Tinkers...rustig en betruowbaar???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:42

Het grote verschil zit 'm denk ik in het feit dat de tinker als rustig en betrouwbaar (beginners)paard verkocht/gepromoot wordt. Dat kan sommige kersverse bezitters nog wel eens tegenvallen dan.
Zo een heb ik er ook niet hoor. Qua lolligdoen lijkt ie op die van Grid Haha!
Volkomen verkeersmak, schrikt niet van de meest enge dingen maar als ie z'n bui heeft zijn grassprietjes al gevaarlijk Schijnheilig
Zou er geen beginner op naar buiten durven sturen in elk geval. Ook binnen: zodra er iemand op zit waarbij hij het idee heeft diegene in de maling te kunnen nemen zal hij dat zeker doen.
Maar voor mij is het een superpaard! Heel werkwillig, ijverig en leergierig Lovers

Myzterio
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:57

irish_lady schreef:
Uhh de eerste 2 x dat ik op mijn tinker zat heb ik alleen maar recht overeind gestaan! Verder kan het een draak zijn! Een tinker kan heel lief zijn, maar dat kan elk ras, nadeel dat ze hebben boven warm en volbloeden is hun kracht, een arabier kan ik nog omtrekken, dat hoef ik bij mijn tank niet te proberen! Ik ben het dus absoluut niet met de boekjes eens, die uitspraken zijn verzonnen door handelaren!



Volgens mij is geen enkel paard 'om te trekken' als zij dit echt niet willen! Ook de zwakkere paardjes zijn vaak nog in staat om te lopen zoals zij willen al is dat een andere weg dan de ruiter/amazone Tong uitsteken . Mijn pony zou gewoon zijn bit vastpakken en doen wat 'ie wilt, bijvoorbeeld... Natuurlijk is dit niet nodig omdat ik alles in vriendschap doe Cool Haha! Cool

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:59

Mijn tink is na 2 en half jaar normaal te rijden(hij is nu 7)
Hij is in een groep met rijden nog wel snel opgefokt(lees dribbellen,briezen en wat springerig).
Maar het valse bokken en meer van dit soort streken is er uit.

Quint was ook een import en daarna bij een ruiter terechtgekomen die ook geloofde dat ze allemaal braaf zijn(toen een 2,5 jarige hengst) en hem geestelijk naar de klote heeft geholpen.

Ik denk dat ieder ras zijn rustige en wat drukkere types heeft,wel merk ik dat mijn tink weer eerder tot bedaren te krijgen is als een hoger in het bloed staand type........

Mijn mening is dat het imago een tinker tegen werkt......best veel mensen die niet echt veel ervaring hebben kopen een tink want die zijn altijd braaf Clown .....maar zodra het beestje wat beter in het voer komt en lekker in zijn vel zit en wat streken krijgt.......is het grote paniek....... om nog maar niet te spreken over het wat dwarse karakter(ja een koudbloed heeft karakter Knipoog )

Kortom een Tinker is ook maar een paard

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:03

DANIenVLIEG schreef:
pff, wij hebben op mn oude stal is een tinker uit ierland gehad, die was net getransporteerd.
wat een hel was dat beest zeg. pff.
maar kwam denk ik ook omdat ze eigenlijk niks snapte en ze wist ook niet hoe ze moest galloperen met iemand erop, dan werd ze net zo hard getrapt en geslagen met de zweep totdat ze in galop ging en dan gelijk na 3 passen er weer mee op hield, en dan werd ze weer kapot geslagen.
ja vind je het gek dat zo'n best dan af en toe een beetje heel erg gevaarlijk wordt...


Gatverdamme.......
Ik kots echt van dit soort verhalen.......

Dat beest was geen hel .....die mensen waren een hel

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 21:26

hallo...wat een reacties Haha! mijn verzorgtinker was vrij onrustig (alhoewel...had geen respect, vertrouwen in mensen,en wilde niet gevangen worden, zelfs niet in d'r box...)gaat nu super goed. met heel veel gedult (3 jaar Haha! )is ze er bovenop gekomen en is ze bij mij nu een rustig en betrouwbaar paard...moet je er niet stiekem iemand anders op zetten want dan gaat ze terug in de tijd en kan ze opeens ook nog eens bokken...
rustig spreekt voorzich (toch en betrouwbaar eigenlijk ook. je moet op het opaard kunnenvertrouwen, al denk ik eerder dat het andersom moet zijn (je paard moet jou vertrouwen Haha! )want anders klop de verhouding leider/ volger niet meer en dan gaat zo'n stoere tinker met je op de loop Haha!

Floortjuhh

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:32

wij hebben 2 tinkers ze zijn allebei aardig betrouwbaar vooral 1 die we zelf gefokt hebben de andere is een merrie die uit ierland komt we weten niet wat daar met haar gebeurt is maar ze is heel schuw vooral toen we haar net hadden.. ze laat zich ook amper pakken maar als je haar hebt gaat het wel goed en laat ze ook alles toe maar voor vreemde is ze erg bang en niet zo betrouwbaar.. ook buiten is ze zo gek als een deur en springt ze wel is alle kanten op en sprint ze weg onze andere tinker is wel aardig betrouwbaar maar ook een hittepetit maar deze is ook nog maar 3 jaar oud maar idd niet alle tinkers zijn even mak en braaf!!!
Groetjes Kuzz Floor

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:57

Haai...

Chubby is rustig en betrouwbaar: in de omgang, met andere paarden en met rijden. Ze is nu 4 en heeft al aardig wat beginners de eerste "rijlessen" gegeven. Ook mijn zusje van nu 11 rijdt er al ruim 2 jaar zelf mee. Chubby was een maand onder het zadel toen we voor het eerst een bosrit maakten met de Tinkervereniging. Bij mooi weer maken we vaak ritjes door de wijken van Etten-Leur en door de omliggende bossen. Natuurlijk kan ze wel eens ergens van schrikken, maar ze naait er dan niet tussenuit en samen bekijken we dan op ons gemakje wat er nu eigenlijk zo eng was.

Enkel als ze hengstig is, is er niet fijn mee te rijden. Dan is het een bokkige trut die precies niet wil wat jij wil en die overal enge dingen ziet. Die paar dagen rijden we dan maar niet en houden we ons met andere dingen bezig. Knipoog

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 22:45

CarS"]
[quote="DANIenVLIEG schreef:
pff, wij hebben op mn oude stal is een tinker uit ierland gehad, die was net getransporteerd.
wat een hel was dat beest zeg. pff.
maar kwam denk ik ook omdat ze eigenlijk niks snapte en ze wist ook niet hoe ze moest galloperen met iemand erop, dan werd ze net zo hard getrapt en geslagen met de zweep totdat ze in galop ging en dan gelijk na 3 passen er weer mee op hield, en dan werd ze weer kapot geslagen.
ja vind je het gek dat zo'n best dan af en toe een beetje heel erg gevaarlijk wordt...


Gatverdamme.......
Ik kots echt van dit soort verhalen.......

Dat beest was geen hel .....die mensen waren een hel
[/quote]

idd dat beestje was geen hel(ik had het idd niet zo mogen zeggen..), ze was eigenlijk best lief.
kon er ook niet tegen hoor.
tinkertje is uiteindelijk verkocht, want ze hadden er 2om te kijken welke het beste bij die vrouw zou passen.
en die andere luisterde beter dus ja, dan is de keus voor zulke mensen snel gemaakt..