Examenopdracht: Hand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Examenopdracht: Hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 17:25

Ik moet voor mijn vormgeef/kunstgeschiedenis examen 6 opdrachten tekenen deze vakantie.
Één opdracht daar van bestaat uit 5 apparte handen.

Een daarvan heb ik gescant, omdat ik hem wel speciaal vond.
Dat bruin met gele heb ik zo bewerkt, geeft vind ik wel een mooi effect.

Afbeelding

Opbouwende kritiek mag altijd Lachen

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:32

heel apart.. Lachen
*en daar bedoel ik dan leuk mee heh Tong uitsteken*

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:43

Leuke gedaan! mooi OK dan!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:16

Mooi hoor Mier!! Haha!

Ik hoop echt niet dat je er 5 moet maken want dat gaat me niet lukken Scheve mond

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:23

wow, ik vind die echt supermooi!! sorry, ik weet geen opbouwende kritiek...ook geen afkraak kritiek Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:57

Hij is heel erg leuk, wel erg plat... ik weet niet of het de bedoeling is om 2-dimensionaal te tekenen? anders iets meer rekening houden met de rondingen.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 04:17

afbouwende kritiek!!??
als nagelstyliste had ik graag nog een mooie set nagels gezien...
hahaha,wel mooi gedaan hoor!! OK dan!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 05:08

ik vind het wel grappig gedaan Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 05:30

mooie kleuren, de hand vind ik persoonlijk wat minder! Beetje "schools" getekend, ik weet niet wat voor opleiding je doet, ik heb tekenen gedaan op de lerarenopleiding (in het stenen tijdperk hoor)
en daar zou ik denk ik ook dit commentaar gekregen hebben, maar ik ben weg van de kleur!

paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:16

huhhhh.... :S

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:44

Om eerlijk te zijn vind ik hem niet echt boeiend. Ik vind het te simplistisch. Niet iets waar ik langer naar zou kijken.

Ik zu dit als basis nemen om verder iets uit te werken. Voor mij zou het dan ook een soort schets zijn.

Als het een vormgeef opdracht is waar fotografer je de hand niet op een bijzondere manier. Met bijzonder licht en een een aparte houding. Bijv de hand in een kleur die onnatuurlijk is, maar de hand dus weer heel realistsich? Dus niet een foto inleveren maar die gebruiken als basis.

Allemaal iets met een thema. Bijv geven, nemen, vasthouden, loslaten, spanning, ontspanning, Positief(duiem omhoog), negatief9duim omlaag.

En dan in stijlen die erbij horen. Bij bij spanning heel strak getekend met en hand die duidelijk in spanning staat. Bijv een vuist. En dan een andere hand die met losse lijnen is. En dan een hele ontspannen hand.

je kunt dan ook verlegen pakken. (een klein gemaakte hand in de hoek van een blad) en zelfvertrouwen. Een open hand in het midden.

Och ik ben maar wat aan het brainstormen hoor. (is altijd een goed idee) een bldd pakken waar je hand opschrijft in het midden. En dan alles wat in je hoofd komt opschrijven. Niet echt erover gaan nadenken maar gewoon opschrijven. Kun je later ook inleveren bij de schetsen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 14:48

Ik vind hem wel mooi, het heeft iets hout-achtigs.. Lachen
Volgens mij doe jij wel een leuke opleiding, of niet? Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:13

Heike schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik hem niet echt boeiend. Ik vind het te simplistisch. Niet iets waar ik langer naar zou kijken.

Ik zu dit als basis nemen om verder iets uit te werken. Voor mij zou het dan ook een soort schets zijn.

Als het een vormgeef opdracht is waar fotografer je de hand niet op een bijzondere manier. Met bijzonder licht en een een aparte houding. Bijv de hand in een kleur die onnatuurlijk is, maar de hand dus weer heel realistsich? Dus niet een foto inleveren maar die gebruiken als basis.

Allemaal iets met een thema. Bijv geven, nemen, vasthouden, loslaten, spanning, ontspanning, Positief(duiem omhoog), negatief9duim omlaag.

En dan in stijlen die erbij horen. Bij bij spanning heel strak getekend met en hand die duidelijk in spanning staat. Bijv een vuist. En dan een andere hand die met losse lijnen is. En dan een hele ontspannen hand.

je kunt dan ook verlegen pakken. (een klein gemaakte hand in de hoek van een blad) en zelfvertrouwen. Een open hand in het midden.

Och ik ben maar wat aan het brainstormen hoor. (is altijd een goed idee) een bldd pakken waar je hand opschrijft in het midden. En dan alles wat in je hoofd komt opschrijven. Niet echt erover gaan nadenken maar gewoon opschrijven. Kun je later ook inleveren bij de schetsen.

Heike Lachen Het moeten 5 SCHETSEN zijn. Ben ik er bij vergeten te melden Tong uitsteken Sorry.

Het moest dus een snelle tekening van een aantal minuutjes werk worden. Er stonden een aantal voorbeelden bij, en die kwamen allemaal hier bij in de buurt.

Mijn andere handen hebben wel allemaal een boeiendere positie maar die tekeningen zijn niet om aan te zien.
Het is ontzettend moeilijk om menselijke delen te tekenen...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 15:17

Ik moet er trouwens nog even bij zeggen dat hij in werkelijkheid veel anders is als dit. Onze scanner is al een jaartje of 10 oud en scant verschrikkelijk Scheve mond

Die kleuren heb ik zo niet getekend, dat heb ik met fotobewerk programmatje er overheen gegooit omdat onze scanner blauw scant.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:30

ik vind hem ontzettend mooi hoor!
zou het zelf niet zo kunnen!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:53

Moeten het computer schetsen zijn of getekende schetsen? Want voor een getekende schets krijg je hiermee denk ik minder punten. Ik dacht precies hetzelfde als Heike, feit is wel dat het schetsen zijn.
Misschien kun je het geheel toch nog iets meer uitwerken. De kleuren zijn wel erg apart Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:06

Voor een schets is het natuurlijk wel goed. het gaat dan om het idee he?

Maar toch hij is niet echt heel boeiend. dat komt denk ik omdat de hand in zo'n saaie positie is.

Mar maak het je niet te moeilijk. Als je het veel moeilijker wilt en dat lukt niet, dan ben je slechter af qua punten denk ik.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:20

Ik wil de anderen ook zien Haha! neem maar een printscreen van je webcam!!! Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 18:21

Ja inderdaad, Heike. Bij een schets gaat het slechts om het idee en de vormen.

Hij is inderdaad niet echt boeiend. Ik heb bewust voor makkelijke positie gekozen omdat het gewoon weg ontzettend moeilijk is om handen te tekenen.

Dan kun je inderdaad beter een makkelijke positie mooi uitwerken dan dat je een moeilijke positie slecht maakt.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:27

Wel een mooi effect.
Maar dat jullie dat mogen??!!!
Wij mogen echt geen pc dingen gebruiken.
Het enige wat wij mogen is collage achtige dingen maken en voor de rest alleen maar verf, kleurpotloden etc.

(Ik heb het nu even over alleen het onderdeel tekenen).
Ik zou namelijk voor die hand een onvoldoende krijgen, omdat het snel gemaakt is en niks qua tekenen is.

Ik heb jammer genoeg net me tekengedeelte afgesloten met gemiddeld een 9. Pling Nu moeten we het deel handvaardigheid doen Scheve mond (irritante leraar hebben we daarvoor)

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 19:11

Haagsemeid, ik heb hem zo bewerkt omdat de scan versie lelijk is omdat ik een slechte scanner heb Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:37

Ik vind hem wel onwijs mooi hoor! Daar niet van, maar wij mogen niks via de pc doen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 20:48

Ik lever hem zo ook niet in hoor. Het orgineel, met de hand getekend, lever ik in.