Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 11:30

Laten we voorop stellen dat heel covid-19 onze plannen toch wel aardig hebben verstoord, alle leuke evenementen (zowel paard als niet paard gerelateerd) die niet doorgingen, wedstrijden in een nieuw jasje en vooral heel veel (extra)werken in mijn geval.

Maar als Plan A niet gaat, dan ga je toch voor Plan B?

Zo had het moeten zijn dat mijn stalgenootje tijdelijk niet naar haar springles kon en er tijdens de eerste "lockdown" een heus springclubje op stal in het leven werd geroepen(jaja, corona proof). Stiekem een toch wel een wensje van mijn kant om Gentleman op deze manier eens kennis te laten maken met balkjes.


Ondanks mijn dressuurzadel was de 2de keer met wat kruisjes toch echt wel heel leuk!
*Filmpje*


Dus naast het normale dressuur werk gingen we ook bijna wekelijks toch met wat kleine hupjes de lucht in.
Afbeelding

Afbeelding

Heel langzaam kwam dan ook de zomer in zicht, iets meer ademruimte en natuurlijk ook de weide op.
Afbeelding

Ik zag dat er bij de vereniging een springclinic werd gegeven voor elk niveau. Dus daar gingen we dan. Met dressuurpaard inclusief dressuurzadel een leuke clinic rijden bij Jeroen Heijmans die nog goede tips meegaf om te oefenen.
*Filmpjes*




Thuis oefende we vrolijk verder op zowel dressuur als het werk met de balkjes en als snel volgde de 2de clinic. Deze was helaas niet zo fijn omdat ik toch wel merkte dat ik steeds meer last kreeg van mijn dressuurzadel.

Langzaam werd het richting de zomer en gingen mijn moeder en ik ook graag de bossen in. Moeder lekker te paard en ik op de Mountainbike erachteraan! Wat is het heerlijk om zo onze gezamenlijke hobby te delen!
Afbeelding

Ondanks dat er in het voorjaar de mogelijkheid was tot het online insturen van proeven merkte ik dat dat niet voor mij weggelegd was. Doordat je bij wijze van spreken 100 keer je proef opnieuw kon filmen raakte ik gefrustreerd en wilde elke keer opnieuw als er een fout in de proef zat.

Dus toen het weer mogelijk was op aanraden van instructeur gelijk ingeschreven voor wedstrijd buiten de deur. Voor het eerst voor Gentleman op gras, voor mij de 2de keer op gras. Dus dat was wel even spannend zeker toen de 2de dag het losrijveld echt in een baggerbende was veranderd en er van losrijden niks meer kwam. In totaal met 3 winstpunten naar huis gekomen en O wat ben ik trots!

Afbeelding

Ondertussen was ik met springen mijn dressuurzadel zo zat dat ik een springzadel aanschafte voor erbij. Wat een verademing! Ondanks dat er natuurlijk nog genoeg te verbeteren valt aan mijn houding ging het springen toch al een heel stuk fijner.
En toch moet daar de eerste twijfel komen, de eerste keer eraf :') Gelukkig maakte Gentleman er geen big deal van. Die bleef gewoon staan met een blik "uhm dat was toch niet de bedoeling". Gelukkig pakken we het dan na opnieuw opstappen en rondje stappen toch zo weer op.



Onze dressuurtraining staat ook niet stil en wordt steeds fijner al zeg ik het zelf.


Ondanks alles wat dus niet via plan A ging, denk ik toch dat ik voor mijzelf dit jaar een hoop bereikt heb. Nu nog even doorbijten en hopen dat we toch op een dag weer lekker de ring in kunnen.

Afbeelding


Groetjes van mij en Gentleman. Op naar een beter 2021!

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:56

Leuk zeg! Dat plan B heeft prima uitgewerkt zo te zien :j

N.a.v. je dressuurfilmpje: mag ik vragen waarom je vanuit het lichtrijden aangaloppeert? Puur nieuwsgierig hoor :)

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 12:03

xChanelx schreef:
Leuk zeg! Dat plan B heeft prima uitgewerkt zo te zien :j

N.a.v. je dressuurfilmpje: mag ik vragen waarom je vanuit het lichtrijden aangaloppeert? Puur nieuwsgierig hoor :)


Paard wist wat de bedoeling was en dacht vooruit zonder op mij te wachten :o . Zeker over die diagonaal naar de andere galop wacht paard eigenlijk niet op de hulp.
Ik zit normaal zelf maar max 3 passen door met aangalopperen, omdat ik zelf ontspannen doorzitten echt nog lastig vind en snel ga knijpen. Dat is echt nog een puntje waar ik zelf ook aan moet werken met mijn core, maar dat gaat ik kleine stapjes helaas.

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:57

Wat zijn jullie ontzettend lekker bezig, ga zo door!!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 20:00

margaret18 schreef:
Wat zijn jullie ontzettend lekker bezig, ga zo door!!


Dankjewel!

Nu duimen dat de wedstrijden/oefenwedstrijden snel weer doorgang kunnen hebben.

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:20

miss_lizje schreef:
xChanelx schreef:
Leuk zeg! Dat plan B heeft prima uitgewerkt zo te zien :j

N.a.v. je dressuurfilmpje: mag ik vragen waarom je vanuit het lichtrijden aangaloppeert? Puur nieuwsgierig hoor :)


Paard wist wat de bedoeling was en dacht vooruit zonder op mij te wachten :o . Zeker over die diagonaal naar de andere galop wacht paard eigenlijk niet op de hulp.
Ik zit normaal zelf maar max 3 passen door met aangalopperen, omdat ik zelf ontspannen doorzitten echt nog lastig vind en snel ga knijpen. Dat is echt nog een puntje waar ik zelf ook aan moet werken met mijn core, maar dat gaat ik kleine stapjes helaas.


Ah oké! Fijn door blijven oefenen dus :) Gaat jullie vast en zeker lukken

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:47

Zie ik daar nou een bekende pony in uitgelicht!! :D Jawel!!! :+: Wat issie toch moooooi!!! <3
En wat een leuk rij-jaar hebben jullie gehad zeg! Mooi dat jullie je op deze manier doorontwikkeld hebben :D

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:57

Wat leuk dat je je plezier gevonden hebt in springen! Gaaf.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 13:10

Heey Natas!!! Ja ondanks een hoop tegenslagen in het verleden lijkt het dan toch nog de goede kant op te gaan. Als alles weer een beetje normaal is moeten we maar eens een bakkie doen! (Of een puppycros in Moordrecht).

We hopen inderdaard dat het springen zo leuk blijft gaan. Al vind ik starten in het springen nog wel een dingetje. De B is 1 meter en dat vind ik toch nog best een hoogte!
Lekker divers bezig zijn, dressuur, springen, bosritten. Niks moet, alles is mogelijk :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Plan A 2020 in de soep, Gentleman gaat voor Plan B 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:51

Starten is ook helemaal niet nodig, lekker veelzijdigheid in je training aan kunnen bieden is veel meer waard! :D En jaaa, zou wel heel leuk zijn om een keer samen te crossen! Al moet ik nu wel ergens anders vandaan komen (Zundert) dus is Moordrecht misschien een beetje ver weg voor mij :')