Wielkopolski (Pools warmbloed)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
micholivia
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-21

Wielkopolski (Pools warmbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 19:11

Hey! Ik heb serieus interesse in een paard en ga daar ook deze week kijken. Het is een Poolse warmbloed (Wielkopolski) ruin van 13. Nu weet ik niet heel veel van dit ras, zijn er hier mensen die ervaring hebben met Poolse warmbloeden? :o


Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Wielkopolski (Pools warmbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:25

Qua exterieur variƫren ze nogal; van Groninger tot Trakhener. Degenen die ik ken zijn nuchter, vergelijkbaar met KWPN springpaarden.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Hevonen

Berichten: 5607
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wielkopolski (Pools warmbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:44

Heel lang geleden (1974) heb ik een paar jaar een 'Poolse Arabier' in bruikleen gehad. Hij was toen al 23 en gered van de slacht. Als ik nu naar foto's kijk is het meer een KWPN-achtig paard. Moet zeggen dat het een heel fijn paard was, met hard beenwerk en een fijn karakter. Mogelijk was het dus een Wielkopolski. Paard is uiteindelijk 37 geworden.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:50

Leuk zeg! Ik heb zelf ook 2 wielkopolski merries, eentje van 2 en een jaarling. Beide zijn het echt de makkelijkste paarden die ik ook heb gehad, en dat terwijl ze babies zijn! Ze zijn erg makkelijk, nuchter, koel in het hoofd en gewoon erg fijne paarden. Met mijn 2 jarige wandel ik, doe ik beschermers om en beetje schriktraining en ze kijkt zelden van iets op. Mijn 1 jarige is mega knuffelig en kan erg goed lopen ook! Ze zijn beide spring gefokt al is mijn 1 jarige wel meer een talent en heeft ook Voltaire in haar stamboom.

Niet dat je er veel aan hebt met een ruin, maar KWPN erkend de wielkopolski en nakomelingen van een merrie kunnen ook in het volle veulenboek (en stamboek) van het KWPN komen. Mijn jaarling wil ik met 2 jaar ook aanbieden bij KWPN Ibop en daarna stamboek opname.

Hier foto's van mijn 2 :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

purny

Berichten: 27461
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wielkopolski (Pools warmbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:52

Mijn oude lievelingspaard van de manege is een wielkopolski volgens mij. Het zijn geweldige paarden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

micholivia
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 08:48

Hevonen schreef:
Heel lang geleden (1974) heb ik een paar jaar een 'Poolse Arabier' in bruikleen gehad. Hij was toen al 23 en gered van de slacht. Als ik nu naar foto's kijk is het meer een KWPN-achtig paard. Moet zeggen dat het een heel fijn paard was, met hard beenwerk en een fijn karakter. Mogelijk was het dus een Wielkopolski. Paard is uiteindelijk 37 geworden.



Jeeetje! Dat is oud. Wat tof!

micholivia
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-21 08:50

Lotte_Wessel schreef:
Leuk zeg! Ik heb zelf ook 2 wielkopolski merries, eentje van 2 en een jaarling. Beide zijn het echt de makkelijkste paarden die ik ook heb gehad, en dat terwijl ze babies zijn! Ze zijn erg makkelijk, nuchter, koel in het hoofd en gewoon erg fijne paarden. Met mijn 2 jarige wandel ik, doe ik beschermers om en beetje schriktraining en ze kijkt zelden van iets op. Mijn 1 jarige is mega knuffelig en kan erg goed lopen ook! Ze zijn beide spring gefokt al is mijn 1 jarige wel meer een talent en heeft ook Voltaire in haar stamboom.

Niet dat je er veel aan hebt met een ruin, maar KWPN erkend de wielkopolski en nakomelingen van een merrie kunnen ook in het volle veulenboek (en stamboek) van het KWPN komen. Mijn jaarling wil ik met 2 jaar ook aanbieden bij KWPN Ibop en daarna stamboek opname.

Hier foto's van mijn 2 :)

[ [url=m/LgxeMO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UiVgmL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vQiK3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/95Toz3.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wauw, wat een knappe paardjes heb je! Qua karakter klinkt het super.. ik ben heel benieuwd naar de bezichtiging morgen, zal wel even laten weten wat het wordt :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers