Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 23:18

10 jaar tijd, Het voelt als de dag van gisteren.
Ik was met een vriendin mee en bij haar op stal zag ik een 1,5 jarige klein shetlander mix staan. Hij zag er niet uit, vol klitten tot zijn buik in een strontstal. Gevraagd of ik hem anders er even mocht uithalen. Was opslag verliefd al had ik daar voor nooit echt iets met shetjes gehad.

Zijn naam bleek Milliaan te zijn. mix shet X amerikaans minipaardje

Hij bleek van een meisje te zijn die hem op een loterij op vakantie in texel had gewonnen, maar eigenlijk niets meer met hem durfde te doen, want hij was "vals". Voor de grap zei ik eigenlijk voor 50 euro neem ik hem mee. Afijn ik mocht hem hebben ze wou hem niet meer. Tja wat te doen. Toenmalige vriend gebeld, of hij het wat vond om een soort grote bouvier te nemen :')
Hij dacht dat het dus om een hond ging tot ik hem uitlegde dat het om een pony ging. Maar hij vond het prima.

Stal geregeld op de manege en het weekend erop bracht de vriendin van mij en haar vader hem naar mij toe. DIt was febr.2004.
Net aangekomen;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YE6IN7SN.jpg

Net ca 1 week bij mij nog met lange manen :P
Afbeelding

hem ook geschoren omdat hij de nare gewoonte had gekregen zichzelf kaal te plukken tot bloedens toe. En hem van zijn klitten te verlossen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SA7DJICL.jpg

Ook uiteindelijk zijn manen kort geknipt omdat hij toen hij niet meer zijn vacht kon grijpen hij met zijn manen aan de gang ging. En hij kreeg ijzers vanwege slechte verzorging ook van zijn voeten had hij een apart voetje achter

Op 1 augustus heb ik zijn huidige maatje opgehaald. De bedoeling was dat er een zelfde type pony bij kwam voor 2 span tzt. en dat Mil altijd een maatje zou hebben. Mocht ik ooit de pony's moeten verhuizen. Afijn werd een jaarling bont en een echte shetlander, zonder naam die ik aramisch heb gedoopt. (hij krijgt zijn eigen topic ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SWAJZGWS.jpg

Jaar erop toen er een open dag op de manege was als geintje shetlander race gehouden Mil was toen 3 en kindje erop en een rondje bak racen gedaan. (meisje was wat lang I know) Waren met 4 shetjes waarvan er eigenlijk maar 1 onder het zadel :') Teugels zitten aan de neusriem want ik wou geen druk op zijn bit.
Afbeelding

Heel veel gewandeld met meneer En naast de fiets gehad.
Er werd een nieuwe stal gebouwd en hen huidige stal ging plat, ze hadden bedacht dat de shetjes wel dag en nacht naar buiten konden, maar dat was niet ons idee.
Afijn in 1 dag tijd met ons 3tjes hen eigen smurfenhuis gebouwd waar ze met hen 5en in gingen staan

Mil en arty stonden samen met defqon een shet x welsh van nog geen jaar en de andere 2 hadden hen eigen stal aan de linkerkant

Mil vond deze stal hilarisch :D
Afbeelding

En lekker rellen met de anderen , hier samen met frits :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-X3UPWQB8.jpg

Afijn toen de nieuwe stal af was, werd de stalling ver4voudigd. Heb toen de keuze te maken om te gaan verhuizen. Heel raar weggaan van de manege wat mijn thuis was. Waar ik al was sinds 1989 en juni 2005 wegging. Vlakbij huis op een kleine stal. Die nadat mijn houdini's vaak uitbraken hen eigen
Spoiler:
hufter
proof paddock kregen.

Mijn maatje werd steeds knapper dec. 2005;
Afbeelding

Ook kreeg ik tussendoor een nieuwe relatie, en van hem kreeg ik juni 2006 een zoon. Eachann (wat klein bruin paardje betekent). Die helemaal dol van de pony's is;
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3I38CUPI.jpg

Mil gaan eigenlijk overal mee naar toe, tot in de huiskamer aan toe :P
Afbeelding

Ik nam een verzorgster voor hem erbij en zij en mil hadden echt een klik en hebben heel veel lol gehad samen. Deden mee met wedstrijdjes, reden buiten en sprongen samen. Helaas kleine meisjes worden groot en in 2008 is ze gestopt. Maar nu komt ze gewoon nog steeds af en toe langs om haar Mil even te knuffelen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-T3MDN3GM.jpg
Afbeelding

Ook beleerde ik hem voor de wagen dus nu naast fietsen en rijden kon hij eindelijk voor de wagen
Afbeelding

Even een sprong. In 2009 kreeg ik financiële problemen en kon ik via via ergens gratis staan. Hier geen foto's van deze periode. Ook beviel ik van mijn 2e zoon. COnnor. En halverwege 2010 ging de relatie met de vader van mijn 2 zoons over. De pony's waren toen tijdelijk ergens anders ondergebracht en heeft een vriendin een half jaar voor hen gezorgd. Ik ging naar ze toe zodra het maar kon.

Daarna heb ik ze weer dichter bij huis gehaald en mijn leven weer gelukkig kunnen oppakken. Wat een lieve mensen heb je in de wereld die mij geholpen hebben dat ik mijn heren heb kunnen behouden. Hen ben ik eeuwig dankbaar :j

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8ZIRKJMN.jpg

En mijn beide zonen die ook allebei dol op hem zijn en ze nu weer wekelijks konden zien ;

Met Connor
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EDSWAEMJ.jpg

Hij ook surrogaat vader was voor een merrieveulen (layla) wiens moeder plots overleed.
Afbeelding


In 2011 kon ik terug mijn oude huidige stalling, Milliaan was niet blij waar ze stonden, ze kregen niet regelmatig voer (was in het begin wel goed) en een schuilstal alleen vond hij niets. Helaas kon ik het merrieveulen niet meenemen en zij is nog geen halfjaar later overleden.

Weer dicht bij huis en terug op hen oude vertrouwde plek met hen speciale paddock, goed voer knapte Mil weer op. Ook kreeg ik een nieuwe vriend (mijn hoefsmid) en werd zwanger van een dochter.

Jaarlijkse tandarts controle is nog altijd geen hobby van hem;
Afbeelding

Sleeën met hem hoogzwanger (40 weken) van mijn jongste (jan 2013)
Afbeelding

EN kennis maken met de Caithlynn <3
Afbeelding

jonggeleerd....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6FGAX4D.jpg

Maar de jongens vinden het ook nog altijd leuk
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESDETMLQ.jpg

En we zwemmen lekker weer in de zomer
Afbeelding

En een shoot gehad op de ginkelse heide
Afbeelding
http://i39.photobucket.com/albums/e185/ ... _origa.jpg
.

Mil kreeg dit jaar een blessure aan zijn knie, wat bleek een aangeboren afwijking aan zijn knie. Nooit last van gehad maar nu dus op bijna 12 jarige leeftijd wel. Maar met speciaal beslag en inspuiting van zijn knie gaat het nu weer goed ermee

Een paar dagen voor zijn patella luxatie toen we voor de shetlandermendag met een geleende sulky aan het oefenen waren met mijn dochter Caithlynn
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMDG6W8D.jpg

Topic van mil's speciale beslag;
[ITP] Mil krijgt speciale handgemaakte ijzers (8x0 )

En tot slot is mil in oktober getest voor cushing/PPID, na de zomer hem voor het eerst in 10jaar hem niet geschoren te hebben kwam er echt een krulvacht naar boven. Wat zijn rare dippen zou kunnen verklaren. Helaas de uitslag was positief en sinds een paar weken staat hij nu op medicijnen. Hij knapt echt goed op. Ik merk het aan alles. Mennen weer van het weekend voor het eerst gedaan en hij is weer blij vrolijk en de werklustige pony.
En het rijden vind hij weer leuk (hij rijd nog maar zelden onder het zadel de middelste ment liever dan hij rijd)

Vorige week voor het eerst los in de bak
Afbeelding


_/-\o_ _/-\o_
Heeel veel respect als jullie het hele verhaal hebben gelezen, maar tja 10,5 jaar erg lastig om het "even" neer te zetten
En de foto's in de linkjes zijn zeker de moeite waard
Spoiler:
mil wilt best in uitgelicht
:o

MiniEqui

Berichten: 214
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Maasland

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:37

Wat geweldig dat jullie zo'n tijd samen zijn, een hoop meegemaakt, maar wat boft hij met een baas als jou!
Super leuk en mooi overzicht!

Niekje51

Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:40

Jaja, alles gelezen hoor :P Wat kan er toch een hoop gebeuren in 10 jaar tijd terwijl het de dag van gister leek. Heel veel succes de komende tijd, hopelijk wordt hij weer helemaal de oude met zijn medicatie!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:18

Wat een verhaal! En ik zie mijn sulky Nog voorbij komen. Mil is leuk! Ben blij voor je dat je hem hebt kunnen behouden.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 02:04

Wat een leuke pony zeg!! En wat fijn dat na alle 'ellende' er nu weer zoveel blijheid is! Prachtig :)

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 02:47

Ik heb het verhaal met veel plezier gelezen, wat een leuke pony!! Fijn dat je hem met alles altijd hebt kunnen houden, en dat je prachtige kinderen nu ook zo van hem kunnen genieten :)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:27

Wat een bewogen tijd maar fijn dat hij altijd bij je is gebleven.
En zo leuk dat die kids ook genieten van mil

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 13:30

Dank jullie wel :D

Ach dit was nog een notendop :j , Mil is ook mee de kroegen ingeweest, bruiloft meegemaakt bij een vriendin. En dan zeggen sommigen mensen dat je niets er mee kan :+

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:23

Wat een leuk overzicht! 10 jaar is een lange tijd :D
Gelukkig doet hij het goed op de medicijnen. Op naar 20 jaar ITP!

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 22:16

Unleash schreef:
Wat een leuk overzicht! 10 jaar is een lange tijd :D
Gelukkig doet hij het goed op de medicijnen. Op naar 20 jaar ITP!


Hoop nog wel 20, Heb met mil de afspraak gemaakt dat hij minimaal 30 moet worden :Y)

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:52

Alles gelezen,....mooi ontroerend en Mil is gewoon your soulmate..... <3 <3 <3
Hoort bij jou....en jij bij hem...
Maar toen Caitlynn net of nog geboren moest worden bij wie waakte je hier mee???

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 10:07

sandra3235 schreef:
Alles gelezen,....mooi ontroerend en Mil is gewoon your soulmate..... <3 <3 <3
Hoort bij jou....en jij bij hem...
Maar toen Caitlynn net of nog geboren moest worden bij wie waakte je hier mee???



Mil is idd mijn maatje :j hij heeft mij door alle rotperiodes heen gesleept. Zal ook altijd klaar staan voor hem. Verwend monster maar tja hij staat ook net onder de kids boven mijn partner :')

Toen ik zwanger van caithlynn was waakte ik mee met geboorte van Nikan, Kimani en Kanika :j
Heb vrolijk met jou dames zitten meepuffen :P

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:09

Had je olifantendracht? :P

(Kanika is een jaar eerder geboren)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 10:16

Wat een verhaal! Leuk overzicht!

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 11:18

Ymor schreef:
Had je olifantendracht? :P

(Kanika is een jaar eerder geboren)


Oeps Niabi bedoelde ik := Krijg je met 3 keetkids :P

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 15:33

Wat een heerlijk veelzijdig knappertje! <3

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 10:56

Thanks saskia :D

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:03

Ahhh, kleine Mill <3

Bijzonder om te zien wat zijn rol in tien jaar lief en leed is geweest. Dat er nog maar veel mooie momenten samen komen.

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:55

testebeest schreef:
Ymor schreef:
Had je olifantendracht? :P

(Kanika is een jaar eerder geboren)


Oeps Niabi bedoelde ik := Krijg je met 3 keetkids :P


_O- _O- _O- 1 pot nat joh die Keetkids.....

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 10:25

Sammyoo schreef:
Ahhh, kleine Mill <3

Bijzonder om te zien wat zijn rol in tien jaar lief en leed is geweest. Dat er nog maar veel mooie momenten samen komen.



Dat hoop ik ook :j en mil is nog altijd verliefd op haflingers haha, met dank aan Lisa :P

xjessie74

Berichten: 513
Geregistreerd: 15-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:14

Wat een mooi overzicht! Vind m ook zo leuk met je kids!

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:26

aaah cool ik wil ook een shettie en een slee :P

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Kabouter Milliaan ruim 10 jaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:27

xjessie, hij is ook ontzettend leuk met de kinderen en heel voorzichtig,ondanks dat hij hengst is is hij heel lief met ze :j

persevero sleeen is ook echt ontzettend leuk ;D