Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:23

Ik kan ook niet wachten tot het voorjaar is! Heb dan wel een binnenbak. Maar totaal geen puf om van de bank af te komen en naar stal te gaan. Soms voel ik me daar best schuldig over. Maar aan de andere kant, wat overkomt hem van een lui leven. Als het mooier weer is komt het vast wel weer.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:40

Jaa, ben gegaan!

Heeft iemand van jullie de dekens al af? Ik ben er echt zat van. Wil ze zo snel mogelijk af doen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:33

Wat een goede berichten allemaal! Heerlijk, dat buiten rijden en springen.

Heb je een foto van je grote baby Sille? Ik houd echt van veel paard <3

Mijne heeft gisteren een massage gehad en vandaag lekker het voorjaar gevierd.
Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:41

Goed bezig zeg Berdien! Heel hoog is nergens voor nodig :+

Heerlijk Sille! Inderdaad een flinke dame zo te zien. Mooi plekje zo.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:37

Leuk dier kitobeer.

Wat gaaaaf Berdien! Vast heerlijk genoten.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:13

Sille, skinny is jouw hengst?
Ze ziet er wel heel zielig uit met haar zere beentje.

Oeps Berdien. Meer van zulke ritten maken dus.

Hier staan ze nu van 10 tot half 5 in de wei. Met elke ochtend een paar meter nieuw gras. Hij ziet er echt top uit nu. En zijn weer fanatiek aan het dressuur lessen, wat best lekker gaat! Volgende week zaterdag hebben we een onderling wedstrijdje op stal. Ben benieuwd.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:52

Wat een leuk dier Lennox!
De mijne is wel een grapjas, maar heel braaf. We noemen hem voor de grap wel eens Okay. Omdat ie altijd oké lijkt te zeggen als je hem corrigeert of iets vraagt.

Kamsel, heb jij verstand van die bloedlijnen? Ik snap er niks van en kom er op internet ook niet echt uit.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:39

Volgens mij reageerde kamsel op friesam haar bericht en niet op de jouwe rebel. :o

De vader van de mijne is Ghareeb. Daarachter staat op internet ook xx. Dan is de vader een echte volbloed en mijn ruin sowieso een halve?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:31

Dankjewel. Ik moet binnenkort even in het paspoort opzoeken wie de moeder is. Dan kan ik dan verder zoeken (of vragen :+ ).

Verklaart wel het switchen tussen slaapkop Afbeelding
En met je staart en kop in de lucht snurkend rondjes rennen
Afbeelding
:')

Dit is nog niks trouwens, heb het nog nooit goed vast kunnen leggen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:02

Wat leuk paljaslaura! Z’n paspoort ligt op stal en ik weet het niet uit m’n hoofd. Zal binnenkort eens even kijken. Interessant dat jij dat allemaal weet en wat voor ras oid die ouders dan zijn.

Wij hadden vandaag een onderling wedstrijdje op stal. 199,5 punten :D

Afbeelding
Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:24

Wat balen zeg ellenimar, zo’n blessure. :(
Is die ondertussen al verkocht?

En hoe gaat het met de andere Iertjes en hun baasjes?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:25

Bedankt! Was ook erg trots! :)

Hoe is het nu met jullie dan egnie?

Sille, heb ik iets gemist? Omdat je zegt dat je hengst er eindelijk weer beter uit gaat zien?
Die baby groeit wel hard zeg, jeetje! Dat is geen baby meer eigenlijk.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:05

Mooi paard dynamiek! Ik snapte je verhaal eerst niet. Maar hij heeft dus dezelfde naam als zijn vader.

Heb jij al wat leuks gevonden destino?

Ik heb een verkoop advertentie van mijn paard gevonden in Engeland, bijna 2 jaar geleden. Super leuk om nu wat meer over zijn verleden te weten. Zoals ik al vermoedde heeft ie veel gedaan en gezien daar.
Volgende week gaan we verhuizen naar een andere stal. Daar zijn ook iets meer mogelijkheden om een rondje buiten te rijden. Ben heel benieuwd hoe die dat gaat doen!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:45

Wat gaaf friesam en Berdien! Ziet er beide echt heerlijk uit.

Wij zijn pas verhuisd. Hebben geen spring materiaal hier, maar wel meer buitenrit mogelijkheden. Dus dat gaan we binnenkort eens uitproberen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:00

Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig! Zo gaaf!
Ooit wil ik ook wat gaan crossen, maar durf ik nu nog niet. Hoewel ik verwacht dat hij het makkelijk doet.

Wij zijn een poosje terug ook verhuisd naar een andere stal. Van grote pensionstal met ongeveer 35 paarden naar bij iemand aan huis met zijn drietjes.

Hebben nu onze eerste echte buitenritjes gemaakt. Dat doet ie ook heel braaf, ondanks dat ik het echt spannend vind. Hij vindt ook wel dingen eng, maar blijft braaf.
We hebben hier geen spring materiaal, dat wil ik na mijn vakantie gaan aanschaffen denk ik. Dus dan kunnen we dat ook weer gaan oefenen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:31

friesam schreef:
Jaaahh leuk iedereen aan de cross!
Ik heb zaterdag een oefencross 80 cm en dat was een mooie reden om een (Irish) green cross setje bij elkaar te sprokkelen


Fotooo!? :D

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:18

Mooi setje zo friesam!
Berdien en Sille ook van die mooie foto’s!

Mijn Gijs is sowieso economisch ingesteld. :+ (of een beetje lui).
Met springen moet ik er wel iets meer aan rijden als het ietsje hoger wordt. Als ik ga zitten wachten, doet hij dat ook. Maar dat is eigenlijk met alles zo. Hij spiegelt mij enorm.

Jullie motiveren mij wel! Nu al zin om weer te gaan springen met hem.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:12

Sil is zeker knap als dressuur paard! Er zijn hier niet veel mensen die fanatiek dressuren met hun Ier geloof ik?

Wat leuk Egnie! Fijn dat het zo goed ging. Dat geeft wederzijds vertrouwen inderdaad. En afwisseling is altijd goed voor ze.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:50

Gaaf Sille! Ik was dit voorjaar een keer aan het wandelen daar, zo prachtig! De neusriem staat hem goed.

Mijn Ier is alweer een flinke winterjas aan het kweken. Met... witte haren.. steeds meer witte haren.. Vorig jaar alleen op de plek van de foto’s. Nu begint het al op de schoft/ schouder. Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie ook nog steeds zo lekker bezig met de Ieren?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:15

De jouwe is nog jong toch paljaslaura? Ik heb het idee dat de mijne het vorig jaar minder had dan dit jaar. Ik heb geloof ik ook ergens gelezen dat stekelharig met de jaren meer wordt. Dus wie weet.

Kamsel, ik had geloof ik nog nooit foto’s van de jouwe gezien. Wat een knapperd zeg!

Hoe groot is jouw schimmel bottles? Hij heeft wel een ontzettend lief hoofd.

Jullie zijn zo stoer allemaal met springen, crossen enzo! Wij zijn vooral dressuurmatig bezig en af en toe een voorzichtig rondje buiten.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:58

Knap hoor Berdien! Helemaal alleen echt ver naar buiten is natuurlijk heerlijk en prachtig. Gaat vast goedkomen.

Hier ben ik vooral het probleem. Gijs doet het allemaal wel. Ik ben vorig jaar zo ontzettend hard van m’n vorige paard af geklapt. Dat ik het al een wonder vind dat ik rijd zonder dat er iemand in de buurt is. Laat staan naar buiten gaan of springen. Heeeel langzaam en met hele kleine stapjes, gaan wij dit stoere werk ooit ook eens proberen. We wandelen wel vaker buiten, soms rijden. En ik heb een hindernis gekocht! Zaterdag ophalen!! *\%/* *\%/*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door san4nie op 17-10-19 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:07

Dankje! Hij is ook nog veel mooier geworden sinds z’n verhuizing, lekker rond en opgewekt.

Dat is een lief aanbod! Hij springt ook heel braaf tot nu toe, maar hoger dan 40 cm heb ik nog nooit geprobeerd. Je woont aardig bij mij in de buurt, zal het zeker onthouden! :D

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:27

Wauw! Dat klinkt wel als echt heel braaf inderdaad! Ik houd je aanbod zeer zeker in gedachten! :o
Voor als het weer wat beter weer is.

Onze buitenbak is nog kurkdroog. Maar kan me voorstellen dat dat niet overal het geval is. :+

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:47

Hahaha, andere mensen die jou tegenkomen zullen vast verbaasd zijn.
Wat een grapjassen zijn het ook!
De mijne heeft ontzettend veel respect voor stroom. :') Laatst was die lekker lomp tegen het draad aan gaan staan. En dan heel hysterisch door de wei rennen “aaauuu!!!” >;)

Het is over een drempel over hè egnie. Ik begin vaak gewoon met een kruisje van misschien maar 20 cm ofzo.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:31

Haha, heerlijk!

Je kunt wel een andere frontriem aan ke micklem doen toch? Ik ken wel mensen die er een bling frontriem op hebben zitten.

Afbeelding
Ons eerste huppeltje weer in maanden. :D Heel braaf!

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers