wat is mijn paard waard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:47

Min 8.000. Volbloed Trakehner is imo best wat waard. Genoeg mensen die een goedgebouwd paard zoeken om verder mee te kunnen in de dressuur, en juist erop vallen dat hij 13 is en een boel dressuuroefeningen beheerst.

Er vanuitgaande dat hij idd de piaffe en passage beheerst. Is het t/m Z niveau bevestigd, dan ong 6.000?

Daarbij zijn Trakehners ontzettend gevoelige, vaak eenkennige paarden. Daarom vaak wel lastiger dan de gemiddelde KWPNer.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:53

Het is een 14-jarige ruin die geen recente klasseringen heeft...
Voor de rest is het een als als verhaal...
TS zegt zelf dat ze hem voor een spotprijs gekocht heeft...

Ben ik de enige die het verdacht vind dat een hoger opgeleid paard (dixit TS) ineens niet meer gestart wordt en dan op korte tijd 2x goedkoop verkocht wordt (afgeleid uit TS haar berichten)...

Volle trakehner die goed in de sport loopt en nog hoger is opgeleid gaat echt niet voor een spotprijs weg...
Die verkoop je gemakkelijk voor veel geld in het sportcircuit...

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:31

Nirvana_ schreef:
Min 8.000. Volbloed Trakehner is imo best wat waard. Genoeg mensen die een goedgebouwd paard zoeken om verder mee te kunnen in de dressuur, en juist erop vallen dat hij 13 is en een boel dressuuroefeningen beheerst.

Er vanuitgaande dat hij idd de piaffe en passage beheerst. Is het t/m Z niveau bevestigd, dan ong 6.000?

Daarbij zijn Trakehners ontzettend gevoelige, vaak eenkennige paarden. Daarom vaak wel lastiger dan de gemiddelde KWPNer.

Trakhener is een oud ras met zeer veel geschiedenis.Vroeger in het Oost- Pruisische leger gebruikt.Ik wist niet dat ze tegenwoordig bij de Kwpn ingelijfd zijn! Gewoonweg jammer,is er dan geen apart stamboek meer van?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:34

anjali schreef:
Nirvana_ schreef:
Min 8.000. Volbloed Trakehner is imo best wat waard. Genoeg mensen die een goedgebouwd paard zoeken om verder mee te kunnen in de dressuur, en juist erop vallen dat hij 13 is en een boel dressuuroefeningen beheerst.

Er vanuitgaande dat hij idd de piaffe en passage beheerst. Is het t/m Z niveau bevestigd, dan ong 6.000?

Daarbij zijn Trakehners ontzettend gevoelige, vaak eenkennige paarden. Daarom vaak wel lastiger dan de gemiddelde KWPNer.

Trakhener is een oud ras met zeer veel geschiedenis.Vroeger in het Oost- Pruisische leger gebruikt.Ik wist niet dat ze tegenwoordig bij de Kwpn ingelijfd zijn! Gewoonweg jammer,is er dan geen apart stamboek meer van?


Waar zie jij dat in mijn post? :P
Ze zijn zeker niet bij het KWPN ingelijfd. Wel heb je paarden als Gribaldi, die KWPN zijn ingeschreven. Maar het Trakehner stamboek is er zeker nog (is volgens mij ook cultureel erfgoed van Duitsland).
Ook weer een stukje verschil ras en stamboek. Trakehner is een ras, KWPN alleen een stamboek.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.


Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:51

Nirvana_ schreef:
Waar zie jij dat in mijn post? :P
Ze zijn zeker niet bij het KWPN ingelijfd. Wel heb je paarden als Gribaldi, die KWPN zijn ingeschreven. Maar het Trakehner stamboek is er zeker nog (is volgens mij ook cultureel erfgoed van Duitsland).
Ook weer een stukje verschil ras en stamboek. Trakehner is een ras, KWPN alleen een stamboek.


Jammer dan dat het een ruin is en al 13 jaar. Daar heb je met het voortzetten van het ras dus ook niet zoveel meer aan :D :D
Verder heeft hij alleen in de "achtertuin" gedressuurd en is ie niet geklasseerd dus dat zegt ook helemaal niets over het beheersen van de oefeningen t/m Z.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers