Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:58

Carol: Dan hebben wij hetzelfde doel !!

Esje: SUPERGOED nieuws!! Op naar een gezond 2020!!


Iedereen een Connemara!!


.


TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:31

Esje wat een heerlijk nieuws!!!

Even een paar bijzondere foto’s van mel. Hij is zo aan het veranderen, beide foto’s zijn van vanmorgen
Afbeelding
Afbeelding
Na het scheren zit hij weer vol vliegjes op sommige plekken.
En vanmorgen verwend door Sanne met een mega mooi dekje
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard ook even op mel gepast maar op Ghadir staat ie gelukkig ook erg mooi.
En verder heeeeel trots op Sanne, vorige week met mel meegedaan aan indoor hartje Drenthe in de L springen tussen de paarden en het was een hele grote groep, 75 combinaties en ze springen echt zo mooi, werden ze gewoon 5e.... heeeeel trots dus.

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:35

Oooh dat dekje!!! Prachtig!

Gefeliciteerd Tineke!

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:31

Ohhh... Dat dekje, geniaal!!

Mel gaat tzt dan gewoon ws vliegenschimmel worden denk ik zo.

Enne: ook hier nog gefeliciteerd natuurlijk!!!


Iedereen een Connemara!!


.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:13

Dat.. Dekje.. <3 Welk merk is dat?

Knap wat Sanne presteert zeg *D Zo’n grote groep en zo vooraan eindigen, wow!

www.connemara.nl

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:19

Dekje al gevonden :D

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:57

Marrit13 schreef:
Dekje al gevonden :D


Ik had ook al lopen speuren :+

Laerkens Beauty

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:43

Hihi van subscribe het clover dekje

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 13:47

Vandaag voor de tweede keer stukjes gedraafd. Rebel heeft er zin in, hij zweeft!! Maar zin in stappen heeft hij niet meer na het draven. Hoop gedribbel dus.
De combinatie van ongeschoren pony, te veel energie en natuurlijk mindere conditie levert een groezelig nat schaapje op....Wellicht binnenkort toch maar even een 'race streep' scheren om beetje vocht af te kunnen voeren. Maar wij zijn allebei heeeel blij dat we weer stukjes tempo mogen maken! **\O/** *\o/*

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:18

Wat fijn Esje dat je weer mag draven en het goed aan het herstellen is!

Hebben jullie ervaring met melanomen? Ilja heeft er eentje tussen haar anus en muts, hij gaat steeds open. Woensdag kijkt de dierenarts ernaar en wordt het gelijk weggehaald als het nodig is.

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:26

Esje: wat een heerlijke post!! Ik duim zo voor “met volle vaart vooruit” vanaf hier!

Vala: onze Arabier heeft een melanoom op haar bil. Zit daar niet in de weg. Zolang het rustig is doen we er niets aan/ ben tóch bang voor een meer agressieve reactie als er mee gerommeld gaat worden.


Iedereen een Connemara!!


.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:45

Wat een gaaf dekje , een must voor alle Connemara liefhebbers <3
Fijn dat het draven goed gaat Elsje, duimen dat alles weer normaal wordt.
@vala, mijn pony heeft ook een melanoom tussen haar kont zitten. Mijn dierenarts wil daar zo min mogelijk aan doen omdat het inderdaad erger kan worden als je er in snijdt. Hij was bang dat er nog wat zou blijven zitten als het weggehaald wordt. Billen schijnen moeilijk te hechten zijn, maar bij Heather gaat hij niet open dus misschien is dat een verschil.

Mijn dressuur debuut was niet helemaal wat ik er van verwacht had :o ik dacht al dat ze de witte hekjes spannend zou vinden maar nee hoor ze dacht dat het hindernissen waren {:)-:( . Wel lastig springen met zo’n bakrand erachter maar het is haar gelukt 8)7 tot 3x aan toe....gediskwalificeerd dus.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:39

Esje wat fijn dat het zo de goede kant op blijft gaan en zo te lezen is rebel daar ook blij mee, kan me voorstellen dat je enorm opgelucht bent ook.

Voor ons gaat 8 maart helaas niet lukken, geen chauffeur in de buurt die met ons mee kan en het hele stuk zelf rijden heen en terug wordt m niet.

Wel de camping al besproken voor het onck weekend, reuze leuk!!! Kunnen we ons daar al op verheugen.

Oh en echt zoooo herkenbaar het springen van de witte hekjes. Mijn eerste wedstrijd met mel vond hij ook reuze vreemd, staan er hekjes dan mag je er niet over dus iedere keer wanneer ik op de hekjes af reed zette hij vaart om erover heen te gaan maar bij ons kon ik m er net iedere keer van weerhouden. Ik had de slappe lach en de jury ook, proef was uiteraard niet wp waardig maar ach leuk was het wel

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:19

Oh Carol: fantástisch debuut! Natuurlijk niet zoals je het eigenlijk wil, maar wel onvergetelijk.

Tineke: Jammer dat de HK niet lukt, maar des te fijner dat het ONCK wel op de planning staat!!


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:50

Haha..die misvatting over witte hekjes is heeeeel herkenbaar! De eerste keer zette Rebel ook bij iedere lijn die een beetje richting de hekjes ging de oortjes erop en de gaskraan open! Hij vond het wel aantrekkelijke kleine huppeltjes. En dan maar weer teleurgesteld doorhobbelen als ik m bijstuurde. We zijn binnen de hekjes gebleven, maar daarmee was ook alles gezegd....iets met constant tempo, constante aanleuning, stelling en buiging _O-

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:27

Dat gaat wat worden straks bij de HK..
Dan moet ik dus met Punzel dressuren waar ze normaal haar oefenspring parcoursjes doet _O- _O-

Vrees dat ze het een heel raar parcours gaat vinden!


Iedereen een Connemara!!


.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:08

Wat fijn om te horen bij bovenstaande verhalen dat de dingen weer in een positief stijgende lijn gaan <3

Wow dat dekje ! <3 die is wel echt een must have, alleen voor ons nog een jaar of wat te vroeg haha.

Vanochtend pony opgemeten ze is dus nu al 141.. al schat ik dat ze eigenlijk al 142 a 143 is, ze stond namelijk met een voorbeentje wat uitgestrekt. Eruug moeilijk recht blijven staan haha. Ik ben benieuwd hoe haar groei verder verloopt , ze heeft al best wat body. Zelf nog nooit meegemaakt de groei van een paard vanaf deze leeftijd, dus vind het enorm intressant. Grappig ook om te zien da er eigenlijk geen lijn te trekken is en dat somige rustig aan cm voor cm erbij krijgen en andere lijken wel van de een op de andere dag zo een 5cm erbij gekweekt te hebben haha.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:37

Oh dat wordt al een mooie maat en thanks voor het idee. Vd week even de meetlat meenemen. Eens kijken hoe het met mis Taart er voor staat. :D

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:44

Hier goed nieuws!
Beaut mag vanaf het weekend de draf op pakken onder het zadel en later gaan uitbreiden naar een galopje. We hoeven pas als alles voorspoedig verloopt over een maand terug op controle en voor fysio.

Laerkens Beauty

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:35

esje007 schreef:
Haha..die misvatting over witte hekjes is heeeeel herkenbaar! De eerste keer zette Rebel ook bij iedere lijn die een beetje richting de hekjes ging de oortjes erop en de gaskraan open! Hij vond het wel aantrekkelijke kleine huppeltjes. En dan maar weer teleurgesteld doorhobbelen als ik m bijstuurde. We zijn binnen de hekjes gebleven, maar daarmee was ook alles gezegd....iets met constant tempo, constante aanleuning, stelling en buiging _O-


Mallow is vooral 'bang' voor de witte hekjes, en loopt er het liefst een meter of 3 vandaan. Voordeel is wel dat de proef erg snel voorbij gaat. Nadeel dat de punten daardoor ook niet al te best zijn :')

Wij rijden 6 februari onze eerste officiele wedstrijd. We zijn er zeker nog niet klaar voor (zie bovenstaand verhaal), maar er worden hier zo weinig onofficiele wedstrijden in de buurt georganiseerd dat we er anders ook niet doorheen komen.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:01

Mooi nieuws Saaams. :j

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:02

Ohhh Saams, dat is góed nieuws!!
Duim voor je dat vanaf nu de medische ellende achter de rug is en jullie lekker kunnen opbouwen vanaf hier.


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:11

Super nieuws, Saams!
Fijn dat jij ook weer rustig aan kan gaan opbouwen. *\o/*
Ik zie de verwarring van Punzel al voor me, Punz! :D Komt vast goed.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:21

Eindelijk weer met het spul gewerkt. Sky als vanouds ritseling, snel en vooral oh zo fijn ijverig aanpakken. Blijft me verbazen wat voor een gouden dier dat is geworden. <3

Taartje 2 dagen ad longe gehad. Ook zij met een enorme inzet gewerkt. Hopelijk wordt zij onder het zadel ook zo fijn. :j

Fiertje heeft het meeste te lijden gehad vd pauze. Hij is wat stijf, maaaaaar ipv nukken zoekt hij de oplossing nu in de beweging. Hij heeft veel gegaloppeerd in een handgalopje. Alles weer tot stromen gebracht om daarna ook een stuk soepeler te kunnen draven. :):)

Al met al genoten. Nu met een soort van opgeladen batterij het mandje in. :z

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:46

Ohh.. Héérlijk!!
Zoals ik op fb al meldde: Dit is gewoon therapie!
Heerlijk voor je dat het je gelukt is om een dosis paard in je weekend te hebben!


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers