Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 15:11

Eigenlijk wilde ik al heel lang een mooi borsttuig voor Marietje. In maart stuurde ik Querine van QvdW Arts&Crafts (hoefijzer hier op bokt) een bericht hierover en of ze over een tijdje (ik moest ook nog een beetje sparen) zin had om een borsttuig te maken. Ik heb al vaker werk van Querine gezien en haar werk is echt heel mooi en van hoge kwaliteit. Gelukkig zag ze dit wel zitten!

Ik zocht een beetje een Viking-geïnspireerd borsttuig wat goed bij mijn stevige Marietje past. Verder had ik eigenlijk nog niet echt een idee hoe ik het vorm wilde geven. Na veel inspiratie delen, laten rusten en schetsen delen hebben we uiteindelijk een ontwerp bedacht. Totaal iets anders dan we in het begin in ons hoofd hadden, maar wat mij betreft véél mooier en bijzonderder.

Eergisteren heb ik het borsttuig binnen gekregen en vandaag heb ik Marie meegenomen naar het bos om wat foto's te maken. Ik ben er zo blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het middenstuk staat een bindrune die een hele goede vriendin voor ons heeft gemaakt.
Afbeelding

Dit is voor mij ook een heel mooi detail! Ik wilde heel graag dat mijn kameleon Fred in het borsttuig verwerkt werd, en dus staat er een vikingkameleonnetje op :D
Afbeelding

En als laatste: de mooie meid
Afbeelding


Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 16:59

Dank jullie!

Ik ben zo blij met m'n zadeltje :D Het is een Ghost Mandriana en hij zit érg lekker zacht :) Het hoofdstel is inderdaad ook wel bijzonder! Deze heb ik een tijdje geleden zelf ontworpen en laten maken door Lucky Leather.
De functie is inderdaad een decoratieve :) Marietje is (voor mij) natuurlijk het allermooiste, allerliefste paard dat er is en ik vind het leuk als ze iets moois heeft voor 'gelegenheden'.

Oh en we zijn net een paar dagen geleden samen op de foto geweest :D Wel nog zonder borsttuig. Als het goed is komen twee hele leuke vriendinnen binnenkort wat foto's van Marietje en mij in deze outfit maken :)


Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 08:02

Dank jullie! En wat tof, uitgelicht :D

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 20:52

Dank jullie!
Het is inderdaad écht vakwerk, echt prachtig gemaakt gewoon. Ik kan bijna niet wachten tot er een hoofdstel bij is :D

Marietje is ontstaan uit de ether :P Haar ouders zijn (helaas) onbekend. Maar ze is inderdaad behoorlijk breed, en haar kleur is ook mooi ouderwets donker!

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 09:45

Dank jullie! :D Ik ben echt na negen jaar nog steeds hartstikke verliefd op Marietje hoor <3

Oh ja ik zie het, Arabesk! Maar die kan je alsnog wel passend krijgen volgens mij hoor! Een vriendin van me heeft daar een blogpost over geschreven :)
https://www.beterbitloos.nl/blog/van-ni ... r-passend/
Marietje heeft niet zo'n groot hoofd.

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 14:31

Nienke98 schreef:
Wat gaaf! Echt ontzettend mooi gemaakt!
Mag ik vragen wat je precies op het zadel (?)hebt liggen? Is dat ook met de hand gemaakt?

Dankjewel! De schapenvacht bedoel je? Dat is deel van het zadeltje :) Het is een Ghost Mandriana, en ik mocht mijn eigen vacht aanleveren. Heel tof!

Mariett

Berichten: 4379
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Marietje en haar belachelijk mooie borsttuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-20 21:49

Pff Querine, ik vind het nog steeds knap dat je hem nog hebt geverfd nadat hij al zó mooi was. Maar het roodbruin is zo mooi in de zon.. Ben blij dat we ook voor deze kleuren zijn gegaan! En ik ben dan ook weer blij dat jij het zo leuk vond om te maken, er zit gewoon overduidelijk veel liefde in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot, SemrushBot en 19 bezoekers