Buitenritje met Irmaatje bij Bergemo (foto's)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Buitenritje met Irmaatje bij Bergemo (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:04

Vandaag hadden Irma en ik samen met mijn zus Emy een buitenrit gemaakt bij manege Bergemo. Voor Irma was dit haar eerste keer dat ze bij die manege was en ze keek haar ogen uit! Wow!
Emy en ik reden op paarden en Irma op een pony. Irma mocht op de pony Evelien, Emy op het paard Max (waar ze ook op wilde) en ik mocht gelukkig op Hendrikje! Hendrik is een stoer ardenner. OK dan!

Maar genoeg gelult hier komen de foto's (en een par linken, waren veel foto's):

Hendrik in zijn stal:
Afbeelding
Afbeelding

Hendrik opgezadeld op poetsplaats:
Afbeelding
Afbeelding

En hier zit ik erop:
Afbeelding

En 'de rest' zat er ook al op:
Afbeelding

Hier had Irma (op fjordje) de hele rit uitzicht op:
Afbeelding

En toen gingen we op weg, drie keer gegalopeerd en toen ff foto's geschoten:
Afbeelding
Afbeelding

Wazige Irma op Evelientje

ik was er ook, bewijs dat ik netjes mijn cap op had

mijn uitzicht

Afbeelding
Afbeelding

Toen hebben we nog twee keer gegalopeerd en toen weer terug naar de manege, waar we natuurlijk er weer af moesten Scheve mond Hier Emy op Max:
Afbeelding
nog een foto van Emy en Max <--- link

Hendrikje was nat van het zweet en al de plassen waar we gewoon doorheen gestampt hebben Haha!
Afbeelding

Eveline en stukje Hendrik-kont:
Afbeelding

En Hendrik zijn zadeltje:
Afbeelding

het was echt een hele leuke rit, ook al ging niet alles zoals het moest en waren er twee die een beetje gingen gillen in de rengalop *LOL* Haha!



Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 19:24

fJoRdAhLuVeR schreef:
Waarom rijdt je zusje met sporen?

Zus, zonder je he! Ze is wel ouder! ik reed ook met sporen, omdat die paarden dan beter luisteren. Het zijn beginnerspaarden en die zijn anders niet zo heel erg voorwaarts. Volgens mij heeft ze haar sporen trouwens niet gebruikt, ik namelijk niet (bewust).
Irma heeft een nieuwe paardrijdbroek!

We hebben trouwens heel de rit regen gehad, maar we hebben het bijna alleen gehoord, niet veel van gemekrt. Irma en ik haddne ook regenjasje aan. Denk dat de bladeren van de bomene de regen tegenhielden.
En fleur: ik ken nu zo ongeveer de weg eigenlijk wel! Van de rit die we nu gemaakt hebben tenmisnte, die hebben we al 3 keer gereden namelijk. Haha!


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-03 20:26


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 09:10

Zo'n westernzadel zit veel anders Je benen liggen bijvoorbeeld veel vaster en je hebt een armsteun (lees:knop)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 11:39

Amanniej"]
[quote="Annetje schreef:
Zo'n westernzadel zit veel anders Je benen liggen bijvoorbeeld veel vaster en je hebt een armsteun (lees:knop)

ohwja en wat vind je lekkerder zitten?
[/quote]
Ik dnek een westernzadel, daar zit je veel vaster op. Alleen zit het zadel van hendrik niet zo heel erg lekker, hij is ene beetje te groot voor mijn kont. (vraag me af wie er dna wel in past eigenlijk) Maar ze hebben daar ook andere westernzadels en die zitten echt heele rg lekker! Ook mijn zadel op kamp (westernkamp) zat heel lekker.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-03 18:04

Ze hebben 'gewoon' een halster (alle fjorden en grote paarden) waaraan een bit is vasgemaakt. Alle hoofdstellen hebben lossen teugels, die je nog eraan moet klikken voor het rijden.
Weet eigenlijk niet waarvoor het is. Hendrik heeft er zo eentje, omdat het moeilijk is een hoofd stel voor hem te vinden geloof ik.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:03

Ik vind Hendrik er op de fotos egienlijk helemaal niet zo klein uitzien!
Maar ja, ik weet ook hoe hij in het echt is.
Hendrikje was echt stoer! We hebben echt KEIHARD gegalopeerd! Geloof niet dat ik ooit zo hard was gegaan (of bij de Burght misschien) mar was écht leuk! Kreeg tranen in mijn ogen, zo hard gingen we (en zo hard moest ik lachen! *LOL* )

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 17:37

Dit is in Heijen, ik weet niet hoe ze dit bos noemen! Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Femia, Melzazu en 15 bezoekers