Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:35

Hier staan ze met Horseware Rambo Protector!


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:42

Berdien schreef:
Staan jullie paarden ook onder een vliegendeken in de wei? En zo ja, welk merk past een beetje? Ik heb nou al drie dekens versleten, ze passen Sil geen van allen lekker. En als ik denk 'Mwah... toe maar' dan heeft ze ze binnen een week aan flarden ^)


Haha, wauw 3 dekens! Ik heb geen vliegendeken op, want haar beste vriend sloopt ze wel.. Tevens halsters en andere dingen sloopt ie. Het is dat ze zulke goede vrienden zijn, anders was een ander landje misschien een optie. Hoewel ze wel in het beste landje staat.. Dus nee, ik laat het lekker zo!
Ik smeer d'r maar in, werkt ook redelijk en zo lang staat ze niet op het land.

זכור

san4nie
Berichten: 3551
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 00:08

De mijne staat ook bloot. Valt me tot nu toe hier ook mee met de vliegen. Maar waait hier dan ook altijd.
Heb wel een Rambo sweet itch hoodie. Die is iets te groot eigenlijk, maar ligt verder wel mooi. Die zijn is alleen wel een beetje overdreven en erg warm als je alleen een vliegendeken nodig hebt. Kon deze goedkoop overnemen, maar zou hem niet weer kopen.

Ik ben met de mijne op buitenrit geweest. Helemaal ingepakt, maar wel braaf nu! :D Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

egnie

Berichten: 2368
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:43

San4nie Leuke foto! Fijn dat ie braaf was.

Hier ook geen vliegendeken. Ik heb er 1 van de decatlon. Die bevalt prima.

DIRK 13/12/2009 ABE 31/07/2011 SEP 07/10/2015

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:11

Sil staat 24/7 buiten nu, en als het wat waait dan valt het wel mee. Maar laatst op een wat benauwdere avond dan staat ze naar zichzelf te bijten en te slaan door de vliegen, dat is wel sneu.

Leuk San4nie, lekker spelen in het water!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:46

Hier nog geen vliegendeken.
Heb altijd de horseware amigo lijn. Maar niet de mio of hero variant.
Hoe bepaal je de maat?
Ik heb mijn paard van midden boeg tot staart gemeten. Komt een andere maat uit dan bij meten ruglengte of schofthoogte..

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:56


Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:15

Hier staan ze nu ook 24/7 buiten. Zitten wel al vliegen maar hebben ze nu met alleen maskers op. Onze brede Ier past de horseware amigo xl wel goed. De anderen dragen de gewone amigo bug buster.

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:42

Mijne staat (nog) alleen met vliegenkap met neus en oren, die heeft hij echt wel nodig. Hij staat regelmatig te schuren (full body) tegen de struiken die langs het weiland staan. Hij heeft geen wondjes of kale plekken, zou dat gewoon kriebel zijn of misschien zomereczeem?

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:33

Misschien een reactie op de knutten.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:27

Voer je iets met lucerne?

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:51

Staat hij op heel vol gras? Daar kunnen ze ook last van krijgen. Sil werd vorige zomer/voorjaar echt helemaal naar van het gras, daarom staat ze nu op beperkt gras (lees: kale wei) met hooi.

Sil heeft al een vliegenmasker op :j Heb inderdaad zitten denken aan de Rambo of de Amigo, maar dat zijn geen goedkope dekens en aangezien ze al drie (goedkopere := ) dekens aan flarden heeft gescheurd.. Het is puur de vliegendekens waar ze dat bij doet, haar gewone dekens zijn ook nog na meerdere seizoenen nog puntgaaf.. Vooralsnog houd ik haar wel bloot, als het wel heel warm en benauwd wordt dan kan er altijd nog een deken op.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:08

Hier dus allemaal de Rambo dekens omdat dat de enige zijn die al die jaren heel zijn gebleven. Zit ijzergaren in gewoven wat het extra sterk maakt dus geen flutkwaliteit. Je betaalt er inderdaad wel voor, maar goedkoop is duurkoop..

Mijn vos heeft een nieuwe maar de andere 2 die ik er van heb zijn denk ik al wel een jaar of 7/8 oud.

Edit; geen ijzergaren maar staalgaren.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-21 21:10

Bij de vorige stal waren altijd enorm veel dazen in de zomer, dus toen liep Skinny wel met een vliegendeken op. Maar had bij hem hetzelfde probleem, hij heeft er meerdere gewoon aan flarden gescheurd. :')

Op de huidige stal gelukkig lang niet zoveel last van die beesten, dus hier kan hij lekker zonder deken buiten lopen. :)

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:34

Ik heb een deken van qhp
Erg tevreden
En het is een deken kunstenaar

Alles vast, en toch deken af
Hoe dan?
Maar nog wel heel, dat is fijn

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 00:19

kamsel schreef:
Voer je iets met lucerne?


Hij krijgt een mini beetje (misschien 200 gram) Pavo Natures Best = 25% luzerne is 50 gram.
En staat dagelijks van 7-22u op wei met veel gras. ‘S avonds paddock met hooi maar dat eet hij dan nauwelijks

Zat inderdaad ook al te aan te veel gras, misschien het weiland een keer maaien? Tot 10 cm of zo?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 06:27

1 handje luzerne is bij de mijne genoeg als ze de hele dag op het hooi staat (winter)
Als ze zo lang op de wei staat met voorjaarsgras heeft ze het ook iets.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:42

Wie was het ook alweer in dit topic die connecties had in Ierland? Wil een paard ID erbij kopen

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:19

Ik maar die zit niet in de Draughts haha

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:42

Ik ken ook wel een paar betrouwbare verkopers. Je mag me altijd een berichtje sturen.

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:33

Ik heb zelf geen contacten, maar degene van wie ik Sil heb gekocht haalt ze regelmatig uit Ierland.

Ze zijn wel verschrikkelijk duur geworden zei ze, onder de € 10.000 hoef je ze niet eens meer te zoeken. Of dat echt zo is weet ik niet, ik heb er nu echt genoeg :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:50

Jeetje ! Zijn ID’s altijd zo duur dan? Die van mij heb ik via via gekocht, zonder dat ik iets wist van het ras (en zonder dat ik van plan was om al te zoeken naar een paard) :+ & heb eigenlijk niet echt prijzen kunnen vergelijken.

Heb achteraf wel eens gedacht dat ik misschien te veel had betaald, maar als ik dit zo lees valt dat misschien nog wel mee

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:57

Sil was niet zó duur, maar alsnog wel het duurste paard dat ik ooit heb gekocht :)) Ze kostte (drie jaar geleden) een kleine € 7.000.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:12

Als stille meelezer een aanvulling: ik ben in mijn zoektocht naar een paard ook eerst gericht gaan zoeken naar ID/ISH maar bleek dat ze (spreek ik over 1,5/2 jaar geleden) al makkelijk voor 10-15.000 weggingen. Ik zocht zo rond de 7-12 jaar, verkeersmak, sprongetje en een beetje basis dressuur. Ik heb verscheidene stallen gebeld, die ze invoeren, en voor 10.000 had je er toen eentje die zowat koud van de vrachtwagen af kwam, wat mankeerde, of echt al vanaf 15 jaar en ouder was. Ik kan mij voorstellen dat met dezelfde ‘eisen’ als ik toen had, je nu rond de 15-20.000 uitkomt.

Uiteindelijk van ellende verder gekeken waarop ik natuurlijk met een ‘saaie bruine kwpn-er’ thuis kwam voor een veeeeeel betere prijs. Het is nu helaas echt de tijd niet om paarden/huizen/noem het maar op te kopen.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:27

Als je zelf importeert en weet hoe je moet zoeken kun je ze wel goedkoper krijgen hoor. Maar dat de markt overspannen is klopt helemaal. In Nederland zijn de paarden ook onwijs duur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 33 bezoekers