Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:27

Bar... .Wat GOED!!! Weer op een Connemare kunnen MOET lukken! Hoe gaaf zou dat zijn!
En... Het was op de HK echt al heel erg zichtbaar.. Dus volhouden!!

Als ik bekijk hoe moeiteloos Jou en Punz hun werk doen met me, en royaal energie en kracht over hebben om ieder op een hun eigen manier te donderjagen als ik er op zit, dan denk ik dat een klassieke, goed gebouwde Connemara best een gewichtsdrager is

Hier ook driftig aan het lijnen wel.. want ik was wel even wat zwaarder dan mijn eigen gemiddelde, en inmiddels -6... en wil eigenlijk wel ónder mijn gemiddelde van de afgelopen jaren uitkomen....


Iedereen een Connemara!!


.


esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:07

Eh....gewicht, altijd een puntje bij mij. Ik WIL onder de 70 zijn maar zit op 71 kg. Heeft Rebel geen moeite mee, exacte stokmaat weet ik niet, zal rond de 147 zijn. Voor intensief springen vind ik me te zwaar. Dochter zit ruim onder de 60 kg.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:05

Punz schreef:
Hangt erg van je Connemara af natuurljk: schraal, iel gebouwd met lange rug kan minder dragen dan robuust, goed bespierd met niet ál te lange rug.

Weeg gemiddeld royaal meer dan 70 kg, en zowel Jou als Punz hebben daar geen moeite mee ( ook niet volgens da en de fysio)


Ik weeg ook rond de 70 kg, maar heb wel een robuust gebouwde connemara pony van 1,52. Dat zou niet te zwaar zijn toch? Ben 1,60

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:56

Heb even naar je profiel gekeken Gizeppie - maar hoe ben jij 70kg? Ik weeg 6 kg minder, ben maar 2cm kleiner, en ik ben een stuk breeder met meer blub dan jou hoor.

Naar mijn mening kan 70kg prima.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:46

FatCat schreef:
Heb even naar je profiel gekeken Gizeppie - maar hoe ben jij 70kg? Ik weeg 6 kg minder, ben maar 2cm kleiner, en ik ben een stuk breeder met meer blub dan jou hoor.

Naar mijn mening kan 70kg prima.


Haha het is echt zo hoor! Ik heb op de weegschaal gestaan namelijk. Ik heb ook nog wel rij foto’s mocht je die willen zien?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:46

esje007 schreef:
Eh....gewicht, altijd een puntje bij mij. Ik WIL onder de 70 zijn maar zit op 71 kg. Heeft Rebel geen moeite mee, exacte stokmaat weet ik niet, zal rond de 147 zijn. Voor intensief springen vind ik me te zwaar. Dochter zit ruim onder de 60 kg.


Intensief springen doe ik niet. Zijn pas bezig met basis dressuur.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:39

Volgens mij is jouw connemara ook zwaarder gebouwd dan ons menneke. Dus dan wordt dat ook weer anders. Of ik voor springen te zwaar ben, geen idee, maar dat gevoel heb ik.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:46

Mijn streefgewicht is 68, maar ben helaas ook nog 70plusser. Pony’s hebben er gelukkig geen problemen mee. Zeker Pandora niet, die is lekker groot/stevig en zit goed in der spieren. Dochter is nog lekker licht en rijdt bijna altijd op Rocks, die is toch net wat kleiner, 145. Ik rijd hem wel eens, maar dan een half uurtje. Pandora is een echte diesel, voor de springles zijn we ong 3 u onderweg en die voelt na die 3u nog net zo fris. Rocks is dan echt wel moe.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:48

esje007 schreef:
Volgens mij is jouw connemara ook zwaarder gebouwd dan ons menneke. Dus dan wordt dat ook weer anders. Of ik voor springen te zwaar ben, geen idee, maar dat gevoel heb ik.


Ik heb wel een grote/vrij brede Connemara, maar qua bespiering nog niet optimaal.


Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn foto's van een paar weken geleden


Afbeelding

Deze is van november 2017

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 12:53

Ziet er in ieder geval stevig beenwerk uit! Spieren komen wel ( en valt toch best mee zo op de foto’s te zien)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:39

Ik vind dat het goed past - het is een stevige jongen!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:07

Birgit01 schreef:
Ziet er in ieder geval stevig beenwerk uit! Spieren komen wel ( en valt toch best mee zo op de foto’s te zien)


Hij heeft best stevige beentjes ja :) Spieren zijn in de ontwikkeling haha. Maar hij moet eerst leren om lang en laag te worden in zijn hals (niet in de krul). Ik rijd ook niet elke dag hoor.. Dus hij heeft wel tijd om te herstellen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

koeke

Berichten: 868
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:14

Gizeppie schreef:
Een vraagje.. Welk gewicht hebben jullie? Wat vinden jullie te zwaar voor een Connemara aan gewicht van de ruiter?
Vanochtend 70,1 kg schoon aan de haak :) bij een lengte van 1.70 m. Ben een tijdlang een paar kilo zwaarder geweest. Ga nu eerst de 70 halen en dan door naar 68 en wie weet nog 65. Zou wel kicken zijn, helemaal een tweede paardrijd-jeugd :D

Compleet met zadel en in paardrijd-outfit is het ineens 84 :o Bij een pony van ca. 425 kg nader ik dan wel de 20% grens. Volgens deskundigen (da, osteo etc.) hoef ik me helemaal geen zorgen te maken want voelt hij prima aan, maar ik ben echt voorzichtig met hem en train hem heel doordacht en weinig bij mij onder het zadel.

Ben stiekem blij om te lezen dat Rebel ook niet zo'n buffel is geworden esje007 ;)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:00

koeke schreef:
Gizeppie schreef:
Een vraagje.. Welk gewicht hebben jullie? Wat vinden jullie te zwaar voor een Connemara aan gewicht van de ruiter?
Vanochtend 70,1 kg schoon aan de haak :) bij een lengte van 1.70 m. Ben een tijdlang een paar kilo zwaarder geweest. Ga nu eerst de 70 halen en dan door naar 68 en wie weet nog 65. Zou wel kicken zijn, helemaal een tweede paardrijd-jeugd :D

Compleet met zadel en in paardrijd-outfit is het ineens 84 :o Bij een pony van ca. 425 kg nader ik dan wel de 20% grens. Volgens deskundigen (da, osteo etc.) hoef ik me helemaal geen zorgen te maken want voelt hij prima aan, maar ik ben echt voorzichtig met hem en train hem heel doordacht en weinig bij mij onder het zadel.

Ben stiekem blij om te lezen dat Rebel ook niet zo'n buffel is geworden esje007 ;)


Ik ben met kleren aan 73 kg met zadel denk ik 75? Of iets meer... Is dat dan te zwaar voor mijn paard?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:19

Robin heeft weer een puntje gescoord in het M2 188 punten! Het Z komt steeds wat dichterbij *\o/*

Lumière ♡

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:29

Denk dat de pony’s heel wat kunnen hebben, maar ik laat ook echt niet iedereen op Lloyd rijden. Als ik ze te zwaar vind, komen ze er niet op. Klaar. Maargoed, ben sowieso selectief met ruiters die erop komen dus :+ Ik heb in dit topic nog niet echt iets schokkends gezien :D

Vandaag mijn eerste 2 winstpuntjes binnen! Superblij, had zelf iets minder gevoel maar was onterecht dus :') Kon me ook prima vinden in het commentaar, das altijd fijn. Nog genoeg te sleutelen, waar ik wel supertrots op ben is een 7 op aanspringen in galop! Galop vinden we nog enorm moeilijk, nou ja.. vooral ik _O- Hebben we afgelopen 2 weken hard aan gewerkt en dan meteen dit al, daar word ik blij van. Natuurlijk mede door de hulp van juf EK *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

www.connemara.nl

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:28

ik vond mezelf niet echt te zwaar voor de connemara die ik heb gereden maar misschien wel wat aan de lange kant.


(beugels zitten hier in crosspositie dus kan wat vertekenen)Afbeelding
Afbeelding

terwijl op mijn eigen haf van 1.43 ben ik niet te lang naar mijn idee
Afbeelding

edit. ik ben trouwens ongeveer 1.65

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:33

Ik vind mezelf voor t mooie wat te dik. Maar ze heeft geen last van me. Heb er nog niet horen kreunen :+

Beaut had vandaag als afsluiter van haar on tour week een crossles :D

Afbeelding
Afbeelding

Laerkens Beauty

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:46

Mooi debuut met mooie punten Marrit!!!
Crossles ziet er ook erg leuk uit, Saams. En Gizeppie : past prima lijkt me.
Jacobien, knap hoor weer een WP in M2. Voor mij is dat nog erg ver weg, denk niet dat het er ooit van gaat komen.

Marrit13

Berichten: 3382
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:01

Dacht mevrouwtje Beauty dat ze óver het water moest? >;)

M zal het voor mij ook niet worden denk ik. L1 is nu wel in zicht _O- _O- nee grapje, eerst maar eens zonder kramp te ring door :))

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:08

Marrit13 schreef:
Dacht mevrouwtje Beauty dat ze óver het water moest? >;)

M zal het voor mij ook niet worden denk ik. L1 is nu wel in zicht _O- _O- nee grapje, eerst maar eens zonder kramp te ring door :))


Jep. Incl lancering. Beauty Airlines. Maar bleef eraan bungelen.

Laerkens Beauty

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:32

Wel een spectaculaire foto Saaams!
En Marrit en Jacobien gefeliciteerd met de winstpunten!

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:01

Marrit en Jacobien: gefeliciteerd met de winstpunten, en Saams......joohhhhhhhhh wát een sprong!!
Gaaf ook dat Beaut het vandaag zo goed gedaan heeft.

Hier vanmiddag druk geweest met de Fokkersmiddag van het stamboek, maar daarvoor/vanochtend had ik mijn eigen glorie moment van de dag:

Na tijden kon ik weer eens zelf op Punzeltje. Het was een veredeld uitstappen nadat EK haar gereden had, maar wat wás het fijn om weer eens op haar te zitten, en wat vóelt ze anders dan een tijd geleden. Heerlijk gewoon:!

Afbeelding

( Jaaaaaaaa beroerde kwaliteit, still uit filmpje. Maar ben té trots om niet de delen. En om maar even mee te doen aan de 'gewichtendiscussie' : ik ben royaal zwaarder dan de meesten hier, ben 1.68, Punzel is 1.53 en een nogal massale merrie ... Wat maakt dat ik mezelf er nogal nietig uit vind zien op haar _O- )


Iedereen een Connemara!!


.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:30

Faitherr schreef:
ik vond mezelf niet echt te zwaar voor de connemara die ik heb gereden maar misschien wel wat aan de lange kant.


(beugels zitten hier in crosspositie dus kan wat vertekenen)[ [url=m/Mh278t.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sHgJKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

terwijl op mijn eigen haf van 1.43 ben ik niet te lang naar mijn idee
[ [url=m/bXIlYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit. ik ben trouwens ongeveer 1.65


Ik vind je op beide paarden niet te lang hoor. Het gaat mij meer om t gewicht wat een connemara mag dragen. Ik ben klein maar qua gewicht wel wat meer (niet dik ofzo maar wel stevig)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:11

Wat is iedereen weer lekker bezig geweest dit weekend! Gefeliciteerd met je winstpunten Marit.
Ziet er goed uit op punzel, Ria. Zeker niet te groot of zwaar. Laatst was in dat onderzoek in Engeland dat je 12-15% maximaal mag wegen van je pony. Toen ik dat artikel las vond ik het wel logisch maar op de foto’s die ik hier zie kan vind ik dat het prima kan. Gelukkig ben ik niet zo zwaar en lang maar mijn ponies zijn ook niet zo groot en sterk, ongeveer 1.45.
Wat ik wel merk dat het lastig is om een goede bijrijder te vinden, kwa lengte, gewicht(ook leeftijd en rijkunsten)
Hoe doen jullie dat? Ik denk dat ik me maar suf ga rijden met die 2. ( wel goed voor de conditie)

Ik heb dit weekend ook een geluksmomentje gehad *\o/*
Na het rijden van June ben ik buiten uit gaan stappen. Dat ging zo goed dat ik er nog een stukje bij deed en zelfs gedraafd hebt. Ze vond het heel spannend maar deed het draaf!
En dat voor de 6 de keer er op <3 ik ben helemaal blij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cats_Horses en 6 bezoekers