Correcte prijs dressuurpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Correcte prijs dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:47

Ik bedoel inderdaad wat africhting betreft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:59

Ik schrik er wel van dat TS het paard al 2 jaar voor deze eigenaar rijdt en hier dus tijd en energie insteekt en nog z'n prijs moet betalen. Als het paard aan een extern persoon verkocht zou worden zou ik dat anders vinden. Ik vind dat er ook wel een paar 1.000,- af mag voor de moeite die TS in het paard gestoken heeft.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:55

luffwinny schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik vind als ik deze video zo zie, de 6000 wel wat aan de te hoge kant.

Aan papier heb je eigenlijk niets, enkel wetenschap waar hij van is en het ras, het dier zelf moet ook wat kunnen laten zien en bewijzen en het is een ruin, dus ermee fokken kun je ook niet. Daarom zegt papieren mij niet zoveel als het gaat om de waarde van het dier.

Hoe is hij nu eigenlijk?
Filmpje is 2 jaar oud.

En zeker laten keuren.......

Papier heeft zeker wel waarde, ondanks dat het een ruin is. Er word bij sportpaarden altijd gevraagd naar de afstammeling plus het dekgeld is een stuk hoger als bij een onbekende hengst, hierdoor heeft het paard ook meer waarde. Een paard met een goed papier mag ook zeker meer kosten aangezien er ook geld in is geïnvesteerd.


Enkel wetenschap van wat de afstammeling is......maar doet ie ook echt wat ie doen moet en kan en heeft ie t ook echt laten zien en bewezen?

Dat is voor mij waar het hier om gaat wel van belang.

Al komt ie uit hele goede bewezen afstammelingen en is er veel betaald voor het dekgeld en is er geld geïnvesteerd, maar als er wat mee is en nog bijna niets kan en je ook niet zeker weet of het wat gaat worden......is het niet erg veel waard.

Niet elk dier met goede papieren is het geld waard.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:13

Enkel wetenschap van wat de afstammeling is......maar doet ie ook echt wat ie doen moet en kan en heeft ie t ook echt laten zien en bewezen?

Dat is voor mij waar het hier om gaat wel van belang.

Al komt ie uit hele goede bewezen afstammelingen en is er veel betaald voor het dekgeld en is er geld geïnvesteerd, maar als er wat mee is en nog bijna niets kan en je ook niet zeker weet of het wat gaat worden......is het niet erg veel waard.

Niet elk dier met goede papieren is het geld waard.[/quote]
Niet elk dier met goed papier is veel geld waard maar het drijft de prijs altijd omhoog, heeft het paard een leuke kleur en braaf dan betalen mensen daarvoor. Zonder papier ging dit paard niet weg voor €6000, een paard hoeft niet speciaal te bewegen, dan zou het paard meer dan het dubbele waard zijn. Kijk maar even op internet naar een zwart paard, niet te oud met leuk papier, je schrikt van de prijzen. En volgens mij is er niks mis met dit dier? Hooguit niet correct gereden maar een handige ruiter heeft zo dier zo voor elkaar. Was dit dier correct gereden en had die zich bewezen dan is €6000 heel goedkoop in de huidige markt. De meesten mensen in de sport kijken juist naar de afstammeling, mensen vinden het nu eenmaal mooi als ze een totilas, ferro of jazz nakomeling hebben ondanks dat het dier niet spectaculair loopt.

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 21:14

Mousmous schreef:
Geen verkeerde prijs mits hij idd klinisch/rx goed is. Ik doe geen handel meer maar anders had ik zo interesse gehad. Het is een heel leuk paard om te zien, super karakter, ook nog zwart, zo te zien een mooie maat. Aanleuning is op het filmpje niet goed, maar dat heb ik in mindere mate ook gezien op het moment bij paarden die op de 20. 000 zitten. Gangen zijn niet spectaculair maar hoeft ook niet, draf kan je sterk verbeteren. Als dit een gezond paard is zou het in ieder geval al minimaal Z moeten kunnen gaan lopen. Als ik zo'n paard naar huis zou halen, dan wordt ie getoiletteerd, ingevlochten en in de witte bandages op de foto gezet en dan staat daar ineens een plaatje van een paard. Daarbij in training en de prijs schiet omhoog, zeker op dit moment. Voor jou is dit allemaal niet belangrijk, je hebt geen wedstrijdambities, maar wel een klik met het dier. Ik zou hem dan voor die 6000 niet laten staan, maar van de prijs zoveel mogelijk af proberen te krijgen in het belang van jouw eigen portemonnee. Vind er maar eens een waar je dezelfde klik mee hebt en die zo vertrouwd voor je is als deze.


Dankje voor het advies! En dat is inderdaad de reden dat ik het echt wel heel graag zou willen, heb al wel eerder een fijne klik gehad met een paard, maar deze heeft toch echt wel een hartje van goud. Als ik eenmaal weet of ik het allemaal financiëel aankan, zal ik maar eens aan het onderhandelen gaan over de prijs, maar dan lijkt 5000€ mij geen slecht startbod. We hebben ook al halvelings gezegd dat betalen in meerdere keren geen probleem is als dat voor mij in het begin wat veel is.

In ieder geval iedereen bedankt voor het advies!

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Correcte prijs dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:02

Dat is fijn als dat kan, maar leg dat wel allemaal zwart op wit en rechtsgeldig vast! Succes ermee.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:39

AmoorM schreef:
Ik schrik er wel van dat TS het paard al 2 jaar voor deze eigenaar rijdt en hier dus tijd en energie insteekt en nog z'n prijs moet betalen. Als het paard aan een extern persoon verkocht zou worden zou ik dat anders vinden. Ik vind dat er ook wel een paar 1.000,- af mag voor de moeite die TS in het paard gestoken heeft.

De eigenaar heeft waarschijnlijk ook gehoord dat de markt goed is momenteel en vindt dit een mooi moment om te verkopen. De buitenstaander kijkt er toch anders naar dan TS die dit paard al langer kent. Nu is het dus een kwestie van de feiten bij elkaar zetten en een afweging maken. Het is een mooi paard, braaf en fijn in de omgang, vertrouwd met rijden. TS weet van de laatste 2 jaar zelf of er problemen zijn geweest. Op de video toont hij niet helemaal fris en is er ook rijtechnisch eea niet in orde.

TS wil zich kunnen ontspannen bij het paardrijden en weet uit ervaring dat dat bij dit paard kan. Als er verder geen ambities zijn om verder te gaan in de sport, dan is dit paard misschien gewoon een hele prima keuze. Het is natuurlijk wel belangrijk om hem te laten keuren zodat eventuele problemen naar boven komen. Garanties voor de toekomst krijg je nooit, niet over gezondheid en ook niet over het talent van de combinatie. De vraagprijs is wat te hoog, het is aan TS om dat bespreekbaar te maken.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Correcte prijs dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:45

Het taxeren van andermans paarden is enkel toegestaan wanneer er toestemming van de huidige eigenaar is. Wij nemen daarover contact met TS op, mocht dat niet het geval zijn wordt dit topic te zijner tijd verwijderd.