Een nieuwe topper in Namibie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 14:04

Als je benieuwd bent hoe ik in Afrika terecht ben gekomen, hoe we paarden houden etc, dan is daar dit topic voor: [PP] [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Vorig jaar oktober was ik op zoek naar een leuk jong dressuurpaard en heb toen ongeveer elk paard bij elke fokkerij in Namibie gezien voordat ik er 1 tegenkwam die me beviel. Er worden hier vooral springpaarden gefokt, dus je moet net geluk hebben dat je er een vindt die ook dressuur talent heeft. Goeie paarden liggen hier helaas niet voor het oprapen!
Quo Vadis is een Namibisch warmbloed met Contender-bloed aan de kant van de vader en Rubinstein en Sandro Z aan moeders kant.
Hij is 5 jaar en was toendertijd nog niet beleerd.

Ik wilde echter een paard met net dat beetje meer en daarom zijn we ook in Zuid Afrika bij fokkers langsgeweest, waar ik een gave merrie tegenkwam met o.a. Goodtimes in de vaderlijn. Moeder was een KWPN van Flemmingh, geimporteerd naar Zuid Afrika.

Deze merrie heb ik gekocht, maar staat momenteel i.v.m. veel papierwerk en bloedtesten, en nu Corona, nog in Zuid Afrika tot we haar mogen ophalen.

Echter, Quo Vadis bleef maar in mijn hoofd zitten en na lang rekenen, nog eens rekenen en achter mijn oren krabben vroeg ik mijn man vorige week heel subtiel wat hij ervan zou vinden als ik Quo Vadis er ook bij zou kopen. Daar moest ie een nachtje over slapen, zei hij. De volgende ochtend zei hij letterlijk: ,, Ik heb er over nagedacht en als jij Quo Vadis ook nog wil kopen, dan support ik je, als je maar gelukkig bent."

Toen ik, na een 5 minuten durende knuffel, mijn man weer losliet, heb ik onmiddelijk de fokker gecontacteerd; ja hij stond nog te koop, hij is nu een maandje onder het zadel, willen we komen kijken...?
Ik zei; ,, Ja zeker, maar ga er maar vanuit dat we om de tafel moeten met elkaar." Mijn beslissing stond eigenlijk al lang vast.

Gisteren zijn we er dus heen gegaan. En ja, hij was nog steeds zo gaaf als ik me herinnerde, gaver nog want nu het gras hier groeit, is hij aangekomen, ronder, meer volwassen maar hij loopt nog steeds zo fijn als ik me herinnerde.

Vandaag is hij gelijk gekeurd (we gaan hier ook deels in lock down, dus er was haast bij)
En nu we het over de prijs eens zijn en we de zegen van de DA hebben is het dan echt zover. Ik heb 2 gave jonge paarden om van te genieten! ( * Knijpt haarzelf nog maar eens*)

Dit is hem dan:

Afbeelding
Onze eerste foto samen

Afbeelding
Hartslag checken


Afbeelding
Buigproef voorbeen


Afbeelding
En achterbeen


Afbeelding
Wegdraven na de proef

Afbeelding
Beweging beoordelen

Afbeelding
En met zijn trotse fokker, die oh zo blij is dat hij bij mij terecht gaat komen <3

Samen met de dame die begonnen is met beleren, gaan we dat afmaken op de stal waar hij nu staat, waarna hij, als alles een beetje bevestigd, is lekker naar huis komt zodat we samen verder kunnen.

Dit was hem vorig jaar, toen we hem gingen bezichtigen.



Ben onwijs blij, kan het nog even niet geloven! Een berichtje achterlaten zou ik erg leuk vinden :)
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 26-03-20 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 14:10

Hahaha scherp gezien! Ik gok dat hij naar de longen aan het luisteren was :')

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 15:36

Thanks allemaal!
@Knert, als je hier naar een paard zoekt, moet je even de Europese standaarden laten gaan ;) Er lopen er in Europa natuurlijk veel rond die beter zijn dan dit, maar hier steekt hij er met kop en schouders tussen uit :j

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 20:31

Berdien schreef:
Wat een knap dier! Maar is hij echt vijf? Als je had gezegd dat hij nog drie moest worden had ik je ook geloofd :=

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ze worden hier erg laat volwassen! Hij is inderdaad nog een baby, daarom wachten ze gelukkig bij deze fokker ook lang voor ze beleerd worden.

Alenthe05 schreef:
wat is Raik toch een lieverd Iris!!

Ja he, wat ik heb het getroffen :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-20 20:32

Sakura789 schreef:
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Toen ik het topic opende had ik de hoop dat het de merrie was, maar het is dus een andere topper :D. Hopelijk krijg je ook snel je merrie thuis!


We blijven maar heel braaf geduld hebben tot ze hier mag zijn. Het mag gewoon even niet zo wezen, lijkt het!

Ellen_ov schreef:
Hij is zeker leuk :) mooi die witte benen ook, veel plezier met hem!

Dank je wel, dat wordt flink wassen met wedstrijd :+

Berdien schreef:
Wat een knap dier! Maar is hij echt vijf? Als je had gezegd dat hij nog drie moest worden had ik je ook geloofd :=

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ze worden hier erg laat volwassen! Hij is inderdaad nog een baby, daarom wachten ze gelukkig bij deze fokker ook lang voor ze beleerd worden.

Alenthe05 schreef:
wat is Raik toch een lieverd Iris!!

Ja he, wat ik heb het getroffen :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 10:26

Dank voor alle leuke reactie's. Ook zo lief dat jullie het me zo gunnen na alles, dank jullie wel!
Ben erg benieuwd hoe hij onder het zadel is ja. Maandag gaan we het zien!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 10:31

We hebben hier 8 gevallen en zijn vanaf gisteren 21 dagen in lock down. Je mag nog wel boodschappen doen (1 pers max), met max 3 personen een rondje buiten lopen en gelukkig ook naar je paarden, want Quo staat voorlopig nog niet bij ons thuis.

En wat ook wel grappig is, is dat er regels zijn voor het aantal mensen per auto. Maar ook regels hoeveel mensen er max op een donkey cart mogen. Dan denk je gewend te zijn aan het feit dat je in Afrika woont en zie je in de lijst met maatregelen zoiets staan _O-
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 28-03-20 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 10:37

Dank je wel! We hebben hier erg weinig IC etc. Dus behoorlijk eng! Wij wonen al afgelegen dus voor ons voelt de lock down niet zo heftig.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 11:25

Het is een knullig filmpje, want ze wilde alleen maar dicht bij ons blijven, maar dit is Love of Life, a.k.a. Leia;

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 16:42

Wat een leuke reactie, dank je wel! Denk er hetzelfde over. Hij is functioneel gebouwd en heeft goede basisgangen. De rest komt met goed rijden wel.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Een nieuwe topper in Namibie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-20 09:21

Daarom zei ik al, een knullig filmpje, maar zeker een paard met een fijne beweging. En ik was ook erg happy met het feit dat ze haar bevestiging steeds bij de mens zoekt :)
Nog een paar maanden geduld, dan kan ze dat bij mij doen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LesleyAnne, Lukasje en 94 bezoekers