Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 21:22

Hallo Bokkers,

Ik ben nooit zo geweest van de topic's omdat ik altijd aan de maat ben geweest. Ik ben nog steeds niet de slankste maar toch voel ik me nu goed genoeg om op te stappen en, zonder een schuldgevoel naar het paard, weg te rijden.
(lees 17 kilo afgevallen)

Ik ben sinds begin dit jaar met een nieuw bijrijdpaardje begonnen en EINDELIJK is dat western geworden! Ze heet Special en is echt heel speciaal. Ze is een Merrie, een draak en een onwijze knuffelkont!! Voor ik blijf kletsen, hier wat foto;s die mn lieve dinnetje Marlies (Bellatrix op bokt) voor me heeft geschoten!

Foto's staan giga door elkaar heen :P Uiteraard heb ik losgewerkt hihi

Poetsen,
Afbeelding

De fijnste foto al zeg ik het zelf,,
Afbeelding

Aan handhouding word gewerkt
Afbeelding
Afbeelding

Happy Face :)
Afbeelding

Opgepast, wortels op de grond!
Afbeelding

Inzet volte,
Afbeelding

Creatief momentje van Marlies (Bellatrix)
Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden nog even foto's van ons samen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daarna het zweet er af gerold dus lekker vies!
Afbeelding

En dat moet natuurlijk ook weer schoon :P
Afbeelding

Heel erg bedankt voor het kijken en ik hoop dat jullie ons ook een leuke combi vinden :P

** Ik weet dat ik zonder cap rijd en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn, hierop hoef ik niet meer gewezen te worden ** Oja, ik ben nog zoekende naar westernboots, vandaar mn vlakke schoentjes,, Woeps..

Ps: Ter vergelijking heb ik nog een foto van hoe het er eerst uitzag *schaam schaam*
Een van mijn vorige bijrijdpaarden, Kaylak
Afbeelding

xValentijn
Berichten: 173
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:25

Mooi paard, ziet er vriendelijk uit! Leuk om te zien dat jullie het beide zo leuk vinden :D

RomeeBalm

Berichten: 131
Geregistreerd: 19-10-14
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:25

wat een prachtig paard <3 heel veel plezier ermee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:28

Ik ben echt super blij voor je dat je Special nu hebt! Je zit er netjes op en weet al precies hoe ze in elkaar zit! Vind dat je haar netjes en eerlijk rijdt en ben heel benieuwd hoe het er over een paar maandjes uit ziet. En wij gaan samen echt heerlijke buitenritjes rijden!! :+:

GelderseRoos
Berichten: 348
Geregistreerd: 03-07-11

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:00

Wat een leuke combi zijn jullie! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:11

Leuke combi, je past er prima op hoor! :)

annelies86

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:13

Natuurlijk voel je je nu goed genoeg, je ziet er hartstikke goed uit joh. Niet druk overmaken hoor!
Super leuk paard en mooie foto's. Lekker trots op zijn :)

Anoniem

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:15

Niet zo onzeker zijn hoor, ik vind het er prima uitzien. zijn erg mooie foto;s geworden. vooral de zwart wit foto is om in te lijsten!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:19

Wauw, 17kg afgevallen? Wat een prestatie! Goed hoor, je ziet er geweldig uit. Je bent een leuke combi met je nieuwe bijrijdpaardje.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:20

Ziet er goed uit hoor.. :j

Maar 1 vraag.. Wat is dat met westernpaarden? Bokken die nooit? Bijna niemand die ooit een cap draagt..
Bij je "voor" foto, toen je nog engels reed, had je wel een cap op..

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:25

Echt een stoere combi met z'n tweeen, heel leuk bezig! Volgende topic vooral geen verontschuldigingen meer plaatsen en gewoon onbeschaamd showen.

Ik vind die foto in de galop er echt goed uit zien. Nou ben ik niet zo heel erg thuis in de western, maar dit is wel hoe ik het me voorstel - je kunt je helemaal voorstellen dat je van daaruit scherpere wendingen kunt rijden! :j

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:27

Leuke combi! :D

romyyxv

Berichten: 1215
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Heerle, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:29

Niks voor je om te schamen hoor, ziet er goed uit en heel leuk paard!
Misschien stomme vraag hoor maar ik weet vrij weinig van western af; horen je handen zo uit elkaar te zitten? Zit erg veel ruimte tussen en heb dat volgens mij al eens vaker gezien maar weet niet of dat typisch western is?

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:34

Wauw mooii

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:22

Tnx iedereen voor de lieve reacties!! Doet me echt goed!

@Nine1987 Ik reed Kaylak met cap omdat ze echt heel onvoorspelbaar was en ik er haast elke dag wel eens naast lag. Special geeft me een dusdanig veilig gevoel dat ik het niet nodig vind. Met buitenritten is het voor mij een ander verhaal. Dan gaat hij gewoon op. (ben er btw al een keer vanaf gevallen hoor door een flinke bok serenade dus bokvrij zijn westernpaarden niet)

@Romyyxv haha nee dat hoort niet :) Ik ben nog een beginner in de westernsport en heb nog een beetje moeite met de hoeveelheid teugels die je geeft. Ik ben de korte dressuur teugeltjes gewend. Ik ben dan dus ook heel druk bezig met mijzelf te corrigeren en mijn handen terug te zetten op de schoft. Dit is alleen erg moeilijk..

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:26

Toch niet? :')
Iig top dat je m buiten wel op zet!! :D
( ik weet t, ben een zeurmiep, maar vind t altijd wat engig, zo zonder.. :o )

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:29

Wat! Diep respect dat je 17 kilo bent afgevallen! Erg inspirerend ook dat je dat (deels misschien) ook voor het paardrijden doet!

Het ziet er gaaf en ontspannen uit! Geen verstand van westernrijden dus kan niet echt iets zeggen over je houding. Mijn gevoel zegt dat je handen erg ver uit elkaar staan, maar misschien hoort dat wel bij de rijstijl? }:0

romyyxv

Berichten: 1215
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Heerle, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:35

MarlonNaldo schreef:
@Romyyxv haha nee dat hoort niet :) Ik ben nog een beginner in de westernsport en heb nog een beetje moeite met de hoeveelheid teugels die je geeft. Ik ben de korte dressuur teugeltjes gewend. Ik ben dan dus ook heel druk bezig met mijzelf te corrigeren en mijn handen terug te zetten op de schoft. Dit is alleen erg moeilijk..


Ahh, oke bedankt voor de uitleg!

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:37

romyyxv schreef:
MarlonNaldo schreef:
@Romyyxv haha nee dat hoort niet :) Ik ben nog een beginner in de westernsport en heb nog een beetje moeite met de hoeveelheid teugels die je geeft. Ik ben de korte dressuur teugeltjes gewend. Ik ben dan dus ook heel druk bezig met mijzelf te corrigeren en mijn handen terug te zetten op de schoft. Dit is alleen erg moeilijk..


Ahh, oke bedankt voor de uitleg!



Haha! Oeps! overheen gelezen! Misschien als je meer ook met je buikspieren en balansspieren gaan trainen ga je onafhankelijker zitten en heb je niet het 'gevoel' dat je die teugels nog nodig hebt ofzo? (Even een gedachte-expiriment) :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 23:38

Nicolle89 schreef:
Wat! Diep respect dat je 17 kilo bent afgevallen! Erg inspirerend ook dat je dat (deels misschien) ook voor het paardrijden doet!

Het ziet er gaaf en ontspannen uit! Geen verstand van westernrijden dus kan niet echt iets zeggen over je houding. Mijn gevoel zegt dat je handen erg ver uit elkaar staan, maar misschien hoort dat wel bij de rijstijl? }:0


Dankjewel! Ik ben nog steeds erg druk met mn gewicht! Ik doe het voor mij eigen gezondheid maar ook zeker voor de paarden. Ik voelde me zo schuldig als ik opstapte, dat schuldige is gelukkig nu bijna weg :)

Klopt, hier heb ik al iets over gezegd. Ik ben nog beginnend in de western en vind het nog erg moeilijk dat ik zoveel ruimte heb met de teugels :P Work in progress :P

Edit: woeps te snel :P
Ik zit wel onafhankelijk, (leun niet op de teugels) maar ben gewend ze gewoon strak voor me te hebben, dus vandaar is het puur een kwestie van knopje omzetten haha

Nicolle89

Berichten: 295
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Nunspeet

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:57

Echt heel goed van je hoor!

Ja goed dat je het aangeeft. Vaak komt teugelproblemen, stand van de hand, bij de Engelse stijl uit niet onafhankelijk kunnen zitten maar in jou geval ben je gwn nog zoekende! Het plezier straalt er af! En dat schuldige gevoel mag je inderdaad weg stoppen en vervangen door trots!' Je bent echt goed bezig!

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:09

Wauw wat ziet dat er leuk en fijn uit! hele leuke combi zijn jullie :D

(ligt er echt zoveel geld in de bak? :)) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Na lang onzeker, toch ITP met Special!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:09

Ja Nikki, ik zoek daar ook altijd naar in de bak. :j

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:16

Ziet er super uit hoor +:)+ Ik vind de galopfoto ook het fijnst, vooral omdat je daar lekker vooruit kijkt en er daardoor meteen ook een stuk minder spanning in je schouders en handen lijkt te zitten.

Als je eenmaal aan de westernteugels gewend bent wil je niet meer terug hoor ;) Ik mis altijd een heel stuk teugel als ik op een engels gereden paard stap.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:51

VisibreTeam schreef:
Wauw wat ziet dat er leuk en fijn uit! hele leuke combi zijn jullie :D

(ligt er echt zoveel geld in de bak? :)) )


Haha ja, vooruitkijken is een kunst die ik nog niet onder de knie heb hahaha