Een blij paard is goud waard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Een blij paard is goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 16:22

Nu ik thuis zit, vanwege nierstenen (deze worden volgende week operatief verwijderd), zat ik de foto's nog eens door te nemen en als ik de foto's terug bekijk van Diablo (7 jarige Friese hengst), zie ik een heel blij paard. Ook toen ik vanmorgen in de gelegenheid was om hem even op te zoeken, kan ik niet anders bedenken, dan dat ik een heel blij en tevreden paard heb <3

Sinds dat ik Diablo heb, is hij dikke maatjes met Billy. Billy is een kruising Am. Paint/KWPN, van inmiddels 9 jaar. Helaas heb ik hem door omstandigheden in 2017 moeten verkopen. In totaal zijn Diablo en Billy precies 1 jaar uit elkaar geweest. De mensen van Billy hebben de paarden aan huis en toen de stalling voor Diablo destijds niet meer aan mijn minimale eisen voldeed, heb ik in augustus 2018 gevraagd of Diablo bij de nieuwe eigenaren van Billy mocht komen staan. Dat was geen probleem en zo zijn Billy en Diablo weer met elkaar herenigd. Een blijer ei dan toen Diablo Billy zag, kan ik mij niet herinneren <3 .

Wat mag ik in mijn handjes wrijven, wat betreft de huisvesting van Diablo. Ondanks dat hij hengst is, mag hij gewoon lekker samen met Billy, hele dagen op de wei staan, staan ze dagelijks meerdere keren met elkaar te ravotten, maar nog vaker met de neus aan de grond te eten, wordt zijn stal iedere dag uitgemest, heeft een berg hooi klaar liggen als hij weer terug uit de wei komt, wordt zijn wateremmer meerdere keren per avond bijgevuld. Ook nu ik zelf half in de kreukels lig, hoef ik mij geen moment zorgen te maken dat Diablo wat te kort komt. En dat op nog geen 10 autominuten van huis af, voor een zeer schappelijke prijs, bij het bos en sinds kort een rijbaan +:)+ Paard blij, ik blij.. Wat wilt een mens nog meer *\%/*


Blij ei Diablo als hij de wei weer op komt, nadat hij wat aandacht van mij heeft gehad :P
https://www.youtube.com/watch?v=dlD7_CsR56M

En nog een paar foto's uit de 'oude' doos :)

De allereerste groep (met 3 andere jonge hengsten) waar ze voor het eerst samen kwamen in 2015 :)

Afbeelding

In 2017 verhuisd naar een zomerweide, waar ze lekker met zijn 2-tjes stonden :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(zo'n vliegenmepper is wel handig, aldus Billy :') )


Het weerzien, na een jaar <3 Hier had ik hem net op stal gezet en na een snuffel, zag je direct de herkenning bij beide <3
Afbeelding

Samen blij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook met de 30 jarige merrie en haar shetten vriend gaat het super goed en ze hebben zeer regelmatig hun kriebel moment :)

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot een volgende keer :D

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Een blij paard is goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:31

Heerlijk!!

Beterschap voor jou gewenst

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Een blij paard is goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 12:12

Die twee zijn echt genieten :D Ook op stal staan ze regelmatig met elkaar neusje te drukken of elkaar te kriebelen :)
Dank je wel, moet wel goedkomen :P :)

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Een blij paard is goud waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:53

Mooi he, paarden gaan echt heel langdurig goede vriendschappen aan. Dat wordt nog wel eens als ongeloofwaardig beschouwd.