Nieuwe aanwinst eerste x ITP, bonte lanharige hunk DAX

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Nieuwe aanwinst eerste x ITP, bonte lanharige hunk DAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-15 11:32

Allereerst even een klein stukje voorgeschiedenis:

Ik ben tot vier jaar geleden heel lang in het bezit geweest van tinker hengst Chakotay (chuck), hij was mijn droompaard en leermeester en wist dat er nooit weer z,on machtig dier op mn pad zou komen.
Zijn verhaal staat in mn profiel.

Toen ik hem moest laten gaan was ik nog in het bezit van zijn zelfgefokte zoon Caydo, deze is vijf jaar bij mij geweest, ontzettend lief paard maar helaas met rijden hadden cay en ik helemaal geen klik en heb ik het moeilijke besluit genomen hem te verkopen, inmiddels is cay bij een enorm lief baasje die erg gelukkig is met hem.

Ik had mij voorgenomen om een al wat meer ervaren tinker te zoeken die ook wat ouder was en het ,,klappen vd zweep,, allemaal wel kende.
Bij goede kennissen en tevens tinkerfokkers gaan kijken of zij wat hadden staan voor mij, via pb werd al wel gezegd, we hebben een leuke ruin voor je, en ik dacht.....misschien is het Dax....deze vind ik vanaf veulen al zo leuk, hou van witkopjes nml.

Daar aangekomen, gaan kijken, en jawel, het was Dax.....eigenlijk was ik op slag verliefd en waar ik me voorgenomen had om niet overhaast te beslissen was ik gelijk om......heb de andere paardjes wel gezien maar kon eigenlijk alleen maar echt naar Dax kijken.

En ja hoor....Dax is harstikke groen, hij is netjes ingereden en kent de belangrijke hulpen maar verder helemaal niets, geen verkeer, geen trailer, geen andere plaatsen.....en bij aankoop pas vierenhalf jaar....daar ging ik met mn goede voornemens.
Maar ja, het hart is bij mij dan sterker dan het verstand, en voor de vorm maar even een x proefgereden en de koop was gesloten.

Dax is vd eerste lichting van de fokker zn eigen hengst Indezz, daarvoor heeft hij voornamelijk met mijn hengst Chakotay gedekt, dus Dax is geen familie van mijn overleden hengst maar zou het zo kunnen zijn qua karakter, hij is net zo introvert en net als Chakotay moet je Dax echt voor je winnen en is hij geen allemansvriend.
Een karakter wat mij erg goed ligt, ook na maanden wandelen langs de weg begint hij aardig aan het verkeer te wennen en met hulp van John van Erb loopt ie nu ook gemakkelijk de trailer op.
Dus lange buitenritten, here we come.

Dax is vandaag jarig en 5 geworden, afgelopen vrijdag hebben we een foto shoot gehad met Anoushka15 van bokt, ben erg blij met de fotoos, thanks Anoushka voor je tijd en moeite.

Wil er 1 uitvergroten en van 1 een tuinposter maken maar weet nog niet welke te kiezen.

N
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ou echt genoeg geouwebept, respect vh lezen van mn lange verhaal en geniet van mn prachtige bontekontje, ik doe dat iedere dag want man man want vind ik hem toch knap.


Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-15 12:22

Thanks allemaal. Idd witkopjes fans verzamelt u haha. Anouska, vond het gezellig dat je er was, zijn topfotoos geworden. Djoopie, de fokker is Cees ravesteijn. Nontie, hij is als driejarige goedgekeurd voor de dekdienst, maar omdat z'n vader dekt en hij nog wat broers met ballen heeft had ie niet zoveel meerwaarde als hengst. Ik blij want wil geen hengst meer dus nu een fijne blije ruin. Tyliesmiley, lief, dankje. Maflinger, ondeugend valt mee, hij is eerder verlegen en ingetogen, maar de fotoos laten idd anders zien haha, maar je hebt gelijk, qua uiterlijk benaderd hij chuckie wel, thanks. OW deze dombo schrijft gewoon lanharig ipv langharig en anouska is zonder h, excuus, was zo vol vd fotoos dat ik niet netjes nagecheckt heb
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 14-05-15 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt




Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nieuwe aanwinst eerste x ITP, bonte lanharige hunk DAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-15 18:41

Wat een superleuke reacties, ik was al trots maar nu ga ik bijna zweven haha. Ja onali, dit is er 1 met voor mijn doen heeeel veel kleur. Is idd niet makkelijk geweest Nick maar wel de juiste keuze. Thanks all

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nieuwe aanwinst eerste x ITP, bonte lanharige hunk DAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-15 19:38

Thanks mevy, halster setje lag al drie jaar te verstoffen, caydo had echt bitje nodig op vreemd terrein, maar nu met dax ff omgegooid en kleurtje staat best mooi bij hem

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nieuwe aanwinst eerste x ITP, bonte lanharige hunk DAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-15 22:19

Oef nog meer van die Super leuke reacties, dankjulliewel. Idd lot, hij kan chuck niet vervangen maar zeker denk ik wel opvolgen. Super leuk dat niet tinkermensen daxje ook mooi vinden.


Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-15 06:29

dankje gaat vast helemaal goed komen, vandaag gaan we het eerste buitenritje op vreemd terrein doen , en gelijk trailertraining




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers