Ifari P. een geslaagd expiriment!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Ifari P. een geslaagd expiriment!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 13:08

Afbeelding

Haaiii :wave:

Na 2 geweldige AV veulens uit mijn merrie te hebben gefokt, ben ik toch eens "buiten de deur" gaan kijken. Mijn merrie deed het altijd erg fijn in de sport, en haar kinderen zijn ook echte sportpaardjes geworden. Wat zou er dus gebeuren als ik er een "echte sportpony" op zou zetten :)*

De keuze was snel gemaakt, de vader van mijn eerst volgende veulen zou de NRPS hengst Ismar (v. Ismaƫl ox) worden.
Na een lange dracht, ruim 3 weken over de uitgerekende datum, mocht ik op 1 juni 2014 dan eindelijk kennis maken met mijn kleine wondertje: Ifari P. <3

Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn al mijn veulentjes natuurlijk lief, schattig en goed opgevoed, maar zo'n makkelijk veulen had ik nog nooit meegemaakt! Hij liep voor zijn moeder uit de trailer in, is totaal niet onder de indruk van de hoefsmid, dierenarts of een uitgebreide wasbeurt compleet met schuim. Ook het knotjes maken voor de veulenkeuring was geen enkel probleem, hij vond het wel lekker dat gefrut in zijn manen.

Op de veulenkeuring in Ter Aar behaalde mijn mannetje een mooie 1e premie, met als commentaar dat hij erg chique gebouwd is en zeer goede bewegingen heeft, maar dat hij nog wel wat sterker mocht worden. Hij liep dan ook als klein mannetje van net een maand oud tussen veulens die al wat groter en ouder waren. Helaas heb ik hier geen foto's van, maar wat was ik trots <3

Inmiddels is meneer al 10 maanden oud, en vond ik het tijd worden voor nieuwe foto's. Gelukkig was fotograaf Reindert, die ook zijn eerste babyfoto's heeft gemaakt, zo vriendelijk om nog een keer langs te komen.

Ifari, op stal ook wel Frupje genoemd, liet zich weer van zijn beste kanten zien:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik ben heel blij met hoe dit ventje zich ontwikkelt. Hij is nog steeds een ontzettende knuffel, vindt alles leuk en reageert zo braaf op alles om zich heen. Hij groeit echt uit tot het fokdoel wat ik voor ogen had: Een chique maar betrouwbare sportpony, met top beweging en een heerlijk karakter! <3

Mijn merrie is nu niet drachtig, maar ik kijk wel rustig verder naar een hengst die goed met haar matcht. Of dit weer een NRPS zal zijn of dat ik toch terug naar de AV's ga, weet ik nog niet O:)

PS. Ifari zit momenteel in een flinke groeispurt en staat daardoor iets schraal op de foto. Toch vond ik ze zo leuk geworden dat ik ze graag met jullie wilde delen.

PinkTurtle

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-04-15

Re: Ifari P. een geslaagd expiriment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:10

Die is zeker geslaagd! Veel plezier nog met hem gewenst!

lovecamantha

Berichten: 215
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:10

Wow! Wat een leuk paard, heeft ook echt zon vriendelijke uitstraling! <3

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:11

schraal haha, meid, hij ziet er toch gewoon super uit! Vind het een erg mooi veulen! Ben zwaar benieuwd over paar jaar :D

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:07

Wat is hij gaaaf!!! Super mooi :D

BabiiVeeraa
Berichten: 1003
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 17:23

Toydoll schreef:
schraal haha, meid, hij ziet er toch gewoon super uit! Vind het een erg mooi veulen! Ben zwaar benieuwd over paar jaar :D


Haha dankje! Dit zijn natuurlijk wel de mooiste foto's die er bij zaten, ik heb er wel een paar waarop je net iets te veel ribbetjes ziet naar mijn idee :+

xEva
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-09

Re: Ifari P. een geslaagd expiriment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:46

Knap dier! Echt een lekker beestje!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ifari P. een geslaagd expiriment!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:46

Wauw die is erg knap! En helemaal niet schraal joh, ziet er super uit! :)