Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:35

Bjuut is jaloers op haar hoeven :oo

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:39

Gelukkig dat het goed komt met het oog!
Feline ook hier nog gefeliciteerd..

En schirocco.. :D :D :D Dat móet leuk gaan worden morgen


Hier vandaag een iets andere dag dan gepland. Ivm noodweer afgelopen nacht stond het terrein in Aalten meer dan blank, waardoor de eerste dag van de Fair is afgelast. Zo sneu voor de organisatie ( die met brandweer/ man en macht alles heeft gedaan om het terrein zo droog mogelijk te krijgen zodat het morgen en zondag wel door kan gaan...)

Maar dus niet met Punz en Jou op stap geweest. Had me bedacht dat ik dan maar braaf aan de praktijk administratie moest...

En dat héb ik ook gedaan........
Van 9 tot 12...

Maar daarna...

Lunch:


en de 'praktijkadministratie deel 2':

Afbeelding

Afbeelding

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kortom: ondanks het niet door gaan van de Fair vandaag, toch een heel erg heerlijke dag gehad!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:57

O jeetje hier en daar lees ik wat over pech bij de connie's hopelijk zijn ze allen snel opgeknapt.
Punzel volgens mij was jou aan gepaste invulling minstens zo leuk .

Ik ben vandaag weer naar de eerste opleidingsdag geweest van de paardensportmassage . En bij het nieuwe groepje hoorde ook weer een voorstelrondje. En van het een en ander kwam . Als je nog een nieuw paard wilde kopen dat je dat best nu deed want nadat de opleiding is afgerond vind je geen geschikt paard meer hahahaha dus gelukkig heb ik dat dan al gedaan.
Ik had heel erg gestudeerd tussen de soep en de pattaten . Maar ik was echt goed voorbereid want met 2 vingers in mijn neus kon ik de theorie lekker volgen en me verder concentreren op de ontbrekende schakels.

Daarna zijn we gaan kijken hoe bewegingen eruit zien en horen uit te zien en hoe je dat ik professionele termen gaat benoemen. Zo gaaf.
Steeds meer en meer besef ik dat dit echt mijn ding aan het worden is.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 09:44

Gaaf joh! Klinkt erg interessant :)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:25

Dat is het ook . *\o/*

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:44

mooie hoeven!!!

even snel een filmpje van vandaag, wel alles bijgelezen maar druk druk druk, dus niet zoveel gereageerd. nu zo eerst boeken bestellen voor de kids voor volgend jaar, maar....sanne vandaag gesprongen in Zuidwolde, voor t eerst geprobeerd wat meer controle te krijgen in het parcours en dat is goed gelukt. foutloos rondje, dus super trots!!!! in de barrage snel en vlak dus 2 balken helaas, maar progressief weer foutloos. top team.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:06

Echt een hele fijne meedenkende pony Tineke! :j

Wij hebben vandaag anderhalf uur getwijfeld of we wel naar concours zouden gaan. Bij ons was het noodweer. Uiteindelijk wel gegaan en waar we heen gingen viel het heel erg mee! Bodem was alleen niet zoals gehoopt maar we hebben het weer gered. 1 balkje.



Afbeelding
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:32

wat goed change, gaat hartstikke mooi zo!!

tja toen sanne aan het losrijden was begon het helaas ook te regenen en de eerste combi ging in de ring al onderuit, want het werd glad, dus dan rij je toch echt voorzichtig, wendingen niet te krap enzo, pffff

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:20

Ja hij gaat steeds beter! Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen al moet ik hem nog wel echt 'helpen' . Hij had trouwens een hele fanclub van kleine meisjes vandaag, hij genoot van alle aandacht! <3 :')

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:22

Gaaf die springers!!!!!!!! Ziet er echt goed uit! *\o/*

En Schirocco hoe ging jouw wedstrijd? Nog extra punten gekregen voor de glamour hoefjes?

Wat jammer van de fair Ria...maar daardoor wel weer lekker tijd voor je paardjes! ging de tweede dag wel door?

Kitobeer, gaaf dat je zelf paardensportmassage cursus doet! Altijd fijn! Daar boft je paardje (of paardjes??) mee!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:17

Top Oona dat je iets gevonden hebt waar je heel blij van wordt. +:)+

Dat doet Melody toch maar even met het grootste gemak zeg. Daar zit strakkies ook wel een M parcours in. <<)

Misschien toch nog een keer een Z parcours Elysa? O:)

Vandaag weer gelest. Had de afgelopen 14 dagen best wel met haar geworsteld. We zijn nu aangekomen bij het stuk dat ze echt haar lenden- en bilpartij moet gaan gebruiken. Is ze niet helemaal ideaal voor gebouwd, waardoor ze het echt lastig vindt. Plus dat ze het zeker ook zal voelen in de spieren. Dat gaf de nodige bokkesprongen, haperingen en grote sprongen opzij ipv naar voren. :+
Juf zou de juf niet zijn als ze daar op geheel positieve en ponyvriendelijke wijze een mooie draai aan weet te geven. Pony aan het werk gezet. Achterbeentjes mbv travers-achtige passen meer onder het lijf weten te brengen en whoppa ineens een pony die zelf ritme en balans had weten te vinden én daar ook nog eens heel erg blij van werd. Ze voelde aan alsof ze zelf ook uiterst tevreden was met hoe ze erbij liep. Uiteraard ook de troubles opgepakt. Lag er nog bijna naast na een flinke bok, maar het wel weer voor elkaar weten te krijgen dat ze naar voren denkt en daarin kunnen prutsen. Omdat ze zo smal is hebben we ontzettend snel een scheve pony wat maakt dat het soms origami voor gevorderden is, maar ik vind dat puzzelen zo ontzettend tof om te doen. :):) Straks of morgen de beelden bekijken. :D

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:26

Ik ben benieuwd naar het beeldmateriaal SM! Klinkt als een hele fijne les met veel vooruitgang. :D

En een officieel Z parcours zit er denk ik niet meer in. :( Eind augustus gaat hij al de verkoop in wat ik echt verschrikkelijk vind, dus ik blijf voor nu gewoon lekker M springen met 'm. :j

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:29

Sta op t punt mn eerste pony te kopen, mits ze wordt goedgekeurd ook direct een connemara! Liefde op t eerste gezicht!

Ps.niet letten op mijn buik
Wordt aan gewerkt!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:31

Heb mijn hubbie nog even geskupt voor een date. ;)
Het is ook stom dat hij in de verkoop gaat en ook bij Ler zou het mij niet verbazen als hij niet zo heel lang te koop staat. :)

Was idd echt superleuk vandaag. Juf is dan ook zo gepassioneerd aan het lesgeven dat haar feedback via de headset echt binnenkomt als of je in een luisterboek/ hoorspel zit. Word je zelf ook heel blij van. :))

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:32

Welkom Baroeg enneuh....foto? O:)

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:37

Ik hoop dat niemand hem wil hebben. :+

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:39

Tineke en Change: gave filmpjes !!
En Tineke.. Die controle... Dat is wel een Connemara ding .. Ze denken graag mee zullen we maar zeggen

Fair was wat modderig en deels nat, maar óók gewoon weer supergezellig , waarbij vandaag 2 kinderen met echt leermeester pony's ( oa een EK pony) een super demo hebben gegeven én een mooie raspresentatie.
Ze hebben daarmee echt een mooi stukje raspromotie gedaan !

SM : fijn dat de les zo fijn was!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:39

En Baroeg: welkom !!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:40

Snap ik helemaal. :D :D :D Maar vrees met grote vrezen Elysa. :+

Het zit de fair niet mee dit jaar, maar super dat de demo zo goed is verlopen. +:)+

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:10

Gaaf dat springen..! Blijf die filmpjes ook leuk vinden.

Klinkt als een productief lesje sm, k ben benieuwd naar de beelden :D

En kito, gaaf zo opleiding. Zal je paardje profijt van gaan hebben +:)+

Mijn proefje ging fijn vandaag, paardje wel wat te zwaar in de hand voor het mooie. Maar ze liep wel fijn gelukkig. Daarmee ook een eerste plek behaald. Dus super trots op mijn knollie.!

Afbeelding

Feline. Hoe gaat het met kiet der wondjes.? Rosie heeft ook een wondje op de haarrand van de staart wortel -O- .. Maar zei heeft het wel opengeschuurt.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:13

Superleuke foto van jullie Linette en proficiat met het behaalde resultaat. +:)+
Nog respons op die te foute glittervoeten gekregen? _O-

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:20

Gefeliciteerd Linette en Rosie! Knap joh!!

Benieuwd naar je beeldmateriaal SM, klinkt als een pittige les. Top hoor! :D

Hier net een fnrs proefje gedaan met bjuut. Filmpje is niet heel goed, staat gedraaid dus moet ik op zn kop kijken. Maar even wat screenshots

Ze ging te hard in galop, verkeerd, de volte op en ze moest wisselen van mij. Dan kon haar hoofdje niet goed verwerken met als resultaat
Afbeelding maar daarna wel in de goede galop :+


Afbeelding

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ja foto's moesten even via laptop :)

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:35

Thanks... Ik ben ook heel trots


Welkom baroeg...

Suzanne, ja best heel veel maar niets op mijn protocol. Vooral van stal genoten :D

Gaaf saams dat van mij was ook een fnrs proefje maar dan wel zonder galop. Rosie en ik gaan nog even in stuurloze crosmodus door de bak als we galopperen.. >;) foto's volgen nog. En mocht er interesse zijn zou ik het filmpje ook kunnen plaatsen..

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:38

Gefeliciteerd Schirocco!!

Baroeg: dit is de pony die je op het oog hebt? Ziet er stoer uit!
Weet je toevallig hoe hij gefokt is?