Nieuwe aanwinst eindelijk thuis!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Nieuwe aanwinst eindelijk thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 11:24

Na ruim een maand wachten heb ik afgelopen zaterdag eindelijk mijn nieuwe aanwinst mogen ophalen!

Barca heeft geen carrière in de drafsport, hij heeft 1 keer gekoersd maar was niet snel genoeg. Ze zijn hem blijven trainen, maar helaas zonder succes.

Hij komt van een professionele trainer en zijn leven heeft bestaan uit: stal > klein, vierkant, vlak weiland > renbaan. En hij heeft het bij die mensen echt fantastisch gehad hoor, het heeft hem aan niks ontbroken. Maar hij staat nu op een pension in een gemengde kudde met een stuk of 13 paarden op 13-14 hectare gemengd gras en (on)kruid met veel hoogteverschil en natuurlijke waterbronnen en een schuilstal. Deze omslag is duidelijk even wennen, hij is erg onzeker op zijn voeten in de wei, maar dat komt met een paar weken vanzelf goed.

Paspoortje
Barca Star (of gewoon Barca)
warmbloed draver, Deens geregistreerd
Timberland (US) x Shane T Hanover (US) x Ejnar Vogt, voor degenen die het wat zegt
7 jaar oud

Het gezicht waar ik zo verliefd op werd
Afbeelding

Ophalen
Afbeelding

Mee naar huis
Afbeelding

Zijn nieuwe huis bestuderen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag (zo'n ontzettende mazzel met het weer!!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kennismaking met de kudde


En de volgende dag mocht hij erbij, hij is zo sociaal en (op een voor hem ook fijne manier) onderdanig.
Laatst bijgewerkt door Molfre op 10-11-20 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 11:51

famkeY schreef:
Wauw wat een plaatje! Heel veel plezier met elkaar. Hij heeft het maar getroffen met jou.

Bedankt! Ja ik ben helemaal verliefd <3

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-20 15:51

Bedankt voor de lieve berichtjes!

Thokkadisje schreef:
Nou zeg, ik zit het filmpje te kijken en denk ineens... dat is de afvalverbranding van Lisbjerg! En opeens gaat er een lichtje branden :)*

Waar ben je uiteindelijk terecht gekomen? Ik weet niet of je een trailer ter beschikking hebt, maar als je een keer in de bossen ten zuiden van Aarhus wilt rijden, laat het me weten! Ik ken de bossen daar als mijn broekzak en weet waar en wanneer je wel en niet het strand op mag.

Hee ja! Ik heb mijn beide IJslanders voortijdig moeten laten inslapen helaas ;( De oudste vanwege een diepe botontsteking en de andere vanwege een acute en zeer ernstige hoefbevangenheid. Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan dus ik ben uiteindelijk begin augustus zonder paard verhuisd. Ik sta nu op Stengaard Hestepension in Tilst, tegen Geding aan. Echt een waanzinnige plek! En ik neem je aanbod zeker een keer aan!

estja schreef:
Wat een lieve uitstraling. Wil je hem omscholen tot rijpaard?

Die uitstraling daar ben ik als een blok voor gevallen. En ja! Ik wil uiteindelijk graag endurance (zij het lange afstanden voor mezelf of in wedstijdverband) gaan rijden.

brokjes schreef:
Wat een fantastische plek! :wow: Veel plezier met elkaar :)

Ja het is hier echt waanzinnig mooi, en zo ontzettend veel ruimte <3

sas66 schreef:
Wat een lief koppie heeft hij en wat heeft hij een fantastische plek gekregen. Wat zijn je plannen met hem?

Ja dat hoofd, ik ben in de zevende hemel. Ik wil hem uiteindelijk omscholen tot rijpaard en dan de endurance in, maar we hebben een hele lange weg te gaan. Alles op z'n tijd, geen haast.

EDIT:
Zo trof ik hem vandaag aan. Dekentje vandaag omdat hij altijd met dekens op buiten gelopen heeft en op stal een fleece om had. Hij heeft dus bijna geen wintervacht. Het is soms wel even een kwartiertje zoeken hier voor je je paard gevonden hebt :7

Afbeelding

Afbeelding

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Nieuwe aanwinst eindelijk thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 20:54

Die mooie plek heeft ook z'n nadelen ;( :D

Afbeelding
Afbeelding

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-20 12:42

Gisteren voor het eerst serieus grondwerk met hem gedaan en hij snapt er de ballen van, dus we beginnen helemaal van het begin af aan, maar gelukkig pakt 'ie t vrij vlot op.


Cherdenise schreef:
hahahah nee hoor niet voor hem :D wat een mooie wereld is er voor hem open gegaan!

Nou en of! Hij is zichzelf helemaal opnieuw aan het ontdekken. Simpele dingen als zijn vrienden ruiken en die kant op lopen zit er nog niet in. Als ik met hem heb gewerkt en hem terug in de wei zet, maar hij ziet zn vrienden niet, dan begint 'ie enorm te stressen -O- Maar ook dat komt vanzelf goed.


Marisje76 schreef:
Een heerlijke plek!!. en.. heb je ze eruit gekregen of moest je zijn manen afknippen?

Het is uiteindelijk gelukkig allemaal goed gekomen :D

Dit was de day after <3
Afbeelding


culaccino schreef:
Oh nee! := Ik dacht even dat je hem zelf had versierd. Gefeliciteerd met je leuke paard en wat reageert de kudde ook goed. Die heeft het inderdaad echt getroffen bij jou!

Nee versieren zie ik toch als iets anders :o Dank je wel! En ja, dit is zo'n fijne kudde en hij is zelf ook ontzettend sociaal en op een fijne manier onderdanig. We hebben geen moment problemen gehad.


AlwaysH schreef:
Hee, joh! Wat gaaf.
Aansprekend diertje! :j

Toevallig zijn wij vandaag een renpaard met eenzelfde achtergrond aan het ophalen. Twee keer gekoerst in Engeland en ook niet snel genoeg. En nu komt ‘ie naar ons.

Ik blijf volgen, wat leuk. Heerlijk dat ‘ie nu lekker in een kudde kan.


Oh wat leuk!! Heel veel plezier alvast! Vandaag is het een week geleden dat hij bij me is gekomen. Is ben zo verliefd <3


Kinke schreef:
ik dacht al...wat een paasei dat land ...oeps
Maar lijkt me een ontzettend lief dier, wens je veel fijne kilometers toe

Dank je wel :D

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-20 17:10

Wispeltuur schreef:
Mocht je een volg topic willen beginnen dan volg ik graag. :D

Wat lief! Ik heb er wel over zitten denken alleen vraag ik me af hoeveel mensen het echt zouden volgen :+

Dit was vandaag <3

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-20 17:44


Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jintexx, Kashmino, Piekosjj, r0bijn, SUSANNEx en 70 bezoekers