Ons 1 jarig jubileum: Feara fan 'e alde ryd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Ons 1 jarig jubileum: Feara fan 'e alde ryd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-19 09:31

Hallo :wave:


Vanaf 4 juli 2018 heb ik de eer om met Feara fan 'e alde ryd te mogen werken, we noemen haar overigens gewoon Vera want haar sportnaam roept niet echt lekker in de wei :')
Omdat het jubileum eraan kwam hebben we in juni foto's laten maken van ons.

Als ik bedenk hoeveel we gegroeid zijn in dit jaar dan zou ik bijna emotioneel worden :+
Vera werd aan mij uitgelegd als een wat eenkennig paard, die introvert en sensibel was en niet erg van knuffelen zou houden, eerst dacht ik hmm weet niet of dit dan wat voor mij is. Maar eigenlijk vanaf het eerste moment kon ik niet ontkennen dat ik IETS voelde voor Vera en zo is het gekomen dat ik haar 3 dagen in de week vast ben gaan rijden.
Vera werd steeds opener richting mij en zeker ook tijdens het rijden.. Mevrouw werd zowaar een blije puppy als ze me zag aankomen en tijdens het rijden verborg ze haar mening over bepaalde dingen dan ook niet :') , maar altijd goudeerlijk.
En als ik dan kijk naar waar we nu zijn..
Een paard wat GEK is op knuffelen <3 Ze legt haar hoofd op mijn schouder als ik haar aai en ze kriebelt terug als ik haar kriebel.
Een paard wat duidelijk laat merken blij te zijn me te zien. Toen ik van vakantie terug kwam en haar in de wei ging opzoeken hinnikte ze naar me en kwam ze direct op me af stappen (draven is dan weer teveel moeite in die hitte toen :') ).
Een paard wat ook qua manier van bewegen ohz enorm vooruit is gegaan. Haar stap is verder verbeterd waardoor deze nog ruimer is, haar draf is meer kracht gaan bevatten en in galop heeft ze inmiddels balans gevonden. In het rijden zijn we nu aan het focussen op haar linkerachterbeen, ze heeft de neiging deze naar buiten te plaatsen en niet onder te treden. Hierin ben ik dus even terug naar de basis gegaan omdat dit iets is waar we in al het andere nu tegenaanlopen omdat ik haar nu echt meer op de achterhand wil gaan hebben, iets wat ze gewoon super moeilijk vind. En dat is niet erg...tijd zat <3

In november hebben we eens gekeken hoe het erbij staat door een B wedstrijdje te starten. Hier reden we toen 192,5 en 193,5, prima resultaten. Besloten nog wel even door te trainen tot het nieuwe jaar. In maart zijn we toen echt fanatiek wedstrijden gaan rijden. Met als gevolg dat we in 2019 nog 3x in de b gestart zijn en eigenlijk altijd met een 1e of 2e prijs naar huis gingen. In juni zijn we onze eerste L1 wedstrijd gestart, wetende dat nog niet alles bevestigd was voor 190+ punten, maar dat we wel een beeld wilde krijgen hoe ver we daarin waren (181 en 179,5), geen dramatische punten gereden en mooie punten om mee verder te trainen.
13 juli zullen we nu weer de ring in gaan en dan maar eens zien hoe ze het doet.


Oké tijd voor de foto's, daar open je immers dit topic voor. Respect als je dit hele verhaal gelezen hebt :+ :')


1. Om maar eens te beginnen met een foto van haarzelf
Afbeelding


2.
Afbeelding

3. Als mevrouw geen zin meer heeft om haar hoofd te dragen ..dan krijg je dit dus..

Afbeelding


4. 1 van mijn favorietjes
Afbeelding


5.
Afbeelding


6. Yes het is een Fries MET sportcoupe <3 (Zie wel dat ik hem van voor weer even moet inkorten :+ )
Afbeelding


7. Even kijken of ik tussendoor iets te knabbelen kan regelen..
Afbeelding

8. En dan zet ik het als ik jureer bijna altijd op het protocol: Kuit lang maken..en wat doe ik zelf? :+ Achja niemand is perfect :o
Afbeelding


9.
Afbeelding

10. Overduidelijk wat er bij mij beter kan. Toch vind ik het wel een mooie foto :)

Afbeelding

11. In het wijken zit ook echt vooruitgang!

Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding


14.
Afbeelding



Nu lijkt het wel alsof we alleen rechtsom hebben gereden :') Uiteraard linksom ook gedaan, fotograaf zat in een hoek waardoor andere kant op moeilijker was vast te leggen.

15.

Afbeelding



Bedankt voor het kijken! Een reactie vinden wij leuk :)
:evaw:

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).



Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons 1 jarig jubileum: Feara fan 'e alde ryd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 09:22

Dank jullie wel!! :D

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons 1 jarig jubileum: Feara fan 'e alde ryd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 14:41

Helaas ging onze wedstrijd niet door afgelopen zaterdag :( Dit i.v.m. zieke paarden op die stal, onze volgende is pas 11 augustus dus we hebben nog even om door te trainen. Ergens ook wel weer fijn :o

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 21:49

Monique1963 schreef:
Mooie foto's. Ik vroeg me af waarom je je beugels niet wat laat zakken? Ik heb het gevoel dat je op springmaat zit?



Goede vraag! Beugels langer had ik eerder, maar dan bleek dat ik een beetje tegen de natuur in ging omdat het zadel zo gevormd is qua zweetblad om iets korter te zitten. Als ik ze dan langer had dan miste ik ook toch nog wel wat steun waardoor ik op mijn tenen ging staan. Zo kan ik mijn hak iig laten zakken, bij langer stond ik dus op mijn tenen.
Zodra ik mijn kuit lang heb dan valt het wel mee met hoe kort ze zijn, maar op sommige foto's lijkt het inderdaad erg kort!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 70 bezoekers