Mijn kleine blondine [Haf]

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 09:20

Gisteren gaan wandelen met mijn haflinger merrie veulen van 1,5 jaar oud. Ik ben me ook gaan intresseren in fotografie en heb wat zitten uittesten :) Als iemand nog wat raad weet mag je dat gerust zeggen maar wel op een vriendelijke manier.
Mijn ISO stond op 1600 - Mijn sluitertijd 1/250 en mijn belichting +3.

Stardust is een dochter van de bekende hengst : Liz Noreai x Stien.
Behaalde een 3de plaats op de veulen keuring tussen de jaarlingen.

Afbeelding
Grasjes eten
Afbeelding
Mijn mooie meisje :)
Afbeelding
<3
Afbeelding
Eten - eten - eten
Afbeelding
Beetje rond stappen
Afbeelding
<3
Afbeelding
Blondje
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
<3
Afbeelding
Weer eten xD
Afbeelding
Takje proeven :)
Afbeelding
Drafje!
Afbeelding
Haar lieve snebje
Afbeelding
Mooi hoodje
Afbeelding
Overbouwd? neeeee ::)


Verdient ze geen berichtje?

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 12:13

Kom op zo lelijk is ze toch niet :(

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:42

Niemand? :(

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:09

rustig rustig... Reacties komen vanzelf maar niet als je zo reageert...

Maar ik vind dat je een hele knappe haf hebt, vind de wafeltjes (golfjes) in haar voorpluk geweldig hoop dat ze dat houd. (of heb je er een vlechtje erin gehad)

Je foto's zijn wel bijna allemaal onscherp probeer daar aan te werken dat je camera eerst goed focust voordat je klikt maar de 3e foto vind ik juist wel wat hebben... :)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 09:23

Dankje , :)
Reactie was helemaal niet slecht bedoeld , maar mijn topic werd enkel alleen maar bekeken , en dat vind ik wel wat spijtig..

Nee , die krulletjes heeft ze al van kleins af aan. Toen ze klein was wel wat minder , maar hoe langer haar manen worden. hoe meer krullen ze krijgt.Maar denk wel dat ze dit van de papa heeft.

Hier is haar papa :
http://users.telenet.be/haflingerhengst ... 2006-2.JPG

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:13

Sommige mensen kennen heel veel mensen op bokt die dus ook reageren, sommige hebben een apart paard wat er uit knalt en anderen hebben bijv. echt droom foto's etc. Er zijn altijd redenen waarom mensen wel of niet reageren.

Maar ik vind dat je merrie heel veel op haar vader lijkt. En ik denk dat ze een hele mooie haflinger word (dat is ze al maar als ze ouder is word ze nog mooier!!)
En met je foto's moet je gewoon blijven oefenen gewoon foto's blijven maken, foto topic lezen (en/of vragen stellen) en je foto's worden vanzelf beter... :)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 10:21

Ja ik heb al enkele foto's gemaakt , Nu het probleem was steeds dat die wazig waren. Dan heb ik mijn sluitertijd verhoog naar 1/250. Maar kreeg mijn lens ook wat minder licht , en had ik mijn ISO wat te hoog gezet. :$ van daar die onzuiverheid op de foto's.
Vind persoonlijk wel van mezelf dat ik al betere foto's genomen heb , als deze. Maar gewoon fototechnisch gezien..Ben ik er wel blij mee.Ik probeerde gewoon wat speciale effecten.
Hier kan je de rest bekijken van mijn portfolio :
www.StarZaPhotography.tk

Ik hoop in ieder geval dat Star , Zoals haar papa zal worden.Al vrees ik dat ik die hoop ga mogen op geven.Haar bouw , manen , hoofd is inderdaad van papa.Maar ik denk niet dat ze echt groot zal worden..Het bleek alsof ze echt groeide , en groeide. Maar nu is ze gestopt.. De fokkers hadden me gezegd dat ze tot de 1m50/55 zal worden. Ze meet nu 1m35/40? .. Ach ja , we zien wel wat de tijd uit wijst :)

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:32

Ik ga straks even naar je overige foto's kijken ;)

Maar je merrie is echt nog lang niet uitgegroeid vergeet niet dat ze pas 1,5 jaar is. Ze groeit (nu wel veel langzamer) maar zeker nog 1,5 jaar door en daarna zit er bij de meeste rassen wel de groeistop erop..

Ik heb een 2 jarige arabische hengst (+2,5maand) en die is nu 1.50m terwijl zijn vader 1.50 was en zijn moeder 1.57m het is maar net welke invloeden ze mee krijgen.
Ik kan wel kijken hoe groot hij ongeveer was op 1,5 jarige leeftijd... maar het verschilt toch altijd per paard.

(Moederpaard heeft een moeder van 1.48m en vader van 1.58m en ze heeft duidelijk vaders kant overgenomen!!)

En ook al word ze misschien niet zo groot en neemt niet weg dat je een leuke en knappe haf heb. ;)

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 13:56

Nee, dat klopt.
Ze is een mooi paard , had nooit gedacht dat ze zo mooi zou worden eerlijk gezegd. Toen ik haar kocht vond ik haar echt lelijk 8-). Maar moest ze toch te klein blijven..Ga ik haar toch verkopen hoor. Ik zie haar graag , en het is echt een leuk en aanhankelijk veulen. Maar ik wil ook graag verder in de paardensport, ik heb nu 3 jaar een Arabische volbloed die wat problemen heeft. Hij staat sinds deze maand al een jaar stil. En ik denk dat dat ook zo zal blijven.. Stardust heb ik voornamelijk gekocht om er verder mee te geraken. Misschien wel dressuur , misschien wel springen..Wie weet. maar stel dat ze maar 1m45 word..Ja dan is ze wel te klein voor mij. Ik ben 1m74 zodus..
Maar ja , momenteel is het nog afwachten en hier en daar wat keuringen doen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:55

haflingers hangen, kwa schoft vaak rond 1.50m, 1.45 is maar 5 cm verschil dus dat maakt vind ik persoonlijk niet veel uit, als je jezelf telang vind voor 1.45m schoft dan ben je dat ook voor 1.50m schoft.
Wel leuk veulen

afina
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-12-09

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:21

Leuke pony lijkt wel een beetje op die van ons

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Re: Mijn kleine blondine [Haf]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 14:55

De haflingers die nu gefokt worden, worden meestal groter als 1m50. Want ze proberen echt '' een grote '' haflinger te krijgen.
Kan goed zijn dat Star meer naar de kant van de papa gaat en dan kan het zijn dat ze tussen de 1m50 en 1m55 zal zitten. Maar als ze die van mama erft , dan zal ze niet groter worden.
1m50 kan er nog net door voor mij. Want hier in Belgiƫ is ze dan net een paard .. En dan kan ik nog wedstrijden rijden en evnt in de LRV. Als ze 1m45 blijft , lukt dit dus niet. Dat is het verschil,
Ik weet dat in nederland een paar van 1m50 een e-pony is. Maar bij ons word dit werkelijk beschouwd als paard.

@Afina ; Dankje :)