Prijs haflinger veulens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Prijs haflinger veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:08

Hoeveel zijn haflinger veulens waard?

Iemand sprak mij aan of ik mijn haflinger veulen wilde ruilen tegen een minishetlander. Ze wilden daarvoor bijbetalen.
Zelf ben ik op zoek naar een shetlander als gezelschap voor mijn haflinger. En het veulen dat ze krijgt kan zeker niet bij mij blijven (ivm tijd en kosten)
Maar voordat ik wat af ga spreken met deze mensen wil ik graag weten wat ik voor het veulen kan vragen ongeveer?
Ik zal wat extra informatie geven:

Vader van veulen: heeft papier (maar is nooit gekeurd voor dekhengst)
Vader van deze hengst is strochanoff verder weet ik het niet uit mijn hoofd.
De hengst heeft een zachtaardig karakter en lijkt van karakter meer op een ruin dan een hengst.
Iets luxer gebouwd als de moeder van het veulen. hoogte schat ik op ong. 1,45 (kan nog iets groter zijn) . Het is nog een jonge hengst 3 jaar geloof ik. Hij heeft een volle bos manen en staart.



Moeder van veulen marit(oude type):
Marit heeft een heel lief karakter iedereen kan er mee weg lopen is ook nog jong, bijna 3 jaar. Is een kleine haflinger ongeveer 1,40. Heeft mooie manen en volle staart.
VV: Winner van de wortel
Vader: willow van de vlaskamp
Marit MV:Annet vd vlaskamp

VM: Mendel
Moeder: digna
MM:Fleur

Tot zover weet ik het uit mijn hoofd ergens in de lijn zit ook nog m. Imladaris, en midas clarinas aan moeders kant.

Voor zover heb ik een beter beeld gegeven van de ouders. Het veulen is nog niet geboren dus ik weet niet wat het wordt hengs/ merrie.

Maar wat is de prijs voor een veulen hengst/ merrie tot ong. 1,5 jaar.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:34

Kom er nou wel of geen papier bij?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:36

nouw weet ik niet zo heel veel van de dekhengsten van haflingers... maar een shet veulen ruilen voor een haflingerveulen? met of zonder papier.. das een goeie deal voor diegene die de shet ruilt Haha!
hoeveel zal een shet kosten? 150 euro? max! je heb ze zelfs voor 50 euro en nog minder...
een haflingerveulen kan je toch zeker wel 400 of 500 euro voor vragen..
en over dat papier.. dat is leuk.. maar geeft geen garanties over prestaties van toekomstig veulen.. en als de ouders allebij nog jong zijn, dan kunnen ze in de toekomst nog wel gaan presteren toch?
heb er verders echt geen verstand van ofzohoor Haha! maar ik ben zelf ook op zoek geweest naar een haf veulen en zag veel van deze prijzen staan,met of zonder papier dus.. alleen aan het einde van het wei seizoen als alles op stal moet zijn ze spotgoedkoop, omdat ze dan snel weg moeten

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:56

Ik denk dat een hengst zonder papier zo'n 250/300 euro opbrengt. Ik was alleen geïnteresseerd of dat er papier bij zat voor de verkoop, dan kun je er meer voor vragen

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:24

er komt een half papier bij van de moeder.

en deze mensen willen het bedrag bijbetalen tot het bedrag dat ik voor haar vraag. Daarom wilde ik weten wat ong. een vraagprijs kan zijn voor een veulen.
Dus shet veulen kost 50 euro ik doe mijn paard weg voor 300 euro==> betalen ze 250 euro bij. Dat is het idee.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:27

Ik heb voor mijn hafhengsteveulen met papieren 8 jaar geleden, iets minder dan 500 EUR betaald.
Dus 500 EUR is dat veulen imo niet waard, want hij heeft geen papier. 250 EUR is dan vlgs mij de prijs.

Schooier

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:20

2/300 euro is een redelijke prijs volgens mij voor dat beestje.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:59

Vergis je niet, minishetlanders zijn niet zo goedkoop. En dan moet je ook nog denken aan de evt papieren van de shetlander. Een volwassen mini met een redelijk papier kost denk ik al wel 250 tot 300 euro. En dat is nog aardig goedkoop.

Over de haflinger.
Zal met een half papier ook niet zo heel veel waard zijn. Zowel hengst als merrie niet. Aan een fokker zul je een merrie waarschijnlijk nooit kwijt kunnen, die fokken voornamelijk met merrie uit het keurstamboek, of met merrie's die heel interesant zijn. Een hengst is eigenlijk het zelfde verhaal en een ruin leverd zelfs met volledig papier al vrij weinig op. Meestal is de prijs van een veulen tot een jaar iets meer als het betaalde dekgeld, wat meestal rond de 300 euro ligt. 500 dan voor een enter met papier. Zonder papier dus, schat ik op niet meer dan 300 euro.
(Wil je niet beledigen hoor. Haha!)

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:45

Hoi seren, ik heb dat toevalliglaatst ook nog eens opgevraagt bij een fokker van haflingers. Hij zei dat je voor een merrie (veulen) met papieren €500,- kwijt zou zijn

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:53

Bij de paardenmelkerij in de achterhoek (naam weet ik even niet meer) rekenden ze meen ik rond de 800 euro voor een hengst veulen en rond de 1000 euro voor een merrieveulen (met dan wel zonder papier, die waren er evt. bij te krijgen)

Charaz

Berichten: 24285
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:09

Bravura schreef:
Bij de paardenmelkerij in de achterhoek (naam weet ik even niet meer) rekenden ze meen ik rond de 800 euro voor een hengst veulen en rond de 1000 euro voor een merrieveulen (met dan wel zonder papier, die waren er evt. bij te krijgen)


voor een haflinger veulen? die zijn echt gestoord

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:07

newforestlover"]
[quote="Bravura schreef:
Bij de paardenmelkerij in de achterhoek (naam weet ik even niet meer) rekenden ze meen ik rond de 800 euro voor een hengst veulen en rond de 1000 euro voor een merrieveulen (met dan wel zonder papier, die waren er evt. bij te krijgen)


voor een haflinger veulen? die zijn echt gestoord
[/quote]
Dat vindt ik inderdaad wel erg veel

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 00:34

Het klonk mij anders redelijk in de oren als haflinger-leek. Kennelijk zijn de prijzen dus toch anders?!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 09:52

mystica: (Wil je niet beledigen hoor. )

haha tja, ik ben nu wel beledigd hoor!! nee tuurlijk niet ik weet echt wel dat een veulen met een half papier niet veel waard is. En zelf had ik het liefste dat ze wel papier zou krijgen maja niet het geval dus.

Maar als ik ongeveer een prijs kon rekenen voor het veulen dan ben ik al een eind in de richting.

En ik weet dat minishetlanders duur zijn en het was maar ff een voorbeeldje. Maja uiteindelijk heb ik het zelfde effect als ik eerst mijn veulen verkoop en dan de shetlander terug koop. Of ik ruil met bijbetaling...

Charaz

Berichten: 24285
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:32

Bravura schreef:
Het klonk mij anders redelijk in de oren als haflinger-leek. Kennelijk zijn de prijzen dus toch anders?!


is echt veel te veel voor een haflinger veulen, voor mijn de prijs voor een hengst is denk ik 300 - 400 euro en een merrie 400 - 500 euro