Ponyopvang Second Chance ITP.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 11:25

Omdat er veel verhalen rond gaan,goede én slechte, wil ik mijn Ponyopvang laten zien en voorstellen.Roddels zullen er altijd blijven,maar daar trek ik me niets meer van aan.
Vele paarden en pony's zijn herplaatst en hebben het super goed.
Helaas hebben niet álle paardjes het gered,sommige waren er té slecht aan toe.
Ook nam ik geblesseerde,zieke of bejaarde paardjes op,maar dat is mijn doel niet,daar ben ik mee gestopt.Ik kreeg té veel paardjes aangeboden die gewoon een ander plekje zochten,niets mankeerde,maar meestal gewoon te oud waren voor de sport.

Dit is Blesje,een A-Welshje van toen rond de 15 jaar oud.Dit paardje was vel over been,stond helemaal achter in een stalletje verstopt op een luxe pensionstal.Trots vertelde de eigenaar dat Blesje nog dagelijks werd bereden door zijn zoontje.Wij hebben Blesje toen gelijk mee genomen
De dag erop kwam de D.A. die zei gelijk: in laten slapen! Maar ik wilde Blesje nog een kans geven,en voerde haar Slobber,wat ze goed op at.Helaas kreeg ze na 1 week ernstige Koliek en werd ze ingeslapen.Blesje heeft 1 week mogen genieten van een warme stal met lekker eten en heerlijk op rust,ze leed verder geen pijn!Dit is Blesje.
Afbeelding

Beauty het dravertje wat achterin een weiland 'verstopt' stond.Ze stond te koop met een foto erbij van een poos geleden.Ik schrok enorm toen ik haar zag! de botten staken er uit.Ik heb haar gekocht en mee genomen.Iedereen dacht dat ze de winter niet zou overleven.De D.A. zei dit paard heeft gewoon geen eten gehad maar is verder wel gezond.
Ik heb haar een paar maanden slobber gevoerd en na 2 weken zag je al resultaat.Ze heeft wel opnieuw moeten leren eten,ze at haar bak in het begin niet leeg.
Zo kocht ik haar.
Afbeelding
En zo was ze na 3 maanden.
Afbeelding

Yvana haalde ik op bij mensen die er geen tijd meer voor hadden.Yvana was erg mager in de Herfst en Winter omdat het gras dan op was.Ze kreeg wel hooi,maar 1 plakje per dag,veel te weinig.Na een tijdje slobber voeren werd ze weer dikker en weer een echte haflinger.
Zo haalde ik Yvana op.
Afbeelding
Na een paar maanden.
Afbeelding

Mijn oogappel Fyanne.Zij gaat nooit meer weg,ze heeft té veel ellende mee gemaakt.
Afbeelding
Na een aantal maanden.
Afbeelding
Ik heb er nog veel meer opgevangen,het zijn er teveel om hier te plaatsen.Op mijn site kan je nog meer paardjes zien.Ik noem hier geen namen of plaatsen waar de paarden vandaan komen.De verwaarloozing is bijna nooit met opzet gedaan,meestal was het onkunde,en soms omdat men geen geld wilde uitgeven aan D.A. of Tandarts of goed voer.
Nu weten jullie een beetje wat er achter de ponyopvang schuilt.Ik ben dus niet iemand die magere paarden op koopt om ze vet te mesten en ze dan aan de slager in België verkoopt.
Ik verdien er ook niets mee,wat ook veel word gedacht.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-09-13 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commercieel stukje verwijderd

FB Groep Second Chance.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 11:48

Dank jullie wel,het is ook erg dankbaar werk.
Blesje was een triest verhaal,maar er zijn ook leuke dingen gebeurt bij de opvang.Ik zit 'naast' en psychiatrische instelling en op een dag had een patiënt 4 bordjes met warm eten in het weiland gezet voor de paarden.Een bordje met Gekookte aard. Broccoli en Karbonade met jus.Heel erg goed bedoeld natuurlijk,maar de paarden houden er niet van.De instelling is na melding de bordjes komen ophalen.De patiënt had het uit de keuken 'gepikt' zeiden ze.

Klopt Agossie,zij was een ppaar keer op t.v. geweest.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 12:23

Daar weet ik alles van esje01 .
Je hebt overal rotte appels tussen zitten.Ook ik krijg vaak vooroordelen te horen,ik zeg altijd:kom hier maar kijken,dan zie je het met je eigen ogen.Er werd een keer op bokt gezegd dat het een zootje was bij mij,allemaal troep en rotzooi in de wei.Ik probeer er weinig tot niet op te reageren,maar het vreet wel aan je.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 13:33

Ik denk dat ze op die pensionstal niets durfden te ondernemen,bang om hun stal kwijt te raken?
Er stonden n.l. hele dure top paarden,alles was super de luxe daar.We zeiden wel dat we het niet goed vonden dat er nog op Blesje gereden werd,verder hebben we onze mond maar gehouden.We waren bang dat we Blesje anders niet meer mee kregen.
Er zijn veel mensen die niet durven in te grijpen,daar ben ik wel achter gekomen.Ze geloven ook niet dat je altijd anoniem blijft bij de D.B. als je een melding maakt.

Blarhiminn
Ja klopt Fardau [bij mij Fahya] heb ik op de markt gekocht,ze stond tussen de oude slachtpaarden.Fardau zou vals zijn,enz.Beestje was gewoon super bang en wilde niet door de mens worden aangeraakt.
Zissely heeft wonderen gedaan met haar,Respect voor Zissely! en uiteraard ook haar moeder.

manumol
Maar ook Cavia's opvangen is respect! elk dier zou een 2de kans moeten krijgen.

Zosja ik weet het,dat ik me niets moet aantrekken van geroddel.Maar soms kook je van binnen en dan kan je je soms niet inhouden.

Dank jullie wel voor de complimenten.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 17:48

Dank je wel Klarinda,Jolande en _KiMbErLeY_ .
Ik heb zóveel te vertellen over de paarden die ik in de opvang heb gehad,maar dat word een veel te lang verhaal.
Zo had ik ex-bloedtapppertje Isabel die vol met bacteriën zat,en Romy die helemaal gek werd van de jeuk,Congo die 2 jaar lang kreupel liep op het land vanwege Hoefkatrol,en bij mij al 5 jaar nooit meer kreupel is geweest en álles doet.
Jordy die met een bandage om in de wei moest,omdat hij een finaal afgescheurde pees had.Bij mij na een poosje geen bandage meer om,heb hem behandeld en ook hij kon weer álles ook,zelfs springen.
Zo nog veel meer verhalen over de verschillende opvang paardjes.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 18:06

Dank je wel brendaa94 ,[***] en chrisje20 .

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 21:39

Dank je Jos,Mara en Grietje!
Ik zou ook graag vertellen hóe ik sommige paarden beter heb gemaakt,maar ik en bang dat het dan een welles/nietes word.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 21:46

Dat is zeker jammer Miriam,ik heb ook nog niets gehoord.Maar ik geef niet op,ik blijf mailen.
En als ik wat hoor,dan hoor jij het ook.Ik weet wel waar ze staat in Hierden hoor.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 22:00

Dat is zeker! het meisje is dol op die pony.En gelukkig niet meer kreupel.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-13 08:13

BLAF schreef:
Wat goed dat je dit doet! Al lijkt het mij heel zwaar als ik de verwaarloosde paarden zo zou zien. Daar moet je wel tegen kunnen denk ik.

Maar wauw! Ga zo door!


Op een gegeven moment wen je er aan,als je al zoveel ellende hebt gezien bij paarden.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-13 08:58

Ja Beauty is een zwarte merrie,een draver.
Ze heeft ooit op een manege gestaan die falliët is gegaan,en vanuit daar verkocht naar mensen die haar zo verwaarloosd hadden.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-13 18:22

Dank je wel.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-13 18:53

Dit is Dakota,ze was erg mager toen ze kwam.
Dakota was rond de 18 jaar,ze heeft helaas niet ouder mogen worden.Ze is 'verkracht' met een stok en kreeg toen koliek verschijnselen.Waarschijnlijk is het van binnen gaan ontsteken.Toen de D.A. kwam wisten we nog niet wat er gebeurd was en de D.A hield het op koliek en adviseerde inslapen.Dakota is dezelfde avond nog ingeslapen.
Afbeelding

Dit is Romy,8 jaar oud,drachtig en onbeleerd.Ze werd helemaal gek van de jeuk,kon niet eens rustig grazen,bleef constant lopen en rennen.Poetsen was bijna niet mogelijk.Ik heb haar behandeld en na 1 week werd de jeuk minder en ze kon weer stil staan en grazen.Volgens de verkoper had ze geen ZE,nou dat had ze dus echt wel.
Afbeelding

Na een aantal weken.
Afbeelding

Hier is Isabel een ex-bloedpony,15 jaar oud.Had een ontsteking aan de uier die maar niet wilde genezen.Mensen hadden haar weg gekocht bij de bloedtapperij,maar wisten zich geen raad meer met haar omdat de ontsteking maar niet over ging.Isabel zat vol met bacteriën,kreeg haaruitval,zwarte plekken op de vacht,een abces op de borst.Toen ik haar aan het borstelen was kreeg zo uit het niets koliek.D.A. was er snel bij,maar het mocht niet meer baten,haar darm zat in de knoop.Ze is snel ingeslapen want ze leed ontzettend pijn.
Isabel was een schat van een pony,die helaas niet ouder heeft mogen worden.

Afbeelding

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-13 19:51

Mieke als je in de buurt bent en ik ben op de wei,kom gerust gezellig even babbelen hoor.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-13 19:45

Morgen komt er een hafje in de opvang.Volgens de D.A zou die ingeslapen moeten worden.
Maar ik wil hem een kans geven,inslapen kan altijd nog.Hij heeft géén pijn hoor.

Ja Romy was echt zo zielig,ze had zó'n jeuk toen ze kwam.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-13 21:10

Ik hoop het echt dat het weer helemaal goed komt met Happy.
Moet lukken!

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-13 07:55

Gister eind v.d. middag kwam Happy aan bij de opvang.Happy is een haflinger van 24 jaar oud en word mager.Ik zie aan zijn ogen dat hij ziekjes is,in ieder geval zit hij niet lekker in zijn vel.De eigenaresse zag het niet meer zitten en was bang dat Happy de winter niet door komt.Happy zou in eerste instantie vandaag naar de kliniek gaan om ingeslapen te worden [puur uit wanhoop] maar we vinden dat hij een kans moet krijgen om weer gezond te worden.Eigenaresse is dan ook dolblij dat Happy een kans krijgt.
Hij werd meteen geaccepteerd door de leider!

Happy.
Afbeelding

Samen voordroog eten.
Afbeelding
Afbeelding

Grazen samen met de leider.
Afbeelding

Samen onder de grote boom.
Afbeelding

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-13 14:22

Een pony die in hoge nood zit,plaats ik direct hier.En voor Happy was er spoed bij!

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 16:27

Happy mag nog niet te dicht bij de andere 2 staan.Hier staan ze op rust,na het eten van de Muesly.
Afbeelding

Happy kijkt nog niet happy uit zijn ogen,maar dat komt nog wel.
Afbeelding

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 16:42

Dank je wel Nienke555

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-13 22:10

sasja ja ik ken Joe nog wel,pittig paardje was dat.
Ja ik heb jou toen ingelicht,het meisje zorgde helemaal niet zo goed voor Joey.Het was voor mij helemaal de druppel toen Joey uit een tuin was ontsnapt waar ze op bezoek was,en Joey in zijn eentje terug galopeerde naar mijn weiland.Je moet daar eerst het spoor over,en toen Joey er aan kwam gingen net de bomen dicht.Een mevr.die daar toevallig ook stond heeft Joey toen vast gepakt! Ik geef iedereen een 2de kans,ook mensen,maar dat ging me te ver.Fijn dat Joey weer heerlijk thuis is.
Ik heb nog ergens een foto van Joey op mijn p.c. staan,zal hem morgen eens zoeken.

Destra_12 Ik geloof dat die manege de Dollard ofso heette.De Beauty op de foto is echt een merrie.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-13 11:40

Het gaat goed met Happy,nu alweer 4 dagen bij mij.
Afbeelding

Helaas wel wat wondjes,de rangorde word nu duidelijk gemaakt aan hem.
Afbeelding

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-13 14:13

Jeetje Sasja,heb jij niet eens je spullen terug gehad? ow dat had je toen tegen mij moeten zeggen! ik weet zeker dat je dan álles terug had gekregen van haar.Ik zie haar soms nog wel eens,dan zal ik haar daar eens over aanspreken! ik ga me best voor je doen.

FB Groep Second Chance.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-13 19:53

@hempy
Ik heb een en ander gehoord over Naldo [zijn echte naam] en hij zal ook nooit voor een kar meer lopen.
Hij hoeft sowieso nooit meer echt te werken.
Miss. weet jij nog meer wat ik niet weet over hem? zou je mij miss. willen PBen over wat jij over hem weet?Hoe meer ik weet,hoe beter ik heb op de juiste plek kan herplaatsen.

FB Groep Second Chance.


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-13 11:56

hempy schreef:
staat naldo [ happy ] bij het hertenkamp in ermelo?


Het is niet bij het Hertenkamp bij de Varenlaan/Floraweg hoor,maar daar bij Veldwijk,bij het station.

FB Groep Second Chance.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dala8 en 25 bezoekers