niet genoeg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bashkircurly

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Nederland

niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:34

Hoihoi,

Het valt mij op dat de meeste mensen niet veel verder komen dan het KWPN, fjord, haflinger, shetlander, welsh rijtje komen. Terwijl ze de allerleukste rassen nog niet eens kennen! Dus ik zou willen vragen of jullie dat ook vinden en of jullie iets weten te vertelen over een niet zo bekend ras Lachen
Mijn lieveling is de bashkir curly, het stoere paardenras met KRULLEN!

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:23

zal ik nog wat toevoegen aan het rijtje hehehe; Tinker,Shire,Arabier,Andalusier,Australain Stockhorse,Appaloosa,Quarter Horse,Paint Horse, Ijslander,Ardenner,Belgisch Trekpaard,Fries,Clydesdale,Fell Pony,Merens en uhm, de Poler
Hihihi, zo alvast nog genoeg, kan er nog veel meer noemen hoor hihihi.

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:24

Ik ben het trouwens wel met je eens, maar het is eigenlijk ook niet persee nodig om veel rassen te kennen denk ik. het is leuk maar niety noodzakelijk

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:54

Het Irish Draught Horse, mijn verzorgknol is er een Lachen.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:10

Ik ken (vind ik zelf) toch wel behoorlijk wat paardenrassen opnoemen.
Ook de Bashkir Curly ken ik.. Ik vind het erg leuke pony's! Ja Echte allround/recreatie paardjes.. *LOL*

bashkircurly

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Nederland

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 19:28

yay Haha!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Maarruh veel paardenrasen kennen is wel leuk maar vooral omdat je bijna iedereen met KWPNers of die andere rassen ziet en die andere paarden verkopen dus minder snel en zie je dus minder das wel jammer Boos!

Soar

Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-04

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:12

Maar kwpn-ers zijn er ook veel in omloop, veel mensen houden denk(!!) ik ook niet zo van Bashkir Curly, ik vind ze zelf ook niet mooi. Als ik de keuze had zou ik iets anders nemen, smaken verschillen he? Knipoog

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78500
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:26

bashkircurly schreef:
Hoihoi,

Het valt mij op dat de meeste mensen niet veel verder komen dan het KWPN, fjord, haflinger, shetlander, welsh rijtje komen.


Is dat zo? Als ik in mijn omgeving navaag kunnen de meeste toch wel veel meer rassen opnoemen.


Citaat:
Terwijl ze de allerleukste rassen nog niet eens kennen!


Voor deze mensen zijn waarschijnlijk de bovengenoemde rassen de allerleukste. Ieder ras heeft wel een "eigen specialiteit", en mensen die wedstrijden rijden komen vaak bij de KWPN, Welsh oid uit. Mensen die recreatief rijden hebben vaak haflingers of fjorden of zo. (Oke, ik weet dat er van de laatste ook in de sport lopen, maar toch meer in de recreatie). Het is een keuze die de mensen maken waar ze het paard voor gebruiken. De minder bekende rassen zijn vaak geen uitblinkers in de sport en vanwege de de zeldzaamheid vaak weer duurder, en dus eigenlijk te duur om als recreatiepaard te dienen. De meeste mensen kiezen bewust hun paard uit, en het is echt niet dat ze die minder bekende rassen niet kennen.

Overigens heb ik 2 rassen op stal staan, die beide niet in het rijtje thuishoren. Tong uitsteken Hackney's, heel bewust, want met een niet-hackney mag je nu eenmaal geen hackneywedstrijden rijden, en een appaloosa.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:00

Dus omdat een New Forest en NRPS aan mijn verwachtingen voldoen mag ik ze toch eigenlijk niet kopen, want ik ben saai?!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:08

Ooit wil ik een Highland pony. Ik vind ze echt helemaal geweldig.

Voorlopig houd ik het maar bij de kleine versi van de Highlander, de shetlander Haha!.

bashkircurly

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Nederland

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 15:18

Sjonniej schreef:
Dus omdat een New Forest en NRPS aan mijn verwachtingen voldoen mag ik ze toch eigenlijk niet kopen, want ik ben saai?!


Neej joh natuurlijk niet dat heb ik nooit gezegd! Dat zijn ook sgatjuhs Haha! Maar het zou leuk zijn als er ook wat mensen naar de andere rassen zouden kijken zodat er eens wat meer variatie in komt Haha!

MissDreams schreef:
Maar kwpn-ers zijn er ook veel in omloop, veel mensen houden denk(!!) ik ook niet zo van Bashkir Curly, ik vind ze zelf ook niet mooi. Als ik de keuze had zou ik iets anders nemen, smaken verschillen he? Knipoog


Er zijn ook curly's zonder krullen hoor hun karakter ois ook onwijs Knipoog

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:30

Ik ken de bashkir curly best hoor, maar ze zijn niet veel in Nederland. Dus ook wat duurder (dacht ik toen ik er 1 te koop zag)
Daarbij voel ik me bij een haflinger goed. Heb hier echt wel onbekende rassen gezien etc., maar hoe minder in NL hoe duurder... en gewoon niet mijn type.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:23

bashkircurly schreef:

Neej joh natuurlijk niet dat heb ik nooit gezegd! Dat zijn ook sgatjuhs Haha! Maar het zou leuk zijn als er ook wat mensen naar de andere rassen zouden kijken zodat er eens wat meer variatie in komt Haha!

Ja maar de rassen die nu veel gebruik hebben goede kwaliteiten. Kwaliteiten die de mensen in Nederland zoeken voor de sport. Als er in de bergen in Verweggistan een super pony zou leven, hadden ze die er allang vandaan gehaald.

bashkircurly

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Nederland

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:26

yep dat is waar

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:26

Sjonniej schreef:
bashkircurly schreef:

Neej joh natuurlijk niet dat heb ik nooit gezegd! Dat zijn ook sgatjuhs Haha! Maar het zou leuk zijn als er ook wat mensen naar de andere rassen zouden kijken zodat er eens wat meer variatie in komt Haha!

Ja maar de rassen die nu veel gebruik hebben goede kwaliteiten. Kwaliteiten die de mensen in Nederland zoeken voor de sport. Als er in de bergen in Verweggistan een super pony zou leven, hadden ze die er allang vandaan gehaald.

Nou ik ben blij dat ze dat niet doen eigenlijk..
Krijg je straks weer een verpest ras hier... Schijnheilig
Net als de Haflinger en de Fries bijvoorbeeld... Bloos

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:06

Appaloosa's zijn het leukste Haha! En de Friezen Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: niet genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:07

Ik ben ook al best lang fan van de Dales, helaas heb ik er in nederland nog nooit eentje tegen gekomen.