Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:28

Tja.. daar zijn we dan, wie had dit nu een jaar geleden gedacht.
En waar moet ik beginnen? Speedy is al 4 jaar mijn ponysoulmate, inmiddels is de pittige tante al 25.
Ik ben me elke rit bewust geweest van haar leeftijd en altijd als ik reed genoot ik intens omdat ik altijd bang was dat dit de laatste keer zou kunnen zijn.

We begonnen het jaar goed, de sportambitie volledig los gelaten en het plan was om meer buitenritten te gaan maken. Speedy gewoon lekker in conditie houden zodat haar gehandicapte baasje er ook nog op kon rijden, maar de wedstrijdjes achterwegen laten.

En wat zag ze er goed uit :)
1. Afbeelding

Na een paar goede maanden raakte Speedy kreupel.. er zat al een schimmel in haar hoef die onder controle goed leek te gaan. Nu kreeg ze er een hoefzweer bij..
2. Afbeelding

Helaas, mijn lieve poppetje verloor veel spier en door wat te longeren en rondgooien hield ik haar een beetje in conditie, maar wanneer is het genoeg?
3. Afbeelding

De arme lieve prul.. Ik heb van april tot juli alleen maar gepoetst en gelongeerd om haar weer back on track te krijgen.. Maar dit deed te weinig. soms een stapritje in de bak, ze geniet zo van het rijden.
en uiteraard lekker samen kroelen en tutten :-)

4. Afbeelding

De maand Juli brak aan, ik kreeg een appje van de eigenaresse dat ze iets met me wilde bespreken.
Een dag later zaten we samen aan tafel.. Of ik Jasmijn wilde gaan rijden, haar eigen prachtige fries zou ik mogen rijden :oo Uiteraard een beetje in shock akkoord gegaan *\o/* Want geef toe, wie weigert er nou om op dit plaatje te stappen?
5. Afbeelding

Dus de eerste keer er op, wat een fantastisch paard.. Alleen ontzettend sterk en een ware sneltrein :o
6. Afbeelding

Filmpje na 3 weken:
7.
en een foto van dezelfde ritje
8. Afbeelding

De zomer zo lekker door getraind.. en ons eerste wedstrijdje ingepland om 31 oktober, B impuls tussen de friezen in Ammerzoden. Hier was fotograaf Ingrid Truijens aanwezig en heeft diverse mooie plaatjes geschoten van ons :)

drafje
9.
Afbeelding

galop
10.
Afbeelding


11.
Afbeelding


Ze is nog erg gespannen op vreemd terrein. En ze zat erg vast in haar lichaam, fysio er bij gehaald en weken lang alleen maar getraind om haar recht te krijgen. Met succes!

Nog een les rijden een week voor wedstrijd:
12.

En dan er tegenaan op 13 December in Geldrop, impuls. tevens voor het eerst in mijn nieuwe paarse outfit :D
13.Afbeelding

Nog steeds veel spanning in de ring, gelukkig een hele lieve jury die uit het hokje kwam om Jasmijn gerust te stellen! +:)+ Ook mocht er even iemand mee de ring in om rond te lopen :)
met veel spanning in de eerste proef 169 punten gereden bij deze jury en een 2e plaats behaald! de tweede proef reden we 190 en was Jasmijn een stuk relaxter :)
protocol
14.Afbeelding

trots paard met lintje!
15.Afbeelding

Het jaar had een bijzondere wending, maar wat ben ik trots op mijn zorgenpaardjes.
Speedy geniet van haar rust, rijden vindt ze leuk zolang er geen spieren gebruikt hoeven te worden.

Jasmijn en ik beginnen steeds beter op elkaar in te spelen en hopen in 2016 een startkaart aan te vragen! :) Bedankt voor het checken van dit topic! op naar volgend jaar! :wave:

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:03

Wauw, wat een prachtige manen heeft de fries!
Leuk overzichtje :)

Sunke
Berichten: 201
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:40

Wat een gaaf paard! En een mooi jaar

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:42

Leuk he, een Fries :D
Wat een gave knol! Die manen ook, wauw <3

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 19:40

Ja nooit gedacht dat ik zo gek zou worden van friezen, maar het is me nu wel duidelijk. Once you go black you'll never go back :))

Die manen zijn echt een feestje he? Ik ben zo blij met dit paard :D alleen het invlechten kost wel even wat moeite :')

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:58

Hihi ik mag iedere week op een Fries op de manege rijden. Wil/Durf ook niet meer op een ander :D

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 01:15

Die manennnn! <3

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:58

Gaaf!
Ik moest even lachen om de uitspraak van Sababber.
Dit jaar ben ik overgestapt van fries naar een welsh van 1,32.
Maar hee, wel zwart! :+ :')

Daniekvm

Berichten: 95
Geregistreerd: 04-11-10
Woonplaats: Beek en Donk

Re: Give your ass more class ride a friesian, een hele overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:52

Heb jullie zien rijden afgelopen zondag! Wat een gaaf jasje heb jij.
En inderdaad, de jury was super behulpzaam door even uit het hokje te komen en er wat rust in te brengen. Gaat helemaal goed komen met jullie!

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 13:18

Daniek_Ylan schreef:
Heb jullie zien rijden afgelopen zondag! Wat een gaaf jasje heb jij.
En inderdaad, de jury was super behulpzaam door even uit het hokje te komen en er wat rust in te brengen. Gaat helemaal goed komen met jullie!


Dankjewel! Dat jasje ben ik echt heel blij mee :) het is een demo voor de zomercollectie van 2016 van Imperial riding :D maar ze gaan dit model alleen in grijs en roze uitbrengen, te weinig vraag naar paars.. Dus hij komt niet in productie helaas :( alleen nu heb ik wel een uniek jasje *\o/*

Sababber

Berichten: 2690
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 13:20

moonfish13 schreef:
Gaaf!
Ik moest even lachen om de uitspraak van Sababber.
Dit jaar ben ik overgestapt van fries naar een welsh van 1,32.
Maar hee, wel zwart! :+ :')


Haha :') heb jij ook ineens het gevoel dat je op de grond zit? Als ik op speedy stap (1.38) heb ik echt het gevoel dat ik mee kan stappen :')