Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:24

Beaut gaat straks mee naar Ugchelen oid. Daar bij apeldoorn :+
Veluwe vakantie *\o/*

Denk dat ik haar as zondag ga verhuizen. Heb ik helaas wel dubbele stallingskosten. Maar welzijn staat voorop.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:31

Saaams schreef:
Beaut gaat straks mee naar Ugchelen oid. Daar bij apeldoorn :+
Veluwe vakantie *\o/*

Denk dat ik haar as zondag ga verhuizen. Heb ik helaas wel dubbele stallingskosten. Maar welzijn staat voorop.



Whoehoe Ugchelen of all places, my hometown !!


Mocht je nog connie's willen knuffelen, er staan er 2 op 15 minuten afstand (auto)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:51

Gezellig!! We willen morgen met de auto ook op pad. Weet jij iets leuks in de buurt? Leuk winkelcentrum of paardenwinkel iets dergelijks?


Afbeelding

Afbeelding

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:23

Super gaaf saaams!
mooie cap Tineke!

Afgelopen zaterdag Z1 debuut gehad en dat ging me toch een partij lekker. Alle oefeningen moeten we natuurlijk nog bevestigen maar hij was zo fijn <3
met 197-6 en 202 waren de punten boven verwachting. Geen winstpunt maar veel te blij met hoe hij ging *\o/*

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:23

@Saaams Sta jij toevallig bij stal Arends, kom er bijna wekelijks langs met Bob wou wat dichter bij het bos staan en meer naar buiten ook winters, wij zijn verhuisd van Harmelen naar Groenekan.

Toevallig ga ik donderdag naar de Cantharell met Bob voor drie dagen.
De laatste maanden aan zijn conditie gewerkt en de 30 km bijna aangetikt.

Z1 dat is dromen voor mij, zo enthousiast dat hij buiten is zo dooie is het in de bak.

ik geniet elke dag van jullie verhalen en zeker de prestaties dat deze ponys neerzetten, top
Voor de ziekenboeg en hertellende onder ons sterkte gewenst dat ze maar gouw de oude worden.
De enkele lastige connies geef niet op! Ze zijn het echt waard.

Mijn rondje van vandaag
Afbeelding
Afbeelding

als hij gefocust is, dan is hij ook gelijk een stuk slanker haha
Afbeelding

zo dit was mijn halfjaarlijkse aanwezigheid.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:26

Veertje ik sta nu in Baarn en we gaan naar Woudenberg. Ik wil nog niet dood gevonden worden bij Arends.. gun ik echt geen enkel dier. Horror plek.

Waar in groenekan sta je nu? Stond je in harmelen aan de appellaan? Heb daar 3 jaar lang in de buurt een gelderse merrie gereden.

Ah super leuk! Wij blijven tot woensdag. Maar we kunnen wel is meeten met de ponys als het zo dichtbij elkaar is.

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:35

Saaams, ik dacht de bak te herkennen de overdekte buitenbak, dat is het enigste waar ik een beetje jaloers op ben de rest absoluut niet!

Ik sta nu bij de Noordhoeve en kwam bij Harry Ebskamp vandaan.

Meten met gelijke ras sla ik niet over, rij voornamelijk met paarden met veelte lange benen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:38

Oh snap ik! Hun hebben ook inderdaad zo’n bak. Het is ideaal hoor!

Stal ken ik niet. Ebskamp wel. Dan zit je inderdaad niet aan een mooi gebied. Je kan er weinig kanten op.

Haha alleen Beaut loopt qua tempo wel alle paarden eruit :+

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:16

Die foto's van Beaut op de vorige pagina, sexy beast!

Lekker met de pony's bezig Birgit01 fijn dat ze het zo goed deden.

oohh TinekeVD die cap ik gaaf! Roze had ook prima gekund haha!

Jacobienx gefeliciteerd! Net debuut, mag je trots op zijn. Hier net zoon één hoor Veertje2, de Z kunnen wij ook enkel van dromen.

Heerlijk genieten Saams! Wij vertrekken zondag naar Epe voor een weekje paardenvakantie, doen jaarlijks mee aan de paardenvierdaagse met een vriendinnetje en haar pony.

Zondag Beth weer eens meegenomen op oefencross, en ze was zo blij. Ze is zoon heerlijke cross pony, oortjes erop en gaaaan. Trek overal op af, blijft perfect te rijden en wacht netjes tot je zegt welke ze moet springen. Eigenlijk zou ik een kleiner ruitertje voor haar moeten hebben die weer wedstrijden gaat rijden. Tussen de paarden durf ik nog niet zo, dan moet ik eerst B springen.
Al wat bekend over de crossles voor de connie's eigenlijk?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:26

Saaams schreef:
Gezellig!! We willen morgen met de auto ook op pad. Weet jij iets leuks in de buurt? Leuk winkelcentrum of paardenwinkel iets dergelijks?


[ [url=m/y5Rc82.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Efnr5T.png]Afbeelding[/url] ]


In de stad de oranjerie maar die staat helemaal op de kop geloof ik.
Paarden winkel-> Vrielink of de Herma (niet zo heel groot).

In ugchelen zelf zit een leuk winkeltje waar je wat kan drinken/high tea'en.

In Hoenderloo zit ook een lekker eet tentje, de localiteit heet het.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:16

curly2day schreef:
Saaams schreef:
Gezellig!! We willen morgen met de auto ook op pad. Weet jij iets leuks in de buurt? Leuk winkelcentrum of paardenwinkel iets dergelijks?


[ [url=m/y5Rc82.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Efnr5T.png]Afbeelding[/url] ]


In de stad de oranjerie maar die staat helemaal op de kop geloof ik.
Paarden winkel-> Vrielink of de Herma (niet zo heel groot).

In ugchelen zelf zit een leuk winkeltje waar je wat kan drinken/high tea'en.

In Hoenderloo zit ook een lekker eet tentje, de localiteit heet het.


Heeja ruitersport zit ook redelijk dichtbij dacht ik!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:59

Ja die bedoelde ik ook, stomme autocorrectie :-)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:54

Fijne vakantie Saaams, leuk hoor met de pony erbij!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:10

Vandaag een iets te lange rit. We wilde 20 km omdat je bij 16km een gevaarlijk kruispunt over moest. Maar we reden verkeerd. Dus uiteindelijk 26 km in 4,5 uur gereden. Blauwe billen nu! :+
Ze had na afloop nog zat looplust, ze werd ook kwaad toen we verkeerd reden. Ze wilde continue rechtsaf en keren terwijl wij rechtdoor gingen op de terugweg. Gekke merrie.
Morgen laatste dag, gaan we hier op het gras even langlaag stappen en dan lekker naar huis. Geen rit meer buiten.


Afbeelding

Afbeelding


Kan het echt iedereen aanraden! Staan nu tot we naar bed gaan lekker op het land.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:37

Ziet er heerlijk uit daar Saaams!

Afbeelding
Hier weer de wekelijkse springles. Mss zaterdag nog een wedstrijdje in Nisse als ik alles voor elkaar kan krijgen.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:43

:) Genoeg ruimte over :)

Saams: gave foto,die bovenste!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:36

Inderdaad ruimte zat! Vliegende manen haha. Succes op wedstrijd.

Ik ben zoooo blij. Chiropractor was er vandaag voor controle. Ze heeft de goedkeuring om mee te gaan naar het ONCK en hij vindt haar zo enorm veranderd. Hele andere pony. Qua lichaam staat ze er nu echt retegoed bij *\o/*
Volgende week zien we Eline weer. Dat hebben we nu even nodig, ik kan het correct opbouwen niet alleen. Daar mis ik de handigheid voor. Maar dat ze gewoon lekker mee mag vind ik fijn. <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:54

Fijn dat je zo’n kundig iemand gevonden hebt Saaams en dat ze er zo goed op reageert!

Net een mailtje gehad, dat ze er nog bij kon, dus zaterdag voor de eerste keer naar de ‘overkant’. Vind het zelf wel een beetje spannend met de paarden door de Westerscheldetunnel (6km)!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:34

Wat is iedereen toch leuk bezig met zijn Connies :j leuk om alle verhalen te lezen en er komen heel wat gave foto’s voorbij! Aan mijn kant is het wat rustig op pony gebied, een zadel wat niet meer goed lag en wat cursussen zorgden ervoor dat ik 3 weken uit de running ben geweest. Nu een aangepast zadel voor Heather en een zadel in bestelling voor June ben ik weer aan het rijden. Nadeeltje als ik niet rij wordt Heather vet en dat moet er nu weer af.
En ik heb kennis gemaakt met de paardenluisvlieg. }:) wat een ellende, Heather wordt helemaal panisch van de vlieg, ik krijg hem dan ook niet meer weggemept en een deken helpt niet. June daarin tegen reageert er niet eens op :?
Hoe doen jullie dat buitenrijden met dazen, paardenluisvliegen en gewone vliegen? Ik heb een uitrijdeken en since kort ook nog een hoofdbeschermer en smeer nu haar uier in met antiklit ( schijnt te helpen tegen de paardenluisvlieg) en nog......

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:08

Paardenluisvlieg ben ik niet bekend mee gelukkig. Wel veel dazen hier, daarom wel fijn dat ze altijd kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. Verder zo’n bal in de wei, sprays en als het heel erg is dekens.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:13

Ik heb tijdens mijn veluweritje; Eden anti daas en tekenspray extra strong. Weinig last gehad. De liezen en tussen haar benen smeren met vasaline. Houden ze niet van.
Stalgenoot met de veerust spray had meer last van de hertenluisvlieg.
Beesten zijn trouwens hardnekkig en niet dood te meppen

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:37

De paardenluisvlieg ken ik niet. Knutjes en dazen wel, helaas. Rebel staat 24/7 buiten aan de bosrand, dus in een gebied met veel vliegende ellende. Hij weert zich kranig, hij is vooral expert in het aanbrengen van een afweerlaag....ofwel paneren in het zwarte zand.... :Y) :Y)
Zo kwam ik vandaag met een gitzwart varkentje op mijn dressuurles aan. Eerst daar maar even in bad, voor we les hadden. Daarmee was de ergste zwarte koek er af , maar voor we de wedstrijdring in gaan (duurt nog een paar weken...) moet er toch wel serieus geschrobd gaan worden.
Ik ben bezig met leren appuyeren, en het lukte thuis allemaal niet zo. Hij is me gewoon te snel af. Dus vandaag de juf er even op. Even wat discussie, maar daarna, hup daar ging hij...zowel naar rechts als naar links. *\o/* Zo heerlijk om te zien dat hij het eigenlijk toch wel allemaal kan. Trots op mijn kleine mannetje.
Daarna ik er op, meteen duidelijk wat ik fout deed (ik bood veel te veel ontsnappingsmogelijkheden om er tussenuit te piepen). Echt ongelovelijk hoe makkelijk het dan plotseling lijkt. Helaas ken ik mezelf en weet ik dat het dan thuis zonder de aanwijzingen toch weer een stuk moeilijker blijkt. Maar we prutsen vrolijk verder. Afgewisseld met lekker boscrossen.
Eind juni gaat mijn dochter een BB cross met hem rijden, dus ook daarvoor moeten er galopkilometers gemaakt worden. Vinden we ook geen straf. :D Dochterlief moet nu alleen hard werken voor haar proefwerkweken, dus aan mij de eer om Rebbie in cross-shape te rijden.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:46

Hoi allemaal,

Ik wil me voorzichtig melden in dit topic. Ik lees het topic al erg lang mee en ben al lange tijd verliefd op Connemaras :) helemaal sinds ik vorig jaar 4 maanden in Noord-Ierland heb gestudeerd en daar een heleboel leuke pony's heb gezien.
Vanochtend heb ik een Connemara proefgereden waar ik erg weg van ben, dus ik hoop binnenkort eigenaresse te zijn van een Connie <3

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:56

Wat leuk!

16 juni is er in ermelo een connemara dag. Super toffe dag! Je kan altijd komen kijken!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:59

Wat spannend, Lidely!
Het onck in Ermelo is altijd super gezellig, veel te zien met dressuur, kür, springen en natuurlijk een afsluitende parade.
dit jaar zijn wij er helaas niet bij. Maar het is een erg leuk evenement.