Heb jij een ras waar je naar op zoek was?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:00

Na veel gelezen te hebben, was het voor mij zeker , ik wilde graag een Tinker.
ik had niet echt haast dus wou op mijn gemak rond kijken.
het liefst wou ik een zoon van King Rocky, en als het even kon met 2 maanogen.
dus ik dacht die zal ik niet zomaar tegen komen.
wat wil het toeval!!!!lees een adv, te koop, hengst veulen 10 maanden oud.
vader king rocky en 2 maanogen.
dit kon geen toeval zijn, na een week had ik hem gevonden.
en heb nu Damian als mijn beste maatje.

groetjes
Annick

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 00:24

Ik wilde graag in de drafsport, en aangezien je alleen met het ras draver daar aan mee mag doen - heb ik dus heel bewust dravers gekocht Lachen !

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:34

ras maakte me niet echt uit.

ik wilde alleen geen merrie en liefste geen vos Schijnheilig

tot ik mijn merrie in de stal zag staan en ze was nog vos ook Verward

maarja het is mijn beste maatje OK dan!

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:48

ik was altijd helemaal weg van friezen
en sinds 5 jaar verzorg ik er 1 Haha!
als ik later groot ben Knipoog wil ik er zelf nog wel één aanschaffen!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:54

Zelf wilde ik altijd wel een haffie, maar kwam een kwpn er tegen en heb deze gekocht.
Na alle problemen die ik met haar gehad heb, had ik genoeg van kwpn ers en wilde ik toch een haf.
Omdat ik volwassen ben moest het wel een grote maat haf zijn en deze heb ik na 3 maanden zokeen ook gevonden.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:56

het was Quarter, het is Quarter en het blijft Quarter.

Groetjes, Gisela

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:24

Ik was altijd al stapel op Lipizzaners en heb er een bij toeval kunnen kopen! Dus, "ja" ik heb het ras was ik altijd al wilde hebben

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:50

Ben altijd wel weg geweest van tinkers maar mijn droom paardje allertijden was een groot zwart paard ... Niet een speciaal ras maar gewoon groot en zwart.
Ben wezen kijken bij een groot zwart paard , heel mooi paardje liep leuk en was heel lief in de omgang. Precies wat ik zocht.
Daarna was ik bij een tinker ( Kane ) wezen kijken en had zo mijn twijfels toen ik hem voor het eerst zag. Maar eenmaal uit zijn stal klikte het gewoon en heb ik ook geen moment getwijfeld Haha! En ik ben nog steeds erg blij met hem Lachen

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 08:17

Ik zocht een tinker, en het werd ook een tinker!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:29

Ik zocht een Welsh A merrie en kwam thuis met een New Forest veulen ...

Later ging ik dan op zoek naar m'n Iberiër en nu staat er dus een Lusitano bij op stal Knipoog

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:04

Van heel kleins af aan vond ik Shires geweldig. Ik heb er heel lang op moeten wachten, mede omdat mijn man paarden maar eng vond, maar toen gingen we eindelijk eens kijken bij een Shire stal.
We waren niet eens van plan een paard te kopen! Het was gewoon bedoeld als dagje uit. Maar mijn man wierp 1 blik in de stal en zei, zo'n paard zou ik wel willen hebben!

Gelukkig konden we de al bestelde keuken nog afzeggen om onze Shire te betalen Haha!
Dat was 5 jaar geleden en ik heb geen moment spijt gehad, hoewel ik soms wel baal van onze oude keuken!

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:20

Ik reed vroeger veel arabieren, dus toen ik op zoek was naar een eigen paard, liepen we tegen Panuco op. Hij was wel helemaal mijn type arabier, lekker groot en stevig, dus de keuze was snel gemaakt!
Sinds een tijdje heb ik er dus een appaloosa bij. Ik was gewoon op zoek naar een jong, goed bewegend paardje en ja... Toen had ik dus plotseling een spikkel-paard. Haha!

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:02

Ik wild eenAkhal-Teke, heb eenhele poos gedacht dat ik me tevreden zou moeten stellen met een ander ras, maar het is toch een Akhal-Teke geworden!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:07

Ik wilde een pony, had niet zoveel eisen. Ik hou alleen niet van koudbloedpaarden. En het werd een arabier.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:19

Ik ging niet zoeken. Dennis was er al Lachen . Ik heb hem een jaar verzorgt en daarna gekocht.

Het liefst zou ik een Highland pony willen, maar dat laat mijn portemonee niet toe. Dus ik houd het voorlopig bij shetlanders Lachen .

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 03:25

Ik ben heel bewust opzoek gegaan naar een Tinker. En daarmee kwam ik dan ook thuis.
Alleen werd ik verliefd op een paardje dat totaal niet aan mijn oorspronkelijke eisen voldeed. Ik zocht een merrie (evt. ruin), goed bereden, vanaf een jaar of 5/6 en een stokmaat van ongeveer 1.55
Ik kwam thuis met een nauwelijks 2,5 jarige ruin, helemaal groen van 1.47
De hoogte is later helemaal goedgekomen, trouwens. Yorghos is inmiddels bijna 8 en heeft een stokmaat van 1.58

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:04

ik ben bij heel veel pony's wezen kijken...
niet een speciaal ras ofzo...
veel zeggen dat het dom was om uiteindelijk met een shet thuistekomen

vind ik niet!!
het was tot dan toe het engige ponytje wat mij aansprak..
heel logische dat je die neemt toch Haha!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:14

Ik hou vooral van ponyrassen. Ik ben begonnen met shetlanders, daar kwamen de welshjes bij en als laatste is er een new-forest pony bijgekomen.
We gaan nu verder fokken met de welsh A/B-tjes en de new-forest gaat in de wedstrijdsport worden uitgebracht door een 15-jarig meisje en zo af en toe zal ik er zelf een buitenritje mee maken.
Op dit moment ga ik nog op zoek naar een welsh A merrie. Aangezien ik daar nogal wat eisen aan stel, zal het nog wel even duren voor er eentje is, maar ik heb geen haast Knipoog

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:15

Wij wilde een fjord en we hebben er wel 15 bekeken en kwamen uiteindelijk ook thuis met een fjord.

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:07

Ryan is gewoon op mijn pad gekomen en ik was gelijk verliefd op haar. Zij is een 3/4 arabier en ik hield toen al wel van dat type paardjes. Ik heb er nu een tinker bij en dat was ook inderdaad de bedoeling. We zijn dus ook heel bewust op zoek gegaan naar een goede tinker. Gevonden en gekocht! Knipoog

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:59

ik ben niet echt op zoek naar een bepaald ras, maar nu verzorg ik 3 haflingers en ik vind ze super. maar nu is het ook weer niet zo, dat als ik een eigenpaard zou willen het zeker een haflinger wordt.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:23

ik wilde vroeger altijd een arabier, maar dat bleek geen goed idee te zijn Knipoog
Dolly heb ik niet om het ras (quarter) gekocht, maar gewoon om haarzelf, haar karakter, uitstraling...en ze lijkt wel een beetje op een arabiertje opzich dus misschien was dat het ook wel een beetje Knipoog

Nynke15

Berichten: 116
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:47

Was nooit echt fan van 1 ras, maar
sinds ik welshjes verzorg ben ik er
helemaal weg van! Lachen

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:02

Youko schreef:
Ik was op zoek naar een Arabisch Volbloedpaard en kwam ook daadwerkelijk thuis met een Arabier
Voor mij niets anders dan een Arab


Ik ook Lachen Maar hij moet nog komen Knipoog De paashaas brengt 'em.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:05

Ik was niet echt specifiek op zoek naar een paardje, er was sprake van dat ik waarschijnlijk een paardje zou krijgen als het nieuwe huis door zou gaan, dus keek al wel een beetje rond, maar nog niet echt heel druk. Totdat er ineens een onwijs leuke Fjord van een handelaar op de manege kwam te staan voor wat heropvoeding en zo kwam ik met en Fjord thuis Haha!