"Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

"Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 13:33

Dat roep ik al jaren tegen mijn partner: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken, daar is hij veel te duur voor !" :+
Maar helaas, inmiddels heb ik 2 paarden alleen om maar naar te kijken.
Jim is geblesseerd geraakt, Noura had ik al voor 'het oordeel' gekocht als opvolger voor over een paar jaar.
Ik had het helemaal uitgestippeld. Zij mocht lekker groeien, mee als handpaard de wijde wereld in en zodat ze na een paar jaar langzaam het stokje kon overnemen. Maar helaas...
Ik duim nog steeds dat we in september goed nieuws krijgen en we nog wat seniorenritjes kunnen maken met Noura aan de hand mee.
Maar voor nu heb ik dus 2 hele dure lieve grasmaaiers :+ :Y)
Afbeelding

Ze is heerlijk ongelijkmatig aan het verharen. Maar er komt wel weer mooi zwart onder het bruine pluis vandaan :+:
Afbeelding

Omdat Jim nogal de neiging heeft om een stoelenvoerbakdans te doen, heeft hij nu zijn eigen emmer. Hij vindt er het zijne van :=
Afbeelding

Noura krijgt haar voer in een emmer in de hooibak, omdat ze hem graag om gooit. Dat is op de stenen niet zo erg, maar op zand niet zo'n goed idee :+
Afbeelding

Jims dambord krijgt steeds meer haar en zit al in de zomervacht.
Nog even en er is niks meer van te zien.
Afbeelding

De snackweitjes waren helaas te nat, dus tijdens het uitmesten heb ik ze even lekker een uurtje op de speelweide gezet. Er staat niet heel veel gras, maar het was toch even lekker :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze doet wel een beetje pijn :o
Van sportpony met een strak lijntje, naar een uitgezakte haflinger, zonder enige buik-, rug en bilspieren en vetjes die weer tevoorschijn komen. Uiteraard letten we op voer, maar zonder enige vorm van beweging is het onwijs moeilijk. Ik merk wel dat de glucobalance wat doet en ik hoop dat we door strookbegrazing kunnen voorkomen dat hij een graasmasker op moet.
Afbeelding

Noura doet het ook goed. Ze groeit, groeit en groeit :D
Nog even en ze is hem voorbij :=
Afbeelding

<3
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!



Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 13:42

Hij mag wel blijven hoor :D
Maar het is wel zuur. Na 12 jaar eigenlijk weinig problemen, in 1x klap (letterlijk, van een ander paard) naar goed mis. En zeker op zo'n dag als vandaag, met lekker weer, is het wel zuur dat ik niet een zadel op kan gooien en een paar uur over de heide kan rijden.
We duimen maar dat we positief nieuws krijgen in september en hij nog even mag wachten op zijn echte pensioen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-21 14:36

Oh werk op de grond en wandelen doen we wel hoor. Maar met mate. Jim omdat rust rust is. Enige dat mag is wandelen. En Noura omdat ze jong is en paard mag zijn. 2x in de week wat doen is genoeg, ze is net 1. Ze is reteslim, maar heeft een spanningsboog van een garnaal, dus dat doen we met mate.

Ik mis mijn ritjes. En Jim mist ze ook. Gaat nu wel beter. Maar zeker in het begin was hij zo enorm sip.

Rina: hier was het ook een trap op het spronggewricht inderdaad. Kleine kans op herstel. Maar die strohalm houd ik me maar aan vast.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 09:11

Dat is ook wel heftig mvermeulen. En je slagschip voor de kar is geen optie?

Samy: ik duim mee voor jullie! Het missen zal ook wel slijten. En is nu even extra aanwezig door het mooie weer denk ik.

Bedankt voor alle lieve reacties.

Dit was Jim in goede conditie. We reden 2x per week een bosrit van meer dan 3 uur op heuvelachtig terrein, nog 2 dagen in de bak of een wat kort ritje in de heuvels, maar wel intensief. En mijn bijrijdster reed nog 1 dag in de week. Hij had dan 2 dagen vrij. En dat was dan wel een wandelingetje of een beetje spelen in de bak of echt vrij vrij.
Hij zag vorig jaar zo uit. Niet zo'n verzonken rug, want mooi rugspieren opgebouwd, bilspieren door de heuvels en zelfs zijn lovehandles op de schouder waren minimaal.
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-21 14:14

Hahaha, de west highland white terriër is het meest favoriet tot nu toe :D
Maar bokkend paard heb ik inderdaad ook al gehoord :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-21 09:44

Ze zijn zeker mooi om naar te kijken. Doe ik ook graag <3
Afbeelding

Afbeelding

Noura mag af en toe de parkeerplaats snoeien. Tot irritatie van Jim. Die wil ook wel snoeien. Maar dat past niet in het dieet :+
Afbeelding

Onder toeziend oog van mij en kip de plek van de trailer snoeien.
Afbeelding

Oh en voor de mensen die denken dat we helemaal niks doen, dat doen we zeker wel!
We wandelen, alleen of samen.
Afbeelding

Noura krijgt trailertraining
Afbeelding

We doen hersenwerk om nieuwe dingen te ontdekken en angsten (in dit geval voor plastic) te overwinnen.
Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Thami en 86 bezoekers