Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:06

TinekeVD schreef:
Saams we mochten het toen een keer proberen en was echt leuk hoor en ik vind ook zeker dat t goed is voor de pony maar we vinden het leuker om zelf erop door water te stappen. En daarbij zijn de kosten best aardig en is het een behoorlijk stukje rijden. Speelde bij ons allemaal mee. Vandaar dat wij de keus op dat moment gemaakt hebben zelf vaker naar t water hier in de buurt te gaan.


Ah leuk zeg! Ja zelf lekker in t water spetteren is natuurlijk leuker. Maar naast de waterplasjes hier op de crossbaan hebben we niet echt watermogelijkheid. Kliniek is 12km rijden. Dus valt flink mee.

Krijg je wel leuke achterbeentjes van!
Afbeelding

Laerkens Beauty


Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:45

Leuke foto's Saaams!
Wilma, Ilja is idd 17 jaar. En ze kan best heel enthousiast en voorwaarts zijn bijvoorbeeld buiten maar in de bak geeft ze het niet kado. En ze is zo superlief dat ik het nu al moeilijk vind om streng daarin te zijn. Ze heeft me al om alle 4 haar hoefjes gewonden :D

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:08

Wat een gave springfoto's weer hier.

En Esje: ik vind je stóer!!

Het wás koud zaterdag, maar ik kan me voorstellen dat jij daar al springend niet veel van gemerkt hebt, of niet?

Saams: maak je foto's morgen?


Iedereen een Connemara!!


.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:03

Onze zwemlesupdate!
Sorry Punz, geen fotos vandaag. Ivm de spanning en steun heb ik Beaut begeleid. Volgende week gaf de arts al aan dat we wat filmpjes gaan maken zodat we de vordering ook in kaart kunnen brengen.

Eenmaal in de ruimte is ze beoordeeld op lopen, gevoeligheid, bekken ect. Toen heb ik haar overgegeven zodat ze een paar keer door de aquatrainer heen kon lopen om te wennen, ze wilde niet met ze mee. Dus uiteindelijk heb ik het zelf gedaan en dat ging super.
Eenmaal wat gewend hebben we er tussen de touwen gezet en heeft hij eerst de band iets achteruit laten lopen, dat ze leert om dan weer vooruit te stappen als de band stopt. Toen dat kwartje half gevallen was is ze op 1,5km/pu gaan stappen. Ze leek net bambi :=
Eenmaal wat balans en onder de knie is er wat water bijgekomen en zag je direct dat ze haar benen echt over het water wilde tillen en hop, daar was de bekken kanteling.

Ze heeft 15 minuten gestapt, eerst zonder water en daarna kort met een klein laagje water. Daarna benen afgespoeld, onder t solarium en mocht ze mee naar huis. Volgende week gaan we weer. *\o/*
Hij kon goed zien dat ze achter enorm compenseert en liever een soort ganzenpasje maakt dan kantelt. Ook is ze asymmetrisch.

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:32

En nog even springkiekjes *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 18:33

Interessant Saams! Lijkt me heel leerzaam. Hoe komt dat a-symmetrische dan? Omdat ze overcompenseert? Ze zal wel spierpijn hebben nu :(:) Hou je updates maar bij want ik vind dit erg leuk om te lezen, hoe de vorderingen gaan!! En de springfoto’s zijn weer gaaf <3

(En ik lees trouw bij maar reageer minder, heb de meesten ook wel op FB :D )

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:19

Zal ik doen! Volgende week spam ik met videos
Ze is rechtsgebogen. De rechterkant bovenlijn is wat stugger/korter. Haar andere schouder is wat meer ontwikkeld. Je zag het goed terug op de band. Ze leunde enorm tegen de linkerzijkant aan en gooide haar kont naar binnen om balans te vinden. Aan het einde van de rit kon ze al veel beter recht en in het midden lopen met af en toe nog een zijkantbumper := omdat ze echt haar bekken begon te gebruiken om vooruit te bewegen.

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:14

Interessant, ook dit verslagje al. Ben benieuwd naar het vervolg!


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:08

Wat interessant Saaams! Ik ben benieuwd of het lukt om volgende keer een filmpje te maken. Ik ven hier niet mee bekend. Hopelijk helpt de behandeling.
@punz: Zo stoer was de crossles deze keer niet. Ik reed met beginnersgroep mee en was de "voorop ruiter" die het mocht voordoen. Er zat deze keer niks bij waarbij ik mezelf eerst even moest overtuigen. Dat gaf wel vertrouwen. Rebel is 1x gestopt op een onbenullig hindernisje: hooguit 50 cm .....heeeeeel eng....maf beest. Maar verder alles weer top braaf gedaan: boomstammetjes, heuveltjes, op/afsprongetje, waterbak. Dat actieve achter been kan Rebbie in het water ook! Hier op een oudere foto. Nu nog in de dressuur ring....

Afbeelding

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:48

Goed bezig Saams. Ik wil die merrie van ons ook graag in de aquatrainer hebben. Nog even sparen

@vala, leuk dan ben je dus een vriendin van Michelle!
En heb jij niet een Mistral-merrie gehad?

Mark en Cézanne (Mistral x Bernstein), Dressuur L2 + 13, Springen B + 8, SGW B+11

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:52

Dat klopt allebei Bar!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:32

Interessant Saams tja en dat zie je dan weer niet allemaal wanneer je zelf met pony door t water gaat dat ze zo compenseren.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:43

Beaut is weer bij de tandarts geweest gister. Was na 11 maanden geen overbodige luxe. Haar achterste kiezen staan te hoog (hallo stugge kaak) en de voorste 2 kiezen rechterkant staan niet parallel aan de rest. En verder wat uitbalanceren. Viel mee.

Ook heeft ze een nieuw proef hoofdstel aangemeten gekregen. *\o/*
Ik wilde graag een lage neusriem net anatomisch kopstuk. Omdat ze met haar cross hoofdstel laag ingesteld ook erg fijn loopt en anatomisch haar beter bevalt achter de oren. (Gevoelige atlas)

Afbeelding

Hopelijk werpt het volgend weekend zijn vruchten af. Dan gaan we weer knhs starten.

Laerkens Beauty

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:04

Mooi hoofdstel! Hopelijk loopt ze er fijn mee.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:34

Ooooh dat hoofdstel, daar moest ik even op reageren, héél erg mooi! :+ <3 En stugge kaak is volgens mij ook wel een rastypisch dingetje hoor, heb je de grootte van die kaken gezien? :)) _O- Toen ik Lloyd net had was het ook verschrikkelijk, vraag Eline maar, die heeft heel wat minuten met meneer stil gestaan totdat ie toegaf (ik zat veilig vanaf de de kant te kijken uiteraard *D ) En ik ken er meer die het handig gebruiken tegen de ruiter :D

(wat voor merk is dat hoofdstel? O:) )

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:37

Marrit13 schreef:
Ooooh dat hoofdstel, daar moest ik even op reageren, héél erg mooi! :+ <3 En stugge kaak is volgens mij ook wel een rastypisch dingetje hoor, heb je de grootte van die kaken gezien? :)) _O- Toen ik Lloyd net had was het ook verschrikkelijk, vraag Eline maar, die heeft heel wat minuten met meneer stil gestaan totdat ie toegaf (ik zat veilig vanaf de de kant te kijken uiteraard *D ) En ik ken er meer die het handig gebruiken tegen de ruiter :D

(wat voor merk is dat hoofdstel? O:) )


Zou dat echt rastypisch zijn? Ja ze hebben wel flinke kaken inderdaad. Eline zei het toen ja, net zolang tot ie ontspande :=
Heb jij nog wedstrijden in de planning staan?

Het is een hoofdstel van bridle2fit. De sportmasseur en bitfitter van Beaut heeft deze hoofdstellen dus we kunnen fijn even proberen en puzzelen wat Beaut fijn vind! Alles ook mooi op maat.

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:50

En volgens mij heeft ze soms nog langer gestaan met Ben :') Heb er nu geen problemen meer mee, soms als ie iets moeilijk vind zie ik ze aanspannen en in de galop is het nog even zoeken (meer mijn probleem).

Hmm echt heel gaaf <3 die gaat op mijn lijstje.. }:0 je wordt weer bedankt }>

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:01

Kijk, dan is er voor ons nog hoop. :=

Je kan hem helemaal zelf customizen. :+
Ik vond dit zo chique. Zal morgen met daglicht even een foto maken waar Beaut hem draagt. Alsjeblieft :D
Afbeelding

Laerkens Beauty

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 20:37

Kiet ook hoor en haar dochter die kon je echt horen knarsen als ze ergens tegen was := .

Bij Kiet is het soms echt even een paar rondjes liedjes zingen en doen alsof je super ontspannen bent en ze het allerliefste paard ooit is (nee totaal geen merrie) :roll: . Als ze iets moeilijk vindt in de balans, spant ze snel aan (bijvoorbeeld rechtrichten op de volte /schouderbinnen op een volte), maar dan straalt haar hoofd ook uit 'Wat?! Moet ik doen?! Doe het lekker zelf'. ^)

Gelukkig vindt ze bakwerk soms ook leuk :'). Merk wel dat ze zich super trots voelt als stapje appuyement goed gaat. Ik ben heel erg bezig met haar gewicht goed te laten verplaatsen en soms voel je gewoon het perfecte stapje en dan straalt ze gewoon trots uit.

Vind je hoofstel echt prachtig <3. Stiekem vind ik het heel jammer dat Kiet geen frontriemen verdraagd. Het is wel bezig voor mijn verzameling setjes haha

Nikita :knuffel:

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:05

Godzijdank alleen zilveren gespjes dus ik haak af _O-

Haha Kiet heeft idd ook stel bruikbare kaken :))

Maargoed ze zijn vooral hiervoor goed natuurlijk :roll: Mooie groene weide maar toch..
Afbeelding

www.connemara.nl

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:36

Die foto van Lloyd is briljant! _O-
erg fraai hoofdstel, Saams!

Eline vond ook al dat Rebel erg stugge kaken had, rastypisch gevalletje vond ze.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:50

Zijn we dan mooi klaar mee :=

Afbeelding

Laerkens Beauty

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:50

Over naar New Forrest dan maar?

Oh wat gaaf Saams! Echt heel chique! <3

www.connemara.nl

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:13

Marrit13 schreef:
Over naar New Forrest dan maar?

Oh wat gaaf Saams! Echt heel chique! <3


Weet je wat voor heethoofden dat zijn? Ik stuur Beaut wel naar de tover rijschool van Eline :=

Laerkens Beauty

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 18:27

Eline moet een keer naar het noorden komen! (Amsterdam kant van het noorden dan <<) )


Ik ben wel langzamerhand op zoek naar een tweede instructrice ernaast, evt voor grondwerk enzo ook. Goede instructrices zijn goud waard echt! Hier vooral heel veel ruk-en-pluk helaas.

Nikita :knuffel:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers