Jo-Anne :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Jo-Anne :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 18:47

Zoals beloofd aan een aantal mensen: Hier is Jo-Anne, een QH-merrie Lachen !
Ik heb zelden een "lelijker" paard gezien! Ze is blind aan een oog (rechts), d´r andere oog heeft een roze rand. Boven op haar hoofd (voor d´r oren) heeft ze een bruine vlek, net als voor op d´r borst en bovenaan d´r staart.
Maar ze is zó vreselijk lief Lovers !! Mocht ze om wat voor reden dan ook, ooit weg moeten, zou ik haar zo nemen Lachen !!

Afbeelding

Afbeelding

Jo-Anne is op de stal blijven staan, nadat haar bezitters de stalhuur niet meer konden betalen Lips are sealed en met de noorderzon vertrokken Boos! !
Volgens Lisa, de stal-bezitster, is Jo-Anne qua exterieur absoluut correct gebouwd. De papieren zijn samen met de eigenaars verdwenen, dus ook zij weet verder niks over het paard.
Gelukkig is Lisa ook van mening dat ze erg lief is en dus mag ze lekker daar blijven Cool !!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 18:58

idd, ik vind het geen aantrekkelijk paard, maar ik geloof gelijk dat ze heel lief is
Wel grappig, die bruine vlek tussen dr oren *LOL*

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:01

Ik vind dr wel kjoet dr uit zien hoor.. Niet eens zo heel lelijk... (maar goed, ik ben gek)

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:03

Nou ik vind het eerlijk gezegd ook geen mooi paard maar lelijk is het in ieder geval niet hoor! Lijkt me idd ook een heel lief en vriendelijk beestje! Lovers Maar dat die mensen zomaar zijn vertrokken, echt schandalig!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:34

Het is idd een beetje een lelijk paard, beetje albino!! Maar zolang hij maar lief is, it's the inside that counts!! Wel raar trouwens dat die eigenaars zomaar vertrokken zijn!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:44

Wat een raar verhaal. Eigenaren zijn dus met de noorderzon vertrokken. Wat gebeurd er dan nu met het paard? Wie haalt haar uit haar stal? Geeft haar aandacht en beweging? Of hebben de stalhouders die taak op zich genomen?

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:44

Nou ik vind dit paard dus niet lelijk! Het heeft iets speciaals!

Ik kan het niet uitleggen maar ik vind het beestje toch best wel mooi! Lachen

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:10

Ik vind het wel grappig, maar niet echt mooi ofzo, zou haar niet willen hebben (sorry Ach gut )

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:37

Hm, 'Lelijk' klinkt zo gemeen..
Eerder apart, heeeel apart Tong uitsteken Haha!

Ze ziet er wel lief uit..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:44

Is dat niet een mdeicine hat met die vlek op dr oren? Ze ziet er iig lief uit.
Ik kan me nooit voorstellen dat mensen die ooit vol enthousiasme aan een dier begonnen zijn, het zo maar achterlaten of het een zak vodden is. Dat gaat er bij mij echt niet in.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:49

Nou, zo lelijk is zo ook niet...
Ze is juist echt een schatje, ze heeft zo een goede uitstraling, dan kijk je door het lelijke heen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:16

he! Dat is dat paard uit dat indianen sprookje, die had ook een soort hoedje over haar oren en op haar hoofd. kent iemand het?
Ik vind haar niet leijk, maar ook niet echt mooi. Dat oog ziet er maar eng uit.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:37

Ik vind haar heel bijzonder. Ze heeft gewoon iets.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:40

ik vind haar moooiii

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:41

ik vind het een heel apart paard, ik vind die vlek tussen der oren wel grappig!! ik heb het nog nooit eerder gezien...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 21:56

Apple"]
Wat een raar verhaal. Eigenaren zijn dus met de noorderzon vertrokken. Wat gebeurd er dan nu met het paard? Wie haalt haar uit haar stal? Geeft haar aandacht en beweging? Of hebben de stalhouders die taak op zich genomen?
[/quote]

Het is al zeker 2 jaar terug dat ze daar achter gelaten is Verdrietig !
Ze krijgt van de stalbezitster absoluut dezelfde verzorging als de andere paarden Lachen ! (dus gewoon iedere dag naar buiten op de paddock/wei, goed voer, schone box enz.).
Aandacht krijgt ze eigenlijk van iedereen, want iedereen is ook dol op d´r Lovers !
Er is een vrouw, die nu sinds een half jaartje een beetje met d´r aan de slag is gegaan; eerst veel wandelen, toen longeren en nu rijdt ze ook zo´n 2 x in de week op d´r Lachen !
Haar bezitter was een Amerikaan die hier in de buurt op een legerbasis zat; geen idee of die vent überhaupt nog in Dld. is Verward !!
Jo-Anne blijft iig bij Lisa op de stal, want ze zou het paard alleen maar mee geven als de eigenaar bereid is om ruim 2 jaar stalhuur te betalen (á €230,- p.m. = minimaal €5520,- !!) en volgens haar is dat paard dat (puur financieel gezien!) niet waard. (Lisa is daar trouwens niet rouwig om hoor, ook zij is dol op d´r Lachen !!)

[quote="boemel schreef:
Ik vind haar heel bijzonder. Ze heeft gewoon iets.


Zo bedoelde ik het ook hoor Knipoog ! Laratjuh heeft wel een beetje gelijk, "lelijk" klinkt idd wel gemeen (ook al had ik het tussen " gezet Scheve mond !)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:29

Wel leuk dat ze toch zo goed wordt verzorgd Lachen

je hebt trouwens nog best kans dat als ze idd van een amerikaan is dat het dan een of andere bijzondere quarter is (en dat geld weer wel zeker waard Haha!).

(klinkt wel erg penny-achtig zo Cool ).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:23

Billy, je hebt gelijk, dit is een medicine hat Paint. Deze kleur was heilig bij de Indianen en bracht de ruiter geluk. De vlek bij de oren heet de "war bonnet" en de vlek op de buik heet "war shield" Meer info hier:

http://www.ppqh.com/Medicine%20Hat%20Article.htm

Ik vind het een schitterend hoofd, aan die roze varkensoogjes moet je even wennen, maar Lisa heeft hier een lot uit de loterij...

Is dit een van de paardjes die verwaarloosd waren?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 23:30

Nee hoor Cas, gelukkig niet !! Dat waren de 3 hengsten die op de stal in Untersteinbach stonden (de stal waar Dikke dus staat Knipoog ).
Het gaat trouwens goed met ze hoor, Brooker is nog niet helemaal de oude, maar volgens mijn smid (de paarden staan bij zijn zuster !) mogen ze niet klagen Lachen !!
Jo-Anne staat in Mosbach, de stal waar Ynskje staat om haar veulen te krijgen! Als het veulen afgespeend wordt, komt Yns weer terug naar Untersteinbach! (lekker complicated hè Tong uitsteken ??!)
Bedankt voor de link, leuk om te kijken Lachen !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:32

Ja dat klinkt idd lekker ingewikkeld. Heeft Lisa trouwens de papieren van Jo-Anne? Fokt ze er op dit moment mee? Hoe oud is die merrie eigenlijk?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 23:38

Lisa heeft helemaal niks van haar en er wordt ook niet mee gefokt. ("Officieel" is ze immers niet van Lisa Scheve mond !!) Geen idee trouwens hoe oud ze is, zal ik morgen meteen even vragen !! Leuk trouwens om bij jouw link te lezen dat ze heel byzonder is Lachen !! (maar dat is ze daar op stal alleen al door d´r karakter Lovers !!)

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:43

Ja, vind haar niet echt prachtig,
maar apart is ze zeker wel *LOL*
Ziet er allesinds heel lief uit Lachen
Wat doen ze nu met haar?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 23:50

Ze blijft lekker waar ze nu ook is Lachen !!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 23:55

Word er wel op gereden? En Paints zijn gekleurde Quarters, en daar heb je altijd een bijzonder paard mee...Haha!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:06

Ik vind haar eigenlijk er best leuk uit zien voor wat ik nu kan zien... ja, niet verkeerd Lachen Jammer dat je niet een totaal plaatje hebt maar dat komt vast nog wel een keertje.
En wat echt super is, is dat jullie haar zo'n fijn thuis hebben gegeven Lovers
Ik snap niet dat mensen dat nu zomaar zonder schijnbaar blikken of blozen aan de kant kunnen zetten... kom maar bij mij is dan het eerste wat ik ook zou zeggen!