Waar zijn arabieren het meest goed in?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zijn arabieren goed in Springen?

Poll eindigt op

Ja
9 (60%)
nee
4 (26%)
ligt eraan van wie je een nakomeling hebt
1 (6%)
Het kan, maar dan moet je heel goed trainen
1 (6%)

Totaal aantal stemmen: 15


ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Waar zijn arabieren het meest goed in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 12:36

Oke, ik heb dus eigenlijk de vraag: Zijn arabieren goed in Springen/cross? Ik heb wel eens gehoord van mensen dat ze ook goed in springen zijn, maar een zwakke achterhand hebben en daarom niet zo geschikt zijn voor het springen, maar ik wil duidelijkheid Haha! Dus vertel mij waar jouw (verzorg) arabier het beste in is qua sport!
Knipoog

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:19

Ik spring en cross met mijn arabier!
Sommige zjin er goed in ja maar sommige die willen ook echt niet over een klein hindernisje!

Live,LOve,'ndLaugh

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:17

ik zou zegge kom eens kijken op het arabissimo en dan zul je versteld staan wat arabieren allemaal kunnen!

Sammie drachtig van Solaris!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:59

ze zijn overal goed in als je ze maar goed train

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:04

Ik had een arabier en die was goed in lelijk en chagrijnig zijn Rolleyes
Verder was die niet echt ergens goed in........

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 08:02

Goed in stressen?? Ik had een verzorgarabier en flippen was haar hobbie. Ze kon ook wel springen, maar dat kwam omdat haar moeder niet arabier was en ze dus een dikke kont had Lachen.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:15

Sommige wel ...sommige niet !
Ik rijd een arabiertje ( is 18 jaar) maar die springt echt super goed !! Vroeger veel wedstrijden gereden Lachen

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:09

ligt eraan wat voor paard je heb lijkt me en of hij/zij het wel leuk vind.. net als bv met fjorden de 1 is goed in dresuur en heel braaf (wat volgens heel veel niet kan Verward) en de ander is gewoon lekker koppig..
ik denk niet dat het aan het ras ligt maar gewoon het karakter van je paard en of ze er plezier in hebben, het hoeft nou niet persee aan de bloedlijnen te liggen vind ik

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:44

Ligt aan het paard. Dat 'rassen niet kunnen springen oid' is onzin, want er zijn altijd extremen bij, in beide richtingen (extreem slecht en extreem goed)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:54

mijn arabier loopt dressuur,en ik kan je wel vertellen dat hij er veel kwpn paarden uitloopt met zijn ruime (3!!) gangen. Ook kan hij goed springen,helaas dat ik niet zo'n held ben maar ik kan wel zien dat hij veel talent heeft!! hij zou een perfecte all rounder zijn(alleen ik hou het maar bij de dressuur Knipoog )

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 20:41

Je hebt er wel enkele tussen zitten die goed kunnen springen...Kijk maar naar Lobeke, Alexander, Azmiraff...Je hebt er weer veel tussen zitten voor de rensport - kijk maar naar de Polen en de Russen. Ze zijn zeer geschikt voor de Endurance sport, in de western sport zie je ze ook vaker. En in Dressuur zie je ze ook lopen.

Ik rijd mijn Arabier dan ook dressuurmatig, wat ze super doet, naar mijn mening. Ook heb ik wel eens een sprongetje gewaagd met haar, en ze doet het in iedergeval veeeeeel beter dan haar vrouwtje Knipoog.

Wat betreft de stress-kikkers onder de Arabieren, het ligt ook heel vaak aan de ruiter/ amazone... Je moet een COMBINATIE kunnen vormen met je paard. Sommige ruiters zijn gewoon NIET weggelegd voor een Arabier, niet rottig bedoeld, het kan gewoon Knipoog. Ik heb wel eens een ruiter gezien op een Arabier die er totaal niet mee kon werken, en elkaar helemaal gek maakten. En niet te geloven hoe een Arabier in één minuut kan veranderen toen er een ander meisje opstapte. Ze reed zo die 'wilde' Arabier rustig en ontspannen weg. Maar dit geldt eigenlijk voor alle rassen, ik kan bijvoorbeeld helemaal niet op Friesen rijden, het gaat gewoon niet . Niet echt relevant, maar ik moest het even kwijt Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:31

Daar zijn arabd zeker heel goed in! Lachen

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 16:15

Thnx voor al jullie tips! Ja je hebt er natuurlijk stresskikkers tussen zitten en uiteindelijk moet het paard mij kiezen en ik niet het paard Knipoog

Beauty is my business... wimperextensions,kunstnagels,epileren met touw, workshops en opleidingen!Salon Angel Eyes...is were the magic happens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers