer van 2015, hebben we een prachtige fotoshoot gehad, ik ben zo blij met deze fotos en hoe wij samen van die dag genoten hebben!
ik had namelijk niet het idee dat dit de eerste en de laatste x zou zijn dat we speciaal gekleed op de foto zouden staan... ;(

We hebben zoveel plezier gehad, echt oprecht goud waard!
Afbeelding

Owh... ik heb het zeker al 5x getypt, maar ik doe het gewoon weer... wat ben ik toch verliefd op hem!
Afbeelding

<3 mijn prinsje, mijn hartje!
Afbeelding

De laatste maand dat hij nog bij ons stond hebben wij een afscheidsshoot gedaan, ik wilde graag dat mijn shetlander er ook nog een keer samen erg mooi op zouden staan!

Afbeelding


Afbeelding

En nog 1tje met mijn Triple R en verzorgster! (hondje Rockzy, shetlander Riley en natuurlijk Ricky<3 )
[url]m/WDE2hq.jpg[/url]

Ricky is sinds 15 oktober bij zijn nieuwe eigenaar, ik had geen beter huis voor hem durven dromen! Hij heeft het zo goed nu en ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt voor hem, al mis ik hem natuurlijk wel heel erg...

Riley de shetlander is gelukkig nog wel bij mij en ik hoop ook dat ik haar nog lang mag houden en net zoveel plezier met haar mag gaan beleven als dat ik met Ricky heb gehad.

Ricky is een echte leermeester geweest een pony met een hard van goud 1tje die ik nooit maar dan ook nooit meer vergeet! ;(

:evaw:
Laatst bijgewerkt door Neej op 26-01-17 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: afbeelding tussen url-tags gezet ivm max 15 afbeeldingen

<3 ''Rockzy,, :D ,,Ricky'' <3
second change, first choice! <3


Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 14:29

flappie28 schreef:
Mooi beschreven en om te zien dat door je doorzettingsvermogen jullie toch een mooi setje samen zijn geworden en mooie jaren gehad hebben.Een eerlijke keuze naar hem toe dat je nu een fijne nieuwe plek hebt gevonden!



Bedankt! Ik ben er ook echt super dankbaar om dat hij nu krijgt wat hij verdiend!!

<3 ''Rockzy,, :D ,,Ricky'' <3
second change, first choice! <3

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 08:42

Bedankt allemaal voor jullie reacties

@Regina76 wat grappig! Qua innerlijk of uiterlijk?

@kiimberley ja Ricky is redelijk bekend via bokt en idd via zijn moeder wat leuk dat jij zijn moeder verzorgt! Ik wil haar nog steeds een xtje opzoeken

@elmars_floor haha ja bijna iedreen in de omgeving weet idd wel hoeveel ik van hem geleerd heb ben echt dankbaar dat ik 5 jaar de eigenaar mocht zijn van zo'n pony!

@YvonAnna ja ik ben jou en Noëlle daar ook echt super dankbaar om op de foto's is hij echt hoe hij altijd is

@xlotje wat leuk om te horen uiteindelijk is zo'n paard goud waard en gaat hij voor je soort het vuur, ik weet zeker mocht er ooit weer een rijpaard komen dan durf ik met volle garantie te zeggen dat ik weer een "te moeilijk" paard uitzoek haha

<3 ''Rockzy,, :D ,,Ricky'' <3
second change, first choice! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flicka12, madelonvdw, Mandy25, NikkivanOlst, Talindos en 21 bezoekers