Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:35

Soms willen mensen ook wel investeren of zelfs schenken in een feel-good stichting vanwege belasting redenen. Maar dan moet je flink inzetten op bekendheid en mooi verhaal dat makkelijk te vertellen in bij de borrel.

Laat vooral weten als het wat wordt, dan ga ik je topics volgen :D


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 22:50

Sizzle schreef:
Soms willen mensen ook wel investeren of zelfs schenken in een feel-good stichting vanwege belasting redenen. Maar dan moet je flink inzetten op bekendheid en mooi verhaal dat makkelijk te vertellen in bij de borrel.

Laat vooral weten als het wat wordt, dan ga ik je topics volgen :D



Ook goed om te weten, super :-), thx !
Kan ik je niet toevoegen op mijn pagina zodat je het kan volgen? In ieder geval, mijn hengst zegt natuurlijk hoe meer vrouwtjes hoe liever, dus op dat vlak heb ik dus ook al een supporter :D , maar dat hij dit jaar zich niet zal inhouden en wel al eentje zal fabriceren, dus mijn Sorraia mustang project start dit jaar al. Hopelijk een eerste Sorraia mustang veulentje voor 2022. Wordt het een project met of zonder een sexy Amerikaanse mustang merrie..... we zullen zien ;)

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:51

Geen facebook klant hier.
Maar er komt vast wel een topic toch? :D

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:41

Maar even zonder gekheid ts.
Je wilt dus eigenlijk een merrieveulen kopen om met paarden van je eigen smaak te fokken in de fokrichting die je aanstaat.
Dat is een hobby voor veel mensen en die betaal je in principe zelf meestal.

Het oerstukje denk ik niet dat aanslaat, want zoals gezegd is de tarpan ook niet terug te fokken.
Paarden zijn, hoe je het ook went of keert, een bodemloze put. Financieel gaat het je investeerders de komende 5 jaar zeker niets opleveren, en daarna is het nog steeds zeer onzeker.

Je zoekt dus investeerders met dezelfde droom als jij, maar ik ben bang dat de kenners die eventueel interesse hebben echt meer nodig hebben dan dit.

Het leven is niet altijd alleen maar leuk, dus als begin moet je zaken gewoon superzakelijk aanpakken en de emoties wat meer loslaten.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 01:05

Citaat:
Maar even zonder gekheid ts.
Je wilt dus eigenlijk een merrieveulen kopen om met paarden van je eigen smaak te fokken in de fokrichting die je aanstaat.
Dat is een hobby voor veel mensen en die betaal je in principe zelf meestal.[\quote]

Citaat:
Het oerstukje denk ik niet dat aanslaat, want zoals gezegd is de tarpan ook niet terug te fokken.
Paarden zijn, hoe je het ook went of keert, een bodemloze put. Financieel gaat het je investeerders de komende 5 jaar zeker niets opleveren, en daarna is het nog steeds zeer onzeker.


Je zoekt dus investeerders met dezelfde droom als jij, maar ik ben bang dat de kenners die eventueel interesse hebben echt meer nodig hebben dan dit.

Het leven is niet altijd alleen maar leuk, dus als begin moet je zaken gewoon superzakelijk aanpakken en de emoties wat meer loslaten.

Dat principe is jouw principe, jouw mening. Er zijn genoeg mensen die samenwerken, bvb de fokster van mijn Berber werkt nu ook zo. En op vlak van emotie zijn we juist dezelfde.
Nee hoor, nergens wordt er over oer gesproken. Meer nog, ik schreef in de tekst op mijn fb zelfs de opmerking dat het vooral niet 'oer' is, maar terug naar een oud type Iberisch.
Daarbij was mijn keus de Sulphur, met uitgesproken striping, maar na dit topic neig ik nu toch meer naar het type kiger Mustang, zoals van Frejes.
Het was niet de bedoeling om hier sponsers te zoeken, maar om te polsen hoe mensen daarover denken,noem het speculeren dus naar meningen omtrent dit idee. Stond duidelijk in de beginpist en dat het nog maar een droom is stond in de titel.
Emotie is des mensen. Ik ga mezelf niet veranderen of mij anders voordoen om geld los te krijgen, dat vind ik pas oneerlijk.
Ik ben wie ik ben, en we zien wel of het met iemand klikt.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:23

Hoe duidelijker je dromen en hoe harder je eraan vast houdt hoe meer kans je hebt dat ze uitkomen
Afbeelding

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 03:48

luxx schreef:
Hoe duidelijker je dromen en hoe harder je eraan vast houdt hoe meer kans je hebt dat ze uitkomen
[ [url=m/MSecr1.png]Afbeelding[/url] ]

Idd.
Mijn idee was om hier met de beheerder over te praten, of we er niet een gezamenlijk natuurproject konden van maken, waarin mensen ook betrokken kunnen zijn die eraan willen deelnemen, uit de buurt. Het is in een buurt waar veel 'gegoede burgers wonen' om niet in détail te moeten gaan. Ik hoor dat ze erg open staan voor nieuwe goede projecten en zo groeide dat idee bij mij. Daarbij wou ik ook mijn 2 Mustangs afstaan.
Vooraleer ik dit durf, ik weet zelfs niet of ik ooit het lef zal hebben, wou ik eerst verschillende meningen horen. Ik heb zelf dus nog absoluut geen plan.
Ik denk dat ik hier gewoon een jaartje over brainstorm en eerst afwacht of er een veulen komt volgend jaar.

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:14

Cambiar schreef:
Solleke_Noah schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke gebieden je zal begrazen TS? Is dat dan in samenwerking met het [VERWIJDERD]? (werk zelf in de natuursector dus professionele interesse :) )

En het is niet [VERWIJDERD] ;)


Ok! Alle begrip dat je het liever stil houdt. Nu ben ik alleen wel nog nieuwsgieriger, want als het niet [VERWIJDERD] is, en wij zijn het ook niet [VERWIJDERD], wie dan wel... :D maar alleszins veel succes met je project!
Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-01-21 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam op verzoek verwijdert

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 12:34

Solleke_Noah schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke gebieden je zal begrazen TS? Is dat dan in samenwerking met het [VERWIJDERD]? (werk zelf in de natuursector dus professionele interesse :) )

En het is niet [VERWIJDERD] ;)[/quote]

Ok! Alle begrip dat je het liever stil houdt. Nu ben ik alleen wel nog nieuwsgieriger, want als het niet [VERWIJDERD] is, en wij zijn het ook niet ([VERWIJDERD]), wie dan wel... :D maar alleszins veel succes met je project![/quote]







Ik heb u een mail gestuurd. Gezien deze post negatief geladen is, en u blijft voort borduren om details openbaar te blijven plaatsen vanuit uw professionele verbinding met... dat hebt u ook niet vermeld, heb ik alles gewist.
Ik weet niet met wie ik te doen heb, Ken uw naam niet en na mijn vraag om hierover niet verder te praten, blijft u wel openbaar details posten.
Ik zal daarom met het beheer praten en hen inlichten dat ik op een forum gepraat heb over mijn idee, want achter mijn rug om kunnen mensen nu voor problemen zorgen, wat ik ook voorzie gezien vele negatieve reactie's, terwijl ik niets kwaad in zin heb.
Dit was maar een idee, een plan, een droom. Stond er duidelijk bij, maar ik wil vooral NIET dat mijn project die dit jaar vaste vorm gekregen hierdoor geschaad wordt.
Mijn excuses hiervoor, maar wil dit nog kwijt.
Ik heb zelf na dit topic besloten om dit plan, mijn project beter alleen te doen, want dat het me zelf veel miserie kan opbrengen.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-01-21 11:07, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: naam op verzoek verwijdert

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:37

Ok, enige miscommunicatie denk ik, geen idee welke details ik gepost heb, maar ik zal vragen aan bokt om mijn posts weg te halen. Het was slecht professionele interesse.

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 12:39

Solleke_Noah schreef:
Ok, enige miscommunicatie denk ik, geen idee welke details ik gepost heb, maar ik zal vragen aan bokt om mijn posts weg te halen. Het was slecht professionele interesse.

Dat begrijp ik, maar u hebt daarbij belangrijke details gelost, die mij in persoon en het project kunnen schaden, gezien hier enorm negatieve gereageerd is door sommige.
Ik ga alvast ook de mensen inlichten dat dit niet mijn bedoeling was, dat ik gewoon eens wou praten over iets wat ik in mijn hoofd had.



Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 13:23

Femke_Tweety schreef:
Dat dus.

Nu zijn de aasgieren daar, die zitten te wachten op hun kans om zoveel mogelijk belachelijk te maken.
Ik weet dat afgunst en jaloezie een gevaarlijk beest is.
Femke, ik denk dat je ook veel prijsgeeft over jezelf en de manier waarop je met mensen omgaat, ik hoop dat je aangenamer bent naar je paard toe. Van zodra het niet in je straatje past, heb je al in enkele topics bewezen, wordt je arrogant en bevelend en ga jij bepalen of ik moet zwijgen, zoals in het kleurentopic. Ik heb het niet voor bazige mensen. Dat komt ook uit emotie en toont ook je zwakte.

Om dit Loerdzware werk in mijn eentje te blijven volhouden (fokkerij met al zijn plezier maar ook pijnlijke tegenslagen zoals mijn favoriete merrie die vorige maand gestorven is, MOET ik wel blijven dromen of gepassioneerd zijn, anders hou ik dit onmogelijk alleen vol.

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:36

Ik snapte het gewoon echt niet, omdat júist Solleke_Noah volgens mij een van de mensen is die je goed zou kunnen gebruiken, met haar contacten.

Ik vind het jammer hoe je in fit topic reageert.

Qua genetica en uitleg (en daar zit je gewoon écht structureel inhoudelijk mis, en qua gebruik van termen ook) zou ik je een eind op gang kunnen helpen.
In eerste instantie was dat ook mijn insteek. Ben daar wel klaar mee overigens.

Ik vind het jammer hoe je op mij reageert.

Het is niet anders.


Ik gun je je droom. Dat zei ik al eerder en dat meen ik.
En zou je die droom hier opschrijven en uitwerken als persoonlijke droom, dan denk ik dat je heel andere reacties zou krijgen als nu.
Je zet het nu namelijk neer als een goed doordacht project waar de maatschappij wat aan heeft en waar alleen nog een klein beetje geld voor nodig is.
En daar verschillen we dan echt van mening.


Ik vind het heel jammer dat je er allerlei persoonlijke dingen bij haalt, daar waar ik structureel op inhoud reageer en níet op de persoon.

Ik vind je vorige bericht mijn kant op dan ook behoorlijk ver gaan.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:54

Wat een merkwaardige wending neemt dit topic.
TS, begrijpelijk dat je bepaalde reacties niet waardeert en dat je je misschien zelfs gekwetst voelt omdat anderen jouw droom niet realistisch vinden, maar het siert je niet dat je daarop om je heen gaat slaan met persoonlijke aanvallen en verwijzingen naar andere topics. Bovendien is het tegen de Bokt-regels.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 14:58

Femke_Tweety schreef:
Ik snapte het gewoon echt niet, omdat júist Solleke_Noah volgens mij een van de mensen is die je goed zou kunnen gebruiken, met haar contacten.

Ik vind het jammer hoe je in fit topic reageert.

Qua genetica en uitleg (en daar zit je gewoon écht structureel inhoudelijk mis, en qua gebruik van termen ook) zou ik je een eind op gang kunnen helpen.
In eerste instantie was dat ook mijn insteek. Ben daar wel klaar mee overigens.

Ik vind het jammer hoe je op mij reageert.

Het is niet anders.


Ik gun je je droom. Dat zei ik al eerder en dat meen ik.
En zou je die droom hier opschrijven en uitwerken als persoonlijke droom, dan denk ik dat je heel andere reacties zou krijgen als nu.
Je zet het nu namelijk neer als een goed doordacht project waar de maatschappij wat aan heeft en waar alleen nog een klein beetje geld voor nodig is.
En daar verschillen we dan echt van mening.


Ik vind het heel jammer dat je er allerlei persoonlijke dingen bij haalt, daar waar ik structureel op inhoud reageer en níet op de persoon.

Ik vind je vorige bericht mijn kant moiop dan ook behoorlijk ver gaan.

OK sorry Femke, moet nu werken, maar heel blij met je berichtje.
Is gewoon omdat men naar mijn bazin in Tsjechië gebeld had om te 'waarschuwen' over mij.
Oprecht mijn excuses hiervoor en stuur je nog berichtje prive.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 15:00

Askja schreef:
Wat een merkwaardige wending neemt dit topic.
TS, begrijpelijk dat je bepaalde reacties niet waardeert en dat je je misschien zelfs gekwetst voelt omdat anderen jouw droom niet realistisch vinden, maar het siert je niet dat je daarop om je heen gaat slaan met persoonlijke aanvallen en verwijzingen naar andere topics. Bovendien is het tegen de Bokt-regels.

Dan wil ik je erop wijzen dat men dit ook met mij doet, en daar reageer je dan niet op.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:48

Heb het topic even teruggewlezen en lees wel wat pittige reacties maar allemaal wel inhoudelijk, niet puur op de man en ook niet met het erbij halen van andere topics.
Sterkte met je droomproject, ik hoop voor je dat het lukt.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 18:05

Thx ;-).
Ik heb zelf beslist om enkele van mijn berberRuinen te verkopen gezien ik toch geen tijd heb om te rijden.
Ga het project rustig alleen doen want heb eigenlijk ook geen zin in toestanden en wil mijn natuurproject niet kwijtspelen aan toestanden met andere mensen. Geen zin in miserie.
Als er volgend jaar een veulen zou zijn van mijn eigen Sorraia Mustangs laat ik het er samen mee opgroeien.

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:59

Volgens mij is je droom werkelijkheid geworden zo aan het voorpagina nieuws te zien!

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 12:24

Gaaf TS!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-21 01:03

Matheno schreef:
Volgens mij is je droom werkelijkheid geworden zo aan het voorpagina nieuws te zien!

Tja, de overeenkomst voor het gebied was al werkelijk voooor ik dit topic startte want ik had toen al de goedkeuring, daarom heb ik dit topic ook gestart, omdat het ook niet alleen mijn verantwoordelijkheid is om uitstervende waardevolle genen te preserveren en ik meerdere merrie's een must vond, naast mijn 2 paarden.
Daarom heb ik besloten om het toch alleen te doen omdat ik door dat topuc besefte hoe mensen kunnen reageren, en geen zin meer had in heisa. Ten tweede mag ik ook niet samenwerken met derden, moet het alleen doen.
heb zelfs alle leden geblokkeerd van het sorraia project zelf, omdat ik geen gram waardering kreeg, terwijl ze zelf op fb de ondergang van de sorraia aanklagen, en om hulp roepen, maar als iemand dan echt iets doet, nee hoor, geen reactie meer, maar dikke jaloezie om hetgeen ik voor gestreden en gewonnen heb.
Nu, na de stress om een jonge primitieve hormonenbom Turron bij mijn merrie's te zetten, en het volledig fout ging, is nu alle rust weer, en genieten ze mateloos van de pracht van dit grote domein (en ook ik kan weer adem halen).
Ik hoop dat de veulentjes even trots en fier en woest zijn als hun ouders, vechters met sterke genen en dat ze een kans krijgen in verdere begrazingsprojecten en niet als rijpaard moeten dienen. Dat ze een gezond, sterk lichaam hebben en niet gefokt worden om de mensheid te dienen, dat ze de kracht en moed hebben om zich te verdedigen als het moet tegen hen die hen eventueel schade willen berokkenen, en dat ze vooral zichzelf mogen zijn in een wereld waar we dit steeds minder mogen. Als het aan de beheerder ligt, maken ze een dikke kans voor deze prachtige toekomst.
Dit gezegd zijnde, rij ik volgende week misschien om een zuivere sorraia merrie, want het terugkruisen is nu het belangrijkste. Mijn Portugese merrie's geven prachtige veulens en bij gebrek aan mustangs stappen zij mee in het project, maar het gaat hem nu vooral om die wilde tarpan genen in Iberisch jasje sterk voort te zetten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 36 bezoekers