Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-14 19:19

Na mijn vorige topic : [RIJ-ITP] Mijn trots,steun en vriendinnetje en ik door de jaren heen en de ontzettend lieve reacties,het bericht dat over facebook ging en de vele dingen die gebeurd zijn vond ik het tijd voor een nieuw topic!

Even in het kort voor wie ons nog niet kent: Mijn knappe merrie ChloƩ (op wedstrijd Chivaldi) 7 jaar met als vader Vivaldi. L2 dressuur met inmiddels 15 winstpunten.
Ik heb 2 jaar geleden een zwaar ongeluk gehad met blijvende hersenschade als gevolg. Hierdoor heb ik links weinig/geen gevoel en heb ik maar heel weinig kracht. Ook geheugen en concentratie is een moeilijk punt.

Ik sloot mijn vorige topic af met : Elke dag in het zadel is er een, we kijken uit naar de classificatiekeuring en de selecties voor het Indoor kampioenschap.

De classificatiekeuring was toch wel een lichtpuntje in onze donkere tunnel. Ik heb een aangepaste sportpas gekregen met vrijstelling voor een zweep, het groeten (alleen hoofd) en een aangepaste teugel, hier heb ik echt heel erg veel profijt van!
Afbeelding

Net voor de selecties besloot ik over te gaan naar het L2, niet een heel handige actie maar ach soms moet je risico's nemen :o Mijn debuut sloot ik af met 179 en 186 punten dus ik mocht niet klagen vond ik zelf.60,33%
Na afloop van de proef het 8 maanden oude dochtertje van mijn vriendin voorop
Afbeelding

De eerste selectie werd verreden in Axel, lekker dichtbij! Een 10e plaats met 62,83% voor een 2e keer in het L2 en dan gelijk een selectie was ik heel tevreden!
Niet helemaal scherp, maar toch de moeite om even te delen... Samen met mn mams <3
Afbeelding

Ik besloot haar thuis rustig door te trainen voor de volgende selectie die gepland stond in Renesse (dik 1,5u rijden voor ons)
Helaas was dit niet echt een succes, het losrijden was erg druk waardoor ik onzeker en bang werd.
We werden 9e met 60,33%
Afbeelding

Tussendoor nog een wedstrijdje gereden wat resulteerde in een 1e en 2e plek met 191 en 189 punten!
Toen de laatste selectie in Vrouwenpolder. Met losrijden was ik best tevreden over haar in de proef iets minder maar had voor mijn gevoel toch een fijne proef gereden en was heel trots op mijn spookje. Helaas dacht de jury er anders over en werden we 18e met 61,17%.
Geen kampioenschap, jammer maar het was misschien allemaal iets teveel van het goede.
Tot ik een mail kreeg van de KNHS dat ik door was naar het Indoorkampioenschap, welliswaar op de laatste plaats maar dat mocht de pret niet drukken *\o/*
We trainden lekker verder met veel afwisseling :)
Afbeelding
Afbeelding

Het kampioenschap kwam dichterbij en de weken er naar toe begon ze steeds fijner te lopen.
Met losrijden liep ze werkelijk super en ze gaf me echt het gevoel van baas dit doe ik gewoon even hoor :+
Helaas toen ik de proef binnen reed begon ze enorm te headshaken... ;( ze had dat de weken er voor ook al is af en toe gedaan heel sporadisch.
Na het kampioenschap heb ik haar stil gezet en haar nogmaals helemaal binnenste buiten laten keren.. De dierenarts wist het ook niet goed en stuurde ons door naar Merelbeke. Hier werd gezegd: Mevrouw we zien hier een kerngezond paard wat niks mankeert... Zet haar 4 weken op de wei met ontstekingsremmers en kijk is wat het dan doet.
Afbeelding
Zo gezegd zo gedaan, 4 weken niks aan de hand en een heel vrolijk paard. Dag 2 van opbouwende training begon ik weer van voor af aan,staken,headshaken noem maar op. Dat moest het zadel of haar tanden zijn. Samen met stalgenoot (tevens masseuze van ChloƩ) gekeken naar mijn zadel en mijn vermoeden klopte, mijn zadel bleek veelste smal..... Haar zadel gepast en dat lag stukken beter, daar mee gaan rijden en ik had mijn paard terug :D :D

Hierdoor heeft ze er lange tijd uit gelegen en heb ik haar pas in Juni terug op gepakt...
Net voor het kampioenschap besloot ik nog 2 outdoorwedstrijden te starten welke resulteerde op een 3e en 4e plaats met 2x 184 punten en een 8e en 1e plaats met 174 en 200!! punten :D Super voor bereiding op het kampioenschap dus!
Afbeelding

Een week voor het kampioenschap kreeg ik een mail van de KNHS dat we zijn uitgenodigd voor de Rabo Talentendag in Ermelo op 10 september, Wauw wat ontzettend gaaf *\o/* :):)
Afbeelding

Tijdens het losrijden op het kampioenschap was het enorm druk,ze bouwde spanning op... werd voorzichtig en sprong opzij als er iemand aan mijn slechte kant te dicht passeerde. Heel lief maar echt niet handig! Ze word dan voorzichtig en te braafjes, wat ook in mijn proef terug te zien was. Maar wat was ze weer dapper! We werden 12e van de 25 deelnemers met 60,33%.
Afbeelding

De dag na het kampioenschap was mijn prinsesje toch wel heel erg moe :(:)
Afbeelding

En nu? We gaan lekker trainen voor de Rabo talentendag, de Macrider cup in oktober en de selecties voor de Indoor kampioenschappen en genieten van elke dag!

Afbeelding
Afbeelding

Als je alles hebt gelezen, respect _/-\o_ ! Een berichtje achter laten is altijd leuk :* :evaw:


chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-14 20:04

Dankjewel, ben ook heel blij met dr :D

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-14 21:46

Bedankt voor de lieve reacties, ik heb een paard van goud en dat besef ik me maar al te goed... Ik heb een lussenteugel,hier kan ik mijn hand in steken en op het moment dat ik kracht verlies en mijn hand dus als het ware open schiet blijft de teugel aan mijn hand 'hangen'. Ik geef altijd bij inschrijving aan dat ik een aangepaste pas heb zodat het op het protocol gezet kan worden,dan stuur ik een kopie mee van mijn pas die ze eventueel bij kunnen voegen en met outdoorwedstrijden laat ik hem gewoon bij de jury zien :)

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-14 22:04

Dankjewel :D

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Mijn trots en beste vriendinnetje, een grote stap vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-14 22:31

Dankjewel allebei :) uiteraard zal ik af en toe een verslagje plaatsen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furst, Galeobdolon, Milow2018 en 76 bezoekers