Aris Floint na 1 maand in de wei ( "iele" hafl.)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tamary

Berichten: 29126
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:49

Marijuhhhhh schreef:
Hee meissie,

Hijs egt heel mooi, heb um zowiezo niet iel gevonden, maar jah er zullen veel zijn die het niet met me eens zijn, laten we daar maar niet meer op in gaan, 1 ding, je moet je bandages iets langer laten doorlopen als je begrijpt wat ik bedoel, ze moeten nog over de kogel heen..

Kus mij Knipoog


Alleen als je ze echt als ondersteuning gaat gebruiken bij zwaar werk. Zoals ze nu zitten hebben zijn ze alleen voor de show, ze bieden nu geen steun.
Als je voor de ondersteuning gaat bandageren moet je inderdaad wat lager doorbandageren en neem je ook het kogelgewricht mee. Dat geeft inderdaad ondersteuning, maar beperkt ook de bewegelijkheid van het gewricht. Als je op die manier de benen van je paard moet beschermen kan je beter aan de 3-in1 beschermers gaan , omdat die gemakkelijker goed zijn af te stellen en veiliger zijn in het gebruik, als het om loslaten en krimpen na nat worden gaat. En het lijkt mij dat bescherming/ondersteuning meestal is voor zware ondergrond zoals modder, en zwaar zand.

Beenbescherming is meestal alleen nodig bij longeren en springen tenzij je paard een afwijking in zijn gangen heeft. Beschermen kan schade veroorzaken (te strak, te los, teveel warmte eronder), dus altijd goed kijken hoe je het doet en nadenken waarom je beschermers gebruikt.

Ze staan trouwens wel heel leuk op de foto's !

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikeee19 en 53 bezoekers