foto van tekeing --> tips graag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

foto van tekeing --> tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:05

ik heb een beetje zitten frunniken met wat houtskool en papier en daar is dit uitgekomen. ik ben nog niet echt tevreden en zou graag tips willen. waarmee beginnen jullie en wat gebruiken jullie? en hoe krijg je de juiste verhoudingen?
Afbeelding

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:09

Nou ik vind het echt mooi, zou het zelf niet beter kunnen Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:14

Hij is iets te vierkant, verder kloppen de verhoudingen oor met de rest niet.

Blijven oefenen Lachen het is niet makkelijk, dat weet ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:17

Ik kan zelf totaal niet tekenen, maar als ik toch eens een creabea aanval krijg, dan teken ik met een H2 potlood, dit zodat ik gewoon weg grof kan schetsen en zo de overbodige/foute dingen makkelijk kan uitgummen. Verder begin ik meestal met de hals en kaak. (ik moet ook bekennen dat ik niet zomaar gewoonweg teken, maar meer van een voorbeeld af anders kan ik het al helemaal niet haha).
Ik zou een paar dingen in jou tekening anders hebben gedaan:
(niet lelijk bedoeld!)
- T oortje zou ik zelf wat kleiner hebben gemaakt en ook wat lichter kwa kleur, want hij springt er nu best wel bovenuit.
- t gedeelte tussen de ogen en mondhoeken zou ik wat langer hebben gemaakt. (ik zie ook dat je het bij sommige stukken uit hebt gewreven, dit zou ik dan door de hele tekening heen hebben gedaan)
-als laatste je neus iets ronder en de neusgat iets meer naar links.
Zo ik hoop niet dat ik je tekening hiermee volledig heb afgekraakt, want ik kan echt absoluut niet tekenen, maar het zijn misschien aandachtspuntjes waar je wellicht wat aan hebt Knipoog

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:22

neej hoor. ik vroeg om tips en hier mee kan ik wat verbeteren Haha! bedankt

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:24

twee tips om de verhoudingen goed te krijgen:
1e heel veel oefenen, heel veel kijken en heel veel bestuderen, na een tijdje weet je precies hoe een paard in elkaar zit Tong uitsteken
2e: neem de foto, teken er een rastertje over (op de gekopieerde foto of zet er een raster over in photoshop oid) en zet dan op je papier hetzelfde rastertje (of met wat grotere hokjes) en dan simpelweg de lijnen overzetten in het raster op papier, raster uitgummen en dan mooi inkleuren.
Houd met inkleuren wooral rekening met dat het mooi egaal blijft en dat je er meeer schaduw inzet, zo krijg je meer diepte in je tekening Lachen .
als je meer vragen hebt kun je me altijd pb-en Lachen

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:29

Hey,

K weet niet of je een voorbeeld hebt gebruikt maar dan zou ik dat iig de volgende keer wel doen.

Je moet proberen om alles wat ronder te maken, met dat uitvegen zeg maar maak je t ook wat zachter, en altijd heel netjes regelmatig inkleuren. Niet proberen om m snel vol te hebben, sorry als je dat neit gedaan hebt maar zo ziet t eruit.

Ook kan je beter de manen niet doorlaten lopen in t hoofd zeg maar.

Verder vind k dat je al goed op weg bent. Gewoon vaak oefenen en vaak naar plaatjes en echte paarden kijken.

succes OK dan!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:32

oke dankje mensen Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 02:00

Nog niet perfect, maar wel een mooi begin Lachen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:48

Misschien als je een klein, wit bolletje in het oog niet zwart maakt, lijkt het al mooier !
Allesinds een goed begin OK dan!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:07

glimvlekjes bij het oog, randjes accentueren mt ietsje zwartere kleur, en de manen ietsje "losser" tekenen. Het is ook handig als je hier en daar een klein hulplijntje trekt, die gum je naderhand weer uit. Dus eerst goed"rond schetsen, vooral bij zijn kaak en dan een iets dunnere mond.. Maar hij ziet er al super uit !

Hier een klein voorbeeld van wat ik bedoel ( let niet op de fouten )
Afbeelding
Dus aan de randjes een beetje donkerder maken, en voor de rest redelijk egaal inkleuren / bij spieren een minirandje zwart etc. Dit is overigens het beste wat ik ooit heb gemaakt Bloos!

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 17:55

Mientjeuh schreef:
Misschien als je een klein, wit bolletje in het oog niet zwart maakt, lijkt het al mooier !
Allesinds een goed begin OK dan!


jah kwam ik achter toen ik hem zwart had gemaakt. hammert mijn bv3 leraar namelijk altijd op *LOL*