welsh karakter (algemeen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loveilja
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-08-04

welsh karakter (algemeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 14:44

Hallo,
ik zou graag wat meer willen weten over de welsh zijn karakter.
Natuurlijk is niet elke raspony het zelfde maar toch hooor je vaak dingen die meerdere mensen zeggen over 1 ras.
Waar ze bijvoorbeeld goed in zijn , niet tegen kunnen en dergelijke?

ALs jullie nog dingetjes weten...?

bedankt OK dan!
groetjesss kusjuhs Lovers kelly$ilja Lovers

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:34

ik vind dat welsh-ponies heel werklustig zijn,
ze zijn niet heel aanhankelijk maar wel braaf. (verschilt natuurlijk per pony) ook zijn ze goed in de dressuur en spring sport

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:39

Poe...je hebt natuurlijk heel veel verschillende soorten welshjes... Over het algemeen, degene die heb gereden en ken...ze zijn lekker fel, meestal vol energie, erg nieuwsgierig, en ze zijn goed allround. Ik heb welshjes gereden die bij wijze van spreken schrokken van elk blaadje dat van de boom viel, maar ook die waar je gewoon op stapt, mee weg rijdt en die nooit schrikken. Iedere pony is natuurlijk anders. Maar wat ik vind dat opvalt, is dus de felheid en de energie die ze uitstralen.

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:20

ik vind de welsh pony over het algemeen lekker pittig van karakter goede werklustigheid! ik vind het echt super pony's heb er veel gereden en ze wouden allemaal erg hard werken de pony's die ik gereden heb waren allemaal erg lief van karakter en erg betrouwbaar!

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:26

Ik ga met de andere mee.

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:54

Ik vind ook dat ze erg leergierig zijn, onze welsh was in dec. nog maar zadelmak, in juni 1ste winstpunt gehaald. Verder vindt ik dat ze wel in zijn voor grapjes, ik zie het eerder als streken!!! Stiekem in je billen bijten als je hoeven krabt of met ze wandel ... maar ja dat kan alleen die van ons zijn en andere welshjes kunnen weer heel goed opgevoed zijn.
Ik vind ze ook aanhankelijk.. onze Otje hinnikt altijd als mijn dochter aankomt, ze was 3 weken op vakantie en niets, noppes, nada... ze komt terug en hij sprong bijna uit de wei, en hinnikt ook weer iedere dag...
Rare dieren eigelijk welshjes...Haha!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:54

Ik vind welsjes over het algemeen nogal tuttebellen die wel snel beledigd kunnen zijn (en zo iets hebben..als het me niet duidelijk is dan doe je het zelf maar)
Maar ja, hier spreekt een shetlandervrouw

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:46

eigenwijs!!!!!!
wel doorzetters.
graag de baas spelen.
ze hebben een groot hart en vinden iedereen lief die eten voor ze heeft..

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:16

een zijn fantastische sportpony's!
ze willen graag voor je werken! en stoppen niet zolang jij niet tevreden bent!
echte doorzetters dus
erg koppig ook... hevig maar eerlijk! en dat is toch wat telt! Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:24

Ze zijn lief, eigenwijs, doordrammers. Je moet ze eerlijk behandelen dan heb je er goude pony's aan. Bij mij in de wei vaak vooral eenkennig!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:45

Ze zijn vaak pittig, werken graag en showen ook graag...
Wanneer je hun vertrouwen hebt gaan ze voor je door het vuur
Ook goede sportpony's en erg veelzijdig

_lellebel_
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: halsteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:37

het schijnt dat ze heel goed kunnen springen door speciaal ontwikkelde spronggewrichten, en de rest is al gezegd door andere mensen.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:04

Ik denk dat het heeel veel van de ouders afhangt...
De Welsh die ik rijd, is sloom Tong uitsteken
Daar tegenover hebben we hele drukke Welshes op stal...

Het licht denk ik dus eerder aan de ouders...

biewie

Berichten: 426
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:41

Ik heb een Welsh K die voor me door het vuur gaat. Zowel met dressuur als springen. Een hele fijne intelligente pony!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:22

Zeer werkwillig, doorzetter en aanhankelijk.

Zo was mijn verzorgwelsh. Hij was echt een ontzettend lief beest. Hij deed alles voor je.
Toen hij al bijna 30 was ging ik zo nu en dan nog wel eens een buitenritje met hem maken. Ongeloofelijk hoe hij dan aan het doorzetten was. Nek erop en sjouwen maar. Hij vond het altijd nog prachtig ookal waren zijn benen al minder aan het worden.
Helaas heeft hij op zijn 30e zijn been gebroken in de wei. Hij heeft zelfs toen nog liggen knokken om verder te gaan. Ze hebben hem toen laten inslapen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:33

Eerlijk, lief, betrouwbaar, ondeugend en pittig. Is wel een aardige omschrijving van mijn Welsh K.

Ze zal je nooit opzettelijk eraf gooien, maar kan soms wel schrikken of juist een beetje jolig zijn.

Qua omgang is ze superlief en betrouwbaar, ze zal ook nooit op m'n tenen gaan staan of bijten of schoppen.
Wel is ze een beetje ondeugend, soms wil ze nog wel eens ontsnappen als de deur open staat. Maar ze is erg voorspelbaar (gaat altijd naar de bix of kuil)

Ze doet met rijden altijd haar best, en een ritje strand of duin vind ze ook geweldig.
Ze is ook altijd vrolijk en oortjes naar voren (behalve als er een schimmel in de buurt komt, daar heeft ze wat tegen).
En ook errug jaloers Haha! er mogen ook geen andere paarden in de buurt komen, want ze wil alle aandacht voor haarzelf als ik bij haar ben.

Verder is erg aanhankelijk en hinnekt ook altijd als ik aankom (dat maakt mijn dag altijd weer goed).

Kortom, fantastische ponies en ook nog eens plaatjes om te zien.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:43

Malibu schreef:
Verder is erg aanhankelijk en hinnekt ook altijd als ik aankom (dat maakt mijn dag altijd weer goed).


Dat deed mijn verzorgwelsh ook altijd als ik eraan kwam. Zo geweldig altijd zo'n begroeting! Dat maakt je dag idd meteen weer goed

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:50

Ze hebben pit, zijn erg slim, willen graag werken, en zijn ook supersterk!
Sommige blijven altijd iets te actief, van anderen zijn de beste kinderpony's te maken!
En inderdaad is dat aanhankelijke ook iets kenmerkends van de Welsh (ook zijn ze er best gevoelig voor eenkennig te worden...)

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:08

poeehh denk dat datg per welsh verschillend is natuurlijk... Ik heb 2 Cob's gereden, beide merries, beide heel aanhankelijk en werkwillig! Waren goede dressuurpony's, zat wel wat tallent in verborgen. En heb nu sinds een half jaar mijn eigen cob hengstje van 16 maanden oud, kan er niks anders over zeggen dan GEWELDIG!! hij is super lief, aanhankelijk, beetje drammerig op het gebied van zijn eten Bloos is totaal niet schrikkerig en doet eigenlijkalles wat ik van hem vraag... ( moet hierbij wel zeggen, de eerste 3 weken dat ik hem had waren echte ramp weken!! steigeren,bokken,bijten, wegrennen in het land etc... maar als je ze eenmaal hebt doen ze ALLES voor je...mits je ze goed behandelt )