Vele paarden en pony's zijn herplaatst en hebben het super goed.
Helaas hebben niet álle paardjes het gered,sommige waren er té slecht aan toe.
Ook nam ik geblesseerde,zieke of bejaarde paardjes op,maar dat is mijn doel niet,daar ben ik mee gestopt.Ik kreeg té veel paardjes aangeboden die gewoon een ander plekje zochten,niets mankeerde,maar meestal gewoon te oud waren voor de sport.
Dit is Blesje,een A-Welshje van toen rond de 15 jaar oud.Dit paardje was vel over been,stond helemaal achter in een stalletje verstopt op een luxe pensionstal.Trots vertelde de eigenaar dat Blesje nog dagelijks werd bereden door zijn zoontje.Wij hebben Blesje toen gelijk mee genomen
De dag erop kwam de D.A. die zei gelijk: in laten slapen! Maar ik wilde Blesje nog een kans geven,en voerde haar Slobber,wat ze goed op at.Helaas kreeg ze na 1 week ernstige Koliek en werd ze ingeslapen.Blesje heeft 1 week mogen genieten van een warme stal met lekker eten en heerlijk op rust,ze leed verder geen pijn!Dit is Blesje.

Beauty het dravertje wat achterin een weiland 'verstopt' stond.Ze stond te koop met een foto erbij van een poos geleden.Ik schrok enorm toen ik haar zag! de botten staken er uit.Ik heb haar gekocht en mee genomen.Iedereen dacht dat ze de winter niet zou overleven.De D.A. zei dit paard heeft gewoon geen eten gehad maar is verder wel gezond.
Ik heb haar een paar maanden slobber gevoerd en na 2 weken zag je al resultaat.Ze heeft wel opnieuw moeten leren eten,ze at haar bak in het begin niet leeg.
Zo kocht ik haar.

En zo was ze na 3 maanden.

Yvana haalde ik op bij mensen die er geen tijd meer voor hadden.Yvana was erg mager in de Herfst en Winter omdat het gras dan op was.Ze kreeg wel hooi,maar 1 plakje per dag,veel te weinig.Na een tijdje slobber voeren werd ze weer dikker en weer een echte haflinger.
Zo haalde ik Yvana op.

Na een paar maanden.

Mijn oogappel Fyanne.Zij gaat nooit meer weg,ze heeft té veel ellende mee gemaakt.

Na een aantal maanden.

Ik heb er nog veel meer opgevangen,het zijn er teveel om hier te plaatsen.Op mijn site kan je nog meer paardjes zien.Ik noem hier geen namen of plaatsen waar de paarden vandaan komen.De verwaarloozing is bijna nooit met opzet gedaan,meestal was het onkunde,en soms omdat men geen geld wilde uitgeven aan D.A. of Tandarts of goed voer.
Nu weten jullie een beetje wat er achter de ponyopvang schuilt.Ik ben dus niet iemand die magere paarden op koopt om ze vet te mesten en ze dan aan de slager in België verkoopt.
Ik verdien er ook niets mee,wat ook veel word gedacht.