Op koers met nozem alki!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Op koers met nozem alki!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 12:58

ik was gister met mijn oom mee naar nozem.
Ik heb karin geholpen met nozem klaarmaken voor de reis

Op wolvega heb ik geholpen met de paarden naar de boxen te brengen en de bandage's er af gehaal Knipoog. Daarna heb ik een beetje rond geslenterd en bij de koersen gekeken

Af en toe wat foto's van nozem gemaakt, niet veel want anders krijg je zowat de zelfde foto's. Ik heb geen foto's van de koers en warmlopen gemaakt dat mocht niet ik kon wel foto's van het uitstappen maar was het vergeten aan mijn oom te vragen Frusty

Nozem is klaar OK dan!
Afbeelding

Hier waren we net op wolvega
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik kon het weer niet laten Haha!
Afbeelding

En toen gingen we ons klaarmken voor de koers!
Hier mijn oom nico met nozem Lovers
Afbeelding
Nozem, karin, nico
Afbeelding

En wassen na de koers.
Afbeelding
Afbeelding

Na het uitstappen. *LOL*
Afbeelding

Nozem is 7de geworden. Hij heeft zijn best gedaan maar hij kont niet meer harder, Karin zij ook dat ze hem vaak niet hoefde aansporen maar nu wel.
Hij heeft waarschijnlijk mineralen tekort omdat hij ook zijn poep op eet, ze hebben op de baan gelijk bloed laten af nemen Ach gut

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:09

Leuke foto's!
Ik vind Nozem echt een mooi paardje!
Maar 7de is wel goed toch!?

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 13:15

dat is het ook, maar een beetje vreemd voor zijn doen Haha! , hij valt meestal wel in de prijzen *LOL*

Maar dat neemt niet weg dat we evengoed trots op hem zijn van hij moest tegen 14 paarden waarvan er 2 tijdens de koers uitgeschakeld zijn.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:17

Ik had hem idd ook wel hoger verwacht. Hij start vaker in bandenstarts en lange afstanden. Kan best zijn dat ie zich gewoon niet lekker voelde TTP was twee weken geleden ook nog niet helemaal lekker, was een virus op stal geweest. Verder mooie foto's hoor Ik heb ook nog foto's van TTP, misschien moet ik die ook even plaatsen... Haha!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 15:46

wkoekoek schreef:
Ik had hem idd ook wel hoger verwacht. Hij start vaker in bandenstarts en lange afstanden. Kan best zijn dat ie zich gewoon niet lekker voelde TTP was twee weken geleden ook nog niet helemaal lekker, was een virus op stal geweest. Verder mooie foto's hoor Ik heb ook nog foto's van TTP, misschien moet ik die ook even plaatsen... Haha!


doen *LOL*
ik weet niet zeker maar ik denk dat ik je niet gezien heb, meschien heb je wel met nico gepraat maar dan was ik er meschien niet bij Verward

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:41

Mooie foto's ...er is alleen een ding wat ik heel eng vind(sorry voor de negatiefheid Tong uitsteken ) maar als Nozem los staat,staat er een emmer met een hengsel in zijn box.Hij kan daar zomaar met zn been tussen komen *auw* ...maargoed...Als je zag hoeveel goede paarden er in die koers stonden vind ik zevende nog super goed ook!Gefeliciteerd!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 16:56

in zijn eigen stal heeft hij dat niet dan heeft hij zoon outomatische (weet ff niet meer hoe dat heet) dit was ff op de koers want ze hadden geen ruimte meer volgens mij

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:01

Leuke fotos Nozem heeft een lief koppie Lachen
Die 4de foto vind ik erg leuk geworden.
Ga jij altijd mee??

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 17:02

Amanniej schreef:
Leuke fotos Nozem heeft een lief koppie Lachen
Die 4de foto vind ik erg leuk geworden.
Ga jij altijd mee??


nee neit altijd maar wel vaak de laatste tijd Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:07

hee keer leuk om dit te zien jammer geen foto's van de koers zelf?. Paarden worden zo te zien goed verzorgt lekker douchen na het werk en lekker stalletje met goed veel stro. Super hoor.

Mest eten wil niet altijd vitamine tekort zijn maar bevoorbeeld verveling. Daar had mijn paard nadat hij na zijn operatie van stro naar zaagsel ging ook last van. Nu doet hij het af en toe nog als hij niets te knabbelen heeft. Tevens zie ik veel paarden die op zaagsel staan het doen helaas.

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 20:11

Prisca schreef:
hee keer leuk om dit te zien jammer geen foto's van de koers zelf?. Paarden worden zo te zien goed verzorgt lekker douchen na het werk en lekker stalletje met goed veel stro. Super hoor.

Mest eten wil niet altijd vitamine tekort zijn maar bevoorbeeld verveling. Daar had mijn paard nadat hij na zijn operatie van stro naar zaagsel ging ook last van. Nu doet hij het af en toe nog als hij niets te knabbelen heeft. Tevens zie ik veel paarden die op zaagsel staan het doen helaas.


Thanks voor de tip *LOL* OK dan!
de volgende keer zal ik foto's maken van de koers want ik heb nou uitgevonden hoe de flits er af moet Knipoog

dit heb ik van nozem's site geplukt een verslag van mijn oom:
Storm niet te trotseren

Op een stormachtig Wolvega kwam Nozem aan de start in het 6e onderdeel, de koers om het Gouden Paard. Nozem ging goed van start en Karin kon goed positie kiezen. Op een driehonderd meter in het dode spoor na kreeg Nozem een koers op maat. Tot 200 meter voor de finisch lag hij in positie om keurig 2 te worden. Maar toen ging langzaam maar zeker de kaars uit. Of de weersinvloeden de spelbreker waren of dat Nozem niet fit is dat weten we nog niet. We hebben direct na de koers bloed af laten nemen. Daar komt woensdag de uitslag van. De zaakwaarnemer denkt dat er niets aan de hand is maar dat Nozem gewoon niet van storm, wind en regen houd. Of er tegen kan. Het viel in deze koers op dat de kleine paarden de strijd wonen. Alle grote paarden zakte door het ijs. Het schijnt namelijk zo te zijn dat paarden naarmate ze groter worden in harde wind last gaan krijgen van onderkoeling. En een onderkoeld lichaam kan gewoon niet goed presteren. Daar komt bij dat Nozem erg kort in het haar zit en Nozem waarschijnlijk een van de grootste dravers is. Dus hij heeft er misschien meer last van dan een ander paard. Maar niet getreurd het wordt vanzelf weer zomer. Wat we in het verdere verloop van de winter doen dat weten we nog niet. We wachten eerst het bloedonderzoek af.

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:19

leuk paardje
op die tweede foto kijkt hij heel bescheten met dat vlechtje
wel een leuk paardje

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:29

Was Nozem ook niet de draver die met de dierentolk gebabbeld had? Is daar nog wat uitgekomen? Lachen

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 12:20

Ellende schreef:
Was Nozem ook niet de draver die met de dierentolk gebabbeld had? Is daar nog wat uitgekomen? Lachen


jah dat was nozem OK dan!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:15

ruitje schreef:
Mooie foto's ...er is alleen een ding wat ik heel eng vind(sorry voor de negatiefheid Tong uitsteken ) maar als Nozem los staat,staat er een emmer met een hengsel in zijn box.Hij kan daar zomaar met zn been tussen komen *auw* ...maargoed...Als je zag hoeveel goede paarden er in die koers stonden vind ik zevende nog super goed ook!Gefeliciteerd!


Ik kijk er niet van op. Er wordt vanalles in de stal gelegd en gehangen (tuigen tot op de grond) maar nog nooit gehoord dat er een paard in vast is komen te zitten. Ze weten gewoon dat ze aan de andere kant van de stal moeten blijven

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:00

kruisjes Boos!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 19:47

GillyZidane schreef:
kruisjes Boos!

Sorry ik weet het zie het nu pas, bij mijn uploud site doen ze het nog wel Verward

hier zie je het verslag
Op tv met...