Show jouw Groninger of kijk mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:34

Het is niet de beste foto maar hier eindelijk een foto van mijn jonge 2 jarige hengst van Landos. Hij staat hier sinds afgelopen dinsdag en ik ben helemaal verliefd op hem! Hij is zo braaf en een heerlijke knuffelkont. En ook naar mijn andere paarden toe toe is hij ook zo braaf. Ik heb een groninger Fan!
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:44

Wat een leukerd zo te zien yumi! Hoe groot is hij nu?

Mijn tweejarige Groninger staat vandaag op Uitgelicht :De
Afbeelding

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:49

Ik zag haar al staan! Knap dier . Leander is nu al 1,66 cm hoog. Dus dat word een Joekel!

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:52

Zo dat is een beste maat! Ik vermoed dat Veronia nu rond de 1.63-1.64 is. Ik ben benieuwd wat haar maat uiteindelijk wordt met een moeder van 1.61 en een paar van 1.76. laat je Leander hengst?

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:02

Was ik in de eerste instantie niet van plan maar volgens Hinke was het een hele beste met een mooie bloedlijn. Dus ga ik eerst eens kijken wat er allemaal komt kijken om een hengstenkeuring te doen. Ik heb geen merries bij huis dus wat dat betreft kan het. Maar ik ben nog wel heel erg aan het twijfelen. En zo lang hij zo braaf is, is het ook geen probleem om hem hengst te laten.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:08

Wat een sympathiek uitziende paarden allemaal, lijkt me een fijn ras een groninger. Ik ben wel nieuwsgierig hoe moeilijk het voor jullie was om er een te vinden? Ik dacht dat het een redelijk zeldzaam ras was?

epke1975

Berichten: 8
Geregistreerd: 23-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:12

Dit is Epke (Eigenwies) van Gerlinus.

Koel in het hoofd, zeer aanhankelijk, enorme looplust: kortom erg blij met hem!


Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:29

Wat voor moederlijn zit er voor hem dan yumi? Ik ben benieuwd hij hij zich dan verder ontwikkelt.

Epke, dat is ook een plaatje zeg! Mooi hoofd zit er ook op. Eigenwies, geweldige naam!

Koia, hier is het een eigen fokproduct, maar er zijn wel een aantal fokkers die Groningers te koop aanbieden. Op zeldzamerassen.nl komt soms ook wel iets langs of op de facebookpagina.

Hoe is de hoefvorm van jullie Groningers? De mijne komt uit een kwpn-moeder, maar ik zie nu al dat dochters voeten aardig wat groter, maar ook breder zijn dan die van moeder.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 20:27

Niet schrikken : Afbeelding
De lieftallige voetjes van Fallan .
Zijn voeten zien er niet uit, maar zijn stevig en hard. De hoefsmid wordt altijd erg blij van dit soort voeten zegt hij.
Fallan heeft enkel een schimmeltje in een van zijn hoeven dus vandaar het ene kameelvoetje. Er moet lucht bij en daarom wordt het deel weggesneden

Leander en epke zijn mooie paarden zeg!
Ze hebben beiden ook een lief , helder hoofd.

epke1975

Berichten: 8
Geregistreerd: 23-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:58

Epke heeft goede, harde hoeven, we rijden op de weg met hoefschoenen voor (easyboot epic maat 5) en achter blootsvoets.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:09

Wij hebben op het moment drie merrie's in het Groninger stamboek:
Petra, een 20 jarige Gelderse Keurmerrie (Heineke x Ahoy). Zij is dit jaar in het Groninger stamboek opgenomen en daarbij is ze stermerrie geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Elina, een driejarige stermerrie met CRO certificaat, (Erik-T x Amethist)

Afbeelding

Orlina, een vijfjarige modelmerrie (OrbaldoII x Amethist)


Afbeelding

Afbeelding

Zowel Petra als Elina zijn drachtig van Oscar (OrbaldoII x Gerlinus)
Afbeelding

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 13:04

Wat gaaf!
Zo blij dat de Groninger weer wat populairder lijkt te worden en er weer veulens op komst zijn.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:12

Zijn die groningers allemaal zo koel van karakter en harde wil om te werken of zit daar nog veel verschil in per bloedlijn?

Begin steeds meer voor de Groninger te voelen en ben zelf niet zo'n held. Moet nog een paar jaar flink sparen maar zit toch richting een Gelderse of Groninger te kijken, recreatief maar ook met potentieel talent voor de hogere klassen in de dressuur.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 13:19

Ik heb o.a. een Gelderse merrie gehad en nu een Groninger ruin.
Wat mij opvalt is dat ze duidelijk zijn ! Ze willen zeker voor je werken, zijn koel en braaf....maar doe niet iets tegen hun kunnen of zin.
De merrie werd dan altijd echt pissed en deed er alles voor om je af te werpen en de ruin doet het gewoon NIET.
Zelf houd ik daar erg van, maar niet iedereen kan dat waarderen denk ik en noemt dit gedrag eigenwijs of dominant/ moeilijk.
Heet kun je ze wel krijgen. Net als alle andere paarden kun je daar op voeren of actief aan het been rijden.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:32

Ik heb er heeeeel vroeger een top merrie gereden. De eigenaar had geen interesse meer, dus ik heb haar 8 jaar als eigen mogen beschouwen.
In mijn profiel staat ( en hele gekke) foto. Padinia was een hele robuuste oermerrie.
Ik zie in dit topic gelukkig ook nog wat basispaarden voorbij komen.
Het lijkt wel alsof de moderne Groninger al een stuk rijtypischer is.
Ik zou dolgraag zelf een Groninger hebben! Als bijrijdpaard ben ik er helaas nog nooit 1 tegen gekomen.
Ik vind ze geweldig qua bouw, flexibiliteit, karakter en hardheid.
Padinia was spijkerhard. Ze was wel uiteindelijk erg dampig, maar spijkerhard op benen en rug.
Ik heb echt de lol van een eigen paard met haar ontdekt. Alles kon, maar dressuur was niet haar hobby.
Alle hindernissen vlogen we over en een Go waar je u tegen zegt. Zucht...weemoed. Y;( . Ze is overigens 34 geworden en zag er uit als een jonge blom.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:38

mirim schreef:
Ik heb o.a. een Gelderse merrie gehad en nu een Groninger ruin.
Wat mij opvalt is dat ze duidelijk zijn ! Ze willen zeker voor je werken, zijn koel en braaf....maar doe niet iets tegen hun kunnen of zin.
De merrie werd dan altijd echt pissed en deed er alles voor om je af te werpen en de ruin doet het gewoon NIET.
Zelf houd ik daar erg van, maar niet iedereen kan dat waarderen denk ik en noemt dit gedrag eigenwijs of dominant/ moeilijk.
Heet kun je ze wel krijgen. Net als alle andere paarden kun je daar op voeren of actief aan het been rijden.


Ze doen dus alles voor je tot je over de grens gaat :Y)

Rijd nu een brave KWPN, is ook niks mis mee en doet ook alles voor me. Alleen als iets moeilijk wordt gaat ie staken. Niete bewust om je eraf te krijgen maar gewoon aangeven; ho dit is teveel voor me (of hier heb ik geen zin in :') )
Buiten wel superbraaf en helemaal happy in het bos als we vol gas gaan maar niet aan de kletter. Schrikt wel van een eend maar loopt daarna gewoon door.
Maargoed waar ik dan voor toekomst naar kijk is een dressuurpaard wat ik dan helemaal kan opleiden tot zijn max kunnen. Als dat Z is is dat prima, komen we verder helemaal mooi en verder recreatief wat sprongetjes, oefencrossjes lekker buitenritjes maken.

Heb wel eens een groninger gereden van een vriendin. Prettig paard, koel in de kop, lief dier. Wou aan de hand alleen nog wel eens doordrammen maar die respect is ook aan te leren. Die was alleen wel 100 kilo te zwaar waardoor ik voor mijn gevoel veel te breed zat en lui aangelegd. Maar net wat je zegt elk paard is heet te krijgen en te voeren.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:58

leuk topic
mijn bijrijdpaard is zoals ons vertel een x Groninger.
ze is heel koel kalm en rustig zal nooit iemand pijn willen doen maar als ze iets echt niet leuk vind of niet wil dan gaat het ook niet gebeuren. er word met haar allen buiten gereden en zoals het nu lijkt willen we haar volgend jaar laten dekken door Borre! :D

xXDaantjeee

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:17

Wat een leuke Groningers! <3 Ik ben sinds 2015 ook trotse eigenaar van mijn heerlijke Groningse vriend: Sorantos (Saron x Test).

Het is een echte alleskunner, in grote lijnen lekker cool in de kop, maar heeft toch ook zijn momentjes.. :+
Ik zou hem echt voor geen goud willen missen!

We zijn nu M1+19 geklasseerd, Springen doen we graag wat oefenrondjes (ja, we moeten nog wat oefenen) & carrousel vind hij ook leuk! :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-17 07:15

Mooi! Wat een sprekend hoofd heeft hij.
Als je met hem de ring in komt heb je ook wel meteen een binnenkomst!

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:34

Mijn verzorgpaard is een dochter van Bascal :) Heerlijk paard, zou haar echt voor geen goud in willen ruilen. We rijden af en toe een crossles, springen, dressuur en sinds kort staat ze ook voor de kar! Ze is soms slimmer dan nodig :+ maar dat houdt het leven spannend haha.

Hele mooie paarden in dit topic. Zonde dat het zo'n zeldzaam ras is.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 09:19

Wat een prachtige paarden komen er langs. Dit is mijn vriendin, kruising fries <3
Afbeelding

Afbeelding

xXDaantjeee

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:41

mirim schreef:
Mooi! Wat een sprekend hoofd heeft hij.
Als je met hem de ring in komt heb je ook wel meteen een binnenkomst!


Hij komt zeker binnen in de ring, krijgen vaak hele leuke reacties.

Zijn hoofd,met die vrolijke betrouwbare blik, is echt zijn handelsmerk. Daar viel ik ook als een blok voor toen ik hem voor het eerst zag. Ik ben hem toevallig tegen het lijf gelopen, nooit met de gedachte ik ga nu een Groninger zoeken. Later besefte ik me pas wat voor zeldzaam dier het is. Ik was ‘gewoon’ op zoek naar een betrouwbaar paard. Trouwer als deze vind je ze niet Haha ;)

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:36

Hoe gaat het inmiddels met jullie Groningers? Wat zijn de plannen voor het komende jaar?

De mijne heeft nu even winter-vakantie, maar straks in het voorjaar gaan we haar beleren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 08:55

Mijn Groninger is net met ons mee verhuisd van het westen naar het oosten van het land.
Hij heeft er ook een grote vriend bijgekregen.
Dus hij mag eerst nog even vakantie vieren met zijn vriend. Samen wennen aan de nieuwe stal, samen spelen op het weiland en over een paar weken de eerste bosritjes!
Fallan gaat een heerlijk jaar tegemoet denk ik :j

Jolijn15
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-07-14
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:32

Mijn leasepaard Lukas, een 13-jarige groningerruin <3
Afbeelding

Afbeelding