Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 04:12

:wave:

Afgelopen zomer is mijn Tinkermerrie Caily gedekt door de Tinkerhengst Collin (vd Gorterstraat). Nu is Caily op zich al een droom die uitkomt, maar dat ze nu drachtig is van Collin is helemaal te mooi om waar te zijn. Ik ben al veel langer fan van Collin dan dat ik uberhaupt een eigen paard heb.

Collin is een 13-jarige hengst welke is goedgekeurd bij het NSvT en ICS-NL en heeft al vele bewezen nakomelingen, drie zonen van hem zijn goed gekeurd voor de dekdienst, en het Nederlands Kampioenschap Cobmerrie's 2012 is gewonnen door een door een dochter van hem. Nafok staat behalve in Nederland inmiddels ook in onder andere Duitsland, Belgie, Frankrijk, Zweden, Tsjechië en zelfs Amerika.

In de weken dat Caily bij Collin heeft gestaan om gedekt te worden was ik er zelf ook bijna dagelijks te vinden, dus ik heb toen al nader kennis mogen maken met Collin. Een wereldpaard, precies zoals ik hem mij had voor gesteld, of eigenlijk, zo leuk als dat hij is kan je je niet voorstellen. Ik heb zelfs de eer gehad om op hem te mogen rijden. Geen stap verkeerd heeft hij gezet, en dat terwijl hij al ruim vijf jaar niemand meer op zijn rug had gehad!

Afgelopen weekend ben ik samen met drie vrienden bij Collin en zijn baasjes op bezoek geweest om eens bij te kletsen, hem weer even een dikke knuffel te kunnen geven, en natuurlijk heeft vriendin Jessica (Eye of the Wolf Fotografie) Collin eens mooi vastgelegd. Mijn dank is groot! (kwaliteit is verslechterd door het uploaden)

Buiten dat ik Collin hiermee in de spotlights wil zetten, wil ik ook zijn baasjes enorm bedanken voor hun enorme gastvrijheid én alles meer. Ik denk dat ze nog niet half door hebben hoeveel dat voor mij betekent!


01.
Afbeelding

02.
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07.
Afbeelding

08.
Afbeelding

09.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Nog even samen op de foto

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Voor de volledigheid nog even Caily gisteren, 150 dagen drachtig.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5863_n.jpg


Laten jullie een berichtje achter?

Groetjes,
Lotte


Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 23:22

Bedankt allemaal!

Weet niet wat ik meer moet hopen; dat het veulen op moeders lijkt, of op vaders, het is allebei goed :D

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-13 20:53

Bedankt voor alle reactie's! :)

Ik zie Collin het liefste ook gewoon als paard-paard hoor. Hij heeft ook een geweldig leven. Een eigen paddock met schuilstal, onbeperkt voer, en geregeld ook nog op de wei. Vanuit zijn paddock kan hij in de zomer alle dames overzien, haha. Toen hij jonger was heeft hij ook altijd samen gestaan, helaas zijn de ruin/hengst waarmee hij samen stond inmiddels overleden/verkocht. Maar hij vind het in zijn eentje ook wel prima.

De andere twee hengsten van deze stal lopen wel geregeld samen
Afbeelding

Afbeelding

Voor mij echt een voorbeeld hoe ik laten een hengst zou willen houden :j

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 16:12

Zo'n lieve en bekende hengst en zo weinig reactie's? Is niet goed voor zijn ego hoor :(

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-13 21:49

Ah, toch nog wat fans. Dankjulliewel!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel erg bezig ben met wat voor veulen eruit komt. Ben er voor mezelf op rationeel niveau al wel uit wanneer het mag blijven en wanneer het voor de verkoop is. Voor de rest geniet ik gewoon op het moment. Ik ben zo vreselijk verliefd op mijn eigen paard dat er weinig plek over blijft voor de rest :o

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Meervoudig goedgekeurde Tinkerhengst Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-13 04:28

Ah, dankjewel :D

Zou een mooie combie zijn met dusty ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, Chantalla, DemDeempel en 29 bezoekers