Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 19:31

Ik ken mijn Urbie nu al meer dan 2 jaar. Anderhalf jaar was hij mijn verzorgpaard en wat was ik blij met hem! Hij was echt mijn maatje en ik kwam bijna iedere dag. Op een avond dat ik weer naar hem toe ging vroeg zijn eigenaresse me even naar binnen en vroeg ze of ik urbie wilde hebben. Ik kon mijn oren niet geloven en zei natuurlijk ja! Mijn ouders hadden alles al geregeld en een paar dagen later ging hij naar zijn nieuwe stal en was hij officieel van mij! Ik wilde altijd al een eigen paard maar was toen financieel niet haalbaar voor mij, maar ik heb een goede stalling en werk er hard voor en ben mijn ouders ook zeer dankbaar dat ze deels meebetalen met de stalling van urbie! Ik heb hem nu al bijna een jaar en ik wil hem echt nooit meer kwijt! We hebben zo ook onze ups maar ook onze downs. Urbie kan soms nogal een heethoofd zijn maar we zijn echt dicht naar elkaar toe gegroeid en het is echt een fantastisch paard met een eerlijk karakter! Het is echt een top paard waar ik dan ook heel trots op ben en ik hoop het nog veel met hem te kunnen bereiken! In de jaren zijn we echt als combinatie gegroeid en echt een team geworden. Er valt nog veel te leren en hoop daarom ook echt dat we nog meer als combinatie groeien en eruit te halen wat erin zit. Ik hoop dan ook dat ik nog jaren van mijn maatje mag genieten! Ik wil binnenkort met hem gaan lessen en hoop in de toekomst ook wedstrijden met hem te gaan rijden. Voordat ik de foto’s laat zien eerst nog een klein paspoortje:

Urbaldi
Ruin
KWPN
Gribaldi x amor
12 jaar
1,76 meter
Donkerbruin
Een trots detail is dat Urbie de volle broer van sisther de jeu is!!!


“ A horse will cross any bridge you build as long as the first one is from him to you “


Wat is hij in een jaar toch flink veranderd! Dit was vorige winter toen hij net een paar dagen op zijn nieuwe stal stond
Afbeelding

Dit was ook in de eerste weken dat ik hem net had, wat een verschil met rijden zeg vergelijken met nu! Hier had hij ook nog niet zoveel bespiering
Afbeelding

Met zijn dikke teddyvacht
Afbeelding

Eindelijk lente! Hij was eindelijk die dikke wintervacht aan het verliezen :)
Afbeelding

Even een grote sprong naar begin zomer, wat zag hij er al goed uit en lekker door zijn vachtje heen gekomen en al veel meer bespiering gekregen!
Afbeelding

Tsja ik kreeg vaak te opmerking dat ze Urbie zo’n groot paard vonden, valt wel mee toch? :+
(ben zelf 1.65)
Afbeelding

Knap mannetje is het ook!
Afbeelding


Springen kunnen we ook hoor! Op deze foto niet zo hoog . We springen nu rond de 90 cm!
Afbeelding

Helaas heb ik erg weinig foto’s van het rijden en de meest recente is van eind zomer. Toch al een flink verschil in een jaar tijd!
Afbeelding

We hebben soms van de gekke momenten
Afbeelding

Ik houd gewoon ontzettend veel van mijn beste vriendje!
Mijn maatje voor het leven, mijn lieve Urbie
Afbeelding



btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Re: Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 23:04

Dankjullie!!
@PrimaDonna_ haha ja klopt is dacht ik 18,5 inch zoiets. Ik heb hem overgekocht omdat hij op maat gemaakt is voor hem, heb toen ik hem nog als verzorgpaard had ook altijd mee gereden en ik zou je zeggen.. ik heb nog nooit op zo'n heerlijk zadel gezeten! rijd erg fijn! :D

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Re: Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 23:07

Dankjewel!

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Re: Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 12:19

Dankjeee !!
Benthe hahahahhaha boeleboele plat! We moeten echt snel een keer meeten!!

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Re: Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 08:27

niemand meer?

btjeetje

Berichten: 272
Geregistreerd: 10-01-11
Woonplaats: Bruchem

Re: Urbaldi (Gribaldi x Amor), mijn maatje voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 12:18

dankje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers