de Eersel-Postel rally!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

de Eersel-Postel rally!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:07

's ochtends vroeg wassen, vechten, etc zodat Q netjes meegaat naar eersel Lachen

Afbeelding

ik ben zelf 's ochtendsvroeg niet op mn best, en dat geldt ook voor Q *LOL*

Afbeelding

hij ziet iets, en is meteen wakker!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


hier zijn we inmiddels op het mortelveld in Eersel en Q vind het allemaal prima al die drukte om zich heen Lachen
Afbeelding

Afbeelding

inmiddels had ik marjolein ook al gevonden en we waren er helemaal klaar voor Haha!

Afbeelding

het defile op de markt was stuiterend begonnen, maar verder was Q verbazend braaf, dankzij Jolie denk ik, die maakt Q rustig Haha!
na t defile hebben we ons ff omgekleed en bandages verwisseld voor peesbeschermers enzo, mn moeder was zo aatdig om die mee te willen nemen, en hier gingen we richting de start

Afbeelding

na de start vertek je richting het bos, onderweg naar Postel kom je bij de sherrystop waar je wat kan drinken en daarna rij je verder naar Postel, daar heb je de tijd om te eten en uit te rusten, zelde geldt voor de paarden, ook kreeg iedereen een zak brok voor zn paard, netjes geregeld dus.
daarna gingen we weer terug richting eersel en kwamen we weer bij de sherrystop(toen hadden we al zeker zo'n 30 km gereden, is gelukkig niet aan onze paarden af te zien, maar sommige zagen er echt al doodmoe uit Ach gut )

de Sherrystop:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quentin was zoooo braaf

Afbeelding

hij ziet er uit of ie net van stal komt, ipv dat we al bijna 8 uur aan t rijden zijn Haha!
Afbeelding

Afbeelding

clubgenootjes van me Lachen hebben we nog een tijdje achter gereden
Afbeelding

Afbeelding


we hebben nog ff moeten wachten op de smid(en de preek van de dierenarts Lips are sealed ) want jolie had een los ijzer en die moest ff worden vastgezet omdat ze zonder ijzer echt niet kan lopen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat vond ik trouwens de grootste 'fout' aan heel de rally(oke heel de heenweg tussen de aanspanningen rijden die steeds voor files zorgden omdat ze allemaal stilstonden om naar aanwijzingen op de bomen te kijken was ook wat minder) gen standaard verteninaire keuring voormieder paard, zoals paar jaar geleden wel was.
en er liepen paarden bij, vooral aangespannen, die echt bijna neervielen, ook 1 onder de man die bij het defilee al kreupel liep die gewoon door mocht rijden...

en dan gingen ze lopen zeuren over jolie, paardje heeft nou eenmaal wat aparte benen en artrose etc etc maar ze loopt zeker niet kreupel, ze heeft wat lange hoeven omdat ze anders wel kreupel loopt, en met een ijzer dat gewoon vast zit loopt ze gewoon goed, gaat die dierenarts zeuren dat die ze aan de hand wil zien draven en zegt tegen de smid ja als het niet verantwoord is dan haal ik ze er gewoon uit hoor Lips are sealed

doe dan iets aan die pony'tjes die voor een veel te vol beladen karretje staan die bijna neervallen van vermoeidheid, maar nee, ze hebben er 3 gecontroleerd bij de sherrystop maar iedereen mocht verder rijden

6 jaar geleden werd ieder paard dat aankwam in postel op hartslag gecontroleerd, vorig jaar niet en dit jaar ook niet, maar als er dan een paard een los ijzer heeft, wat teoavllig geen perfecte benen heeft zoals een ander paard, gaan ze daar met 2 man bovenop staan, eerst ging ze er zelf naar kijken wat het probleem was, ja wat kan je als DA doen aan losse ijzers?niets, smid roepen lijkt me, dat deed ze toen ook

diezelfde zei trouwens ook tegen ons, toen we net binnen waren in eersel, dat we snel naar huis moesten met de paarden en dat we ze goed moesten naverzrogen, want ja we stonden daar maar wat te staan, en dat op zo'n betweterg toontje Lips are sealed

we waren nog geen 2 minuten binnen en stonden amper een minuut stil bij moniek en mario, nee die DA is zeker geen favoriet bij mij geworden...

maargoed, die mensen doen ook maar hun werk, maar die laatste opmerking had zeer zeker niet gehoeven...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:14

Huh ik heb in Eersel toen geen DA gezien toen wij bij jullie stonden Verward Ben ik nu zo blind aan het worden?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:18

die mensen met blauwe bodywarmers aan, met op de achterkant iets van veterinair eersel ofzo, dat vrouwtje met die blonde haren kwam langsgelopen toen we vlak achter jullie stonden, was toen opweg naar jou toen jullie nog bij dat hek stonden te kijken naar de rest die binnenkwam, we waren echt pas net binnen toen ze dat zei...

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:23

Nouhou we hebben jullie echt niet gezien. Boos!
Nog wel zo goed opgelet.

Ben dus meegegaan met Biancaaa. We hebben de halve rit maar gereden want een stuk voor Postel was Eibert echt niet meer vooruit te branden en zijn we terug naar Bergeyk gegaan. (Was nog wel een heel stuk). Voor zo'n jong paard moet ik zeggen dat ie toch wel heel braaf is geweest.

Fijn zeg, dat Q zich zo goed gedragen heeft! Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:24

Welk startnummer hadden jullie?

Raar, ik plaats net een bericht ("Oh, niet gezien") en die is gewoon verdwenen Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 10:30

huh dat was laatst ook al in een topic op ITP, toen met de leeftijd van dee raden, verdween er ook ineens een reactie die tussen andere reacties instond Verward echt raar!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:46

Wij hadden nr 60. Lachen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 10:50

Miss hebben jullie mij wel zien lopen. Ik heb een heel stuk meegelopen met de aangespannen paardjes...
Rood haar en bruine jas...

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:59

we hebben jullie niet gezien wij waren startnr 21 was ook wel een eindje weg. we hadden op het mortelveld nog gekeken maar helaas. volgend jaar weer? ik zeker wel!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:11

Nope niet gezien.. En Eitje was echt moe halverwege. Goed, we gingen ook voor vier uur weer thuis. Is nog later geworden. En we (eigenaar+ik) hadden allebei nog verjaardag Haha! hielp ook beetje mee. Ach hij heeft het goed volgehouden, voor een driejarige. En zich keurig gedragen tussen al die damens! we kunnen tevreden zijn.