Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:48

Ik zit helaas ook niet in de buurt. Utrecht.
Daarom probeer ik ook regelmatig naar Eline te rijden. Maar voor ons is het maar 50 km. Dat is toch al heel anders dan eindhoven voor jou..

Eline, kunnen we je clonen? :=

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 11:47

Ja Amsterdam inderdaad Esther. Jammer dat je geen connecties hebt in de buurt. Wellicht kan de rijvereniging iets betekenen? Of hebben die geen eigen bak? Of bijvoorbeeld een rijvereniging tussen Eline en jou in? Dan is het voor beide minder ver rijden.

Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe/extra instructrice maar dat is echt niet gemakkelijk. Ik had iemand gevonden die ik erg interessant vond, maar die komt pas vanaf 5 paarden. Nu kan ik naar haar gaan, maar ik heb geen zin om zo vaak een trailer te pakken om te lessen, dan ga ik liever maar de Veluwe. Het leek me niet zo moeilijk om iemand in de randstad te vinden :+.

Inmiddels is mijn vakantie weer over en begin ik aan mijn laatste weken stage/thesis, dus Kiet heeft nu toch wat minder te doen. Wel mooi afgesloten met nog wat ritjes:
Afbeelding
Afbeelding
Voel me erg gezegend dat we het nieuwe jaar met oortjesfoto's kunnen beginnen <3

romyvs

Berichten: 389
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:51

esje007 schreef:
NN: wat leuk! Toen wij een pony gingen kopen ben ik oorspronkelijk op zoek gegaan naar afstammelingen van Cliff, want dat leek me gewoon erg leuk. Erg leuk om via jou nu toch iets te horen van een van z'n kinders.

Hier even een oproepje aan iedereen: Ik zou graag vaker les hebben van Eline (EK op bokt), maar de afstand van mij (bij Eindhoven) tot haar (Eerbeek) vind ik te groot om regelmatig te doen. DUS...vraag ik me af of er meer mensen in mijn regio zijn die interesse hebben in les van Eline. Dan kunnen we een Brabants-connie lesuurtje proberen te maken. Ik wil zelf wel een stukje met de trailer rijden (liefst maximaal 45 minuten) hiervoor, dus als het iets verder van EIndhoven is is wat mij betreft ook prima, mits dit voor Eline ook te doen is natuurlijk! Ik rij trouwens nu op L1 niveau bij de paarden, maar denk dat dat voor een samengestelde les niet zo heel relevant is. Ik blijf een beetje 'hangen' en kom niet veel verder, ondanks les, dus wil graag de expertise van Eline inschakelen.



Wij komen uit de buurt van Eindhoven (valkenswaard) mocht het hier in de buurt kunnen dan heb ik misschien wel interesse (voor mijn dochter) dan ontvang ik graag meer info :D

NN0504
Berichten: 12
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:42

FelineNanet schreef:
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe/extra instructrice maar dat is echt niet gemakkelijk.


Waar zoek je naar? Misschien is er nog wel iemand in de kennissenkring die ik voor zou kunnen stellen :) Mits je aan de oostkant van Amsterdam zit?

Zaterdag ben ik gaan proefrijden op een superleuke import-Connemara, een merrie van 4,5. Ze is nu drie maanden bij de huidige stal en wordt nog bijgevoerd omdat ze daar erg schraal aankwam, maar echt... wat een schatje! 100% eerlijk en enorm werkwillig. Helaas was ze smaller gebouwd dan ik gehoopt had en heeft ze pas één keer een klein sprongetje gemaakt, dus het is misschien niet helemaal de juiste match voor mij. Ben nog bezig met nadenken, zeg maar. Maar voor iemand anders is ze het misschien wél helemaal?

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:49

Hier een heel ander berichtje, super trots op onze kleine blaze. Ze is samen met sanne gister voor t eerst tussen de paarden gestart in de BB en ze werden met beide proeven eerste met 196 en 197. In dec waren ze al een keer tussen de pony’s gestart en ook toen met beide proeven eerste met 195,5 en 201,5. Wat een heerlijke pony!!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:16

Zag het op fb. Super gaaf, nogmaals gefeliciteerd !!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:24

Wauw wat gaaf Tineke, gefeliciteerd!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:11

Oooooh over 6 weken zitten we gewoon in Ierland *\%/* even kennnis maken op sanne haar stage adres

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:27

Ohhhhhh GAAF!!!!!
Waar gaat ze precies naar toe??


( en stiekem nu al zoooooo jaloers :D )

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:48

Ze gaat naar Swinford, Mayo. Culmore training and trekking centre. Reuze enthousiaste mensen, hebben vaker internationale studenten en niet een heel groot, maar wel veelzijdig bedrijf. En...... ze is er nog met clifden....ik ben ook jaloers :j

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:06

Romvys: leuk!Hopelijk komen er nog wat meer mensen met interesse. Wij zitten dan dicht bij elkaar, ik zit on Aalst!
Klinkt als een leuke stageplek, Tineke! Super!!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:09

Gaaf hoor!! Kunnen we een clifden meeting afspreken!

En ohhh ... ik weet het... ik heb fb en insta al volgespamd, maar het moet ook nog even hier.
( even een copy paste van mijn fb verslag:

Oh mán. Wát een dag!! Vanmiddag voor de tweede keer “buitenrit-begeleiding” op miss “To hot to handle”-Rory Rapunzel door HH.En wát een gedenkwaardige buitenrit werd het. Punzel was tintelfris en had er overduidelijk zin in. En ik zit nog geen 3 minuten op Punzel / natuurlijk net buiten “H kan me redden” bereik als er ineens zo’n 50/60 meter voor ons een een kudde van zo’n 10 edelherten in volle galop het pad oversteekt. ( ja: édelherten/ geen reeen maar kolossale groot geweiige edelherten !)Doodeng vond Punzel het/ en het liefst had ze zich omgedraaid om zich pijlsnel uit de voeten te maken. Maar die lieve, dappere , bráve Punzel liet zich makkelijk overhalen om te blijven staan en al snurkend met ogen en oren op steeltjes is ze blijven staan tot de volledige kudde voorbij gedenderd was. Om vervolgens toen ik ( inwendig zelf óók bibberend) voorzichtig been gaf, heet maar súperbraaf verder te stappen. Wát een super dier!! Vervolgens aan het oefenen met het hoe in draf Punzel los te durven laten en tóch het tempo te controleren. Ivm Punzels frisheid vandaag vond ik dat zelf iets moeilijker dan de vorige keer (loslaten) maar ging al met al niet heel verkeerd.
En het ging zó niet verkeerd dat H me vroeg nog maar eens om te draaien om vervolgens de heuvel op te galopperen
En ik heb het gedaan!! En het was zo,zo zo GAAF!! Mán wat kan die galopperen. Wat gaat ze in een redelijk relaxte galop gewoon al HARD!
Zo trots op mijn Punzeltje/ trots op mezelf : ga het leren : deze Ferrari rijden !
Marrit: dank voor de filmpjes ( en wat jammer dat jullie ook zo in shock waren dat je de herten niet gefilmd hebt)




TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:01

Ria ik vind je echt reuze stoer!!!! En punzel ook natuurlijk.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:37

Zeker stoer! Kom je daar vaker Edelherten tegen? Super dat ze bij je bleef. Weet niet of Pandora dat gedaan had. Rocks heeft altijd wel vertrouwen in ons, maar Pandora heeft zo der eigen mening !

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:07

Nou..
Dit was pas de tweede keer dat ik daar was... En volgens Marrit ( die wel veel rijd hier) kom je in dit gebied wel vaker edelherten tegen, maar níet op dit pad eigenlijk ( te druk)
En ja... was zo ontroert eigenlijk. Dat ze zich gewoon door mij liet overhalen om te blijven staan

En verder weet ik heel, heel, heel zeker dat wanneer ik hier met Jou-Jou gereden had, hij me onmiddelijk in de hoogste boom gelanceerd had.... _O- _O- _O-

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:08

Er zitten daar vaak edelherten, maar meestal liggen ze rond die tijd te chillen in het bos tussen de paden in. Echter nú reed net de boswachter met de auto de paden langs, en daar schrokken ze van... Je ziet sneller zwijnen en reetjes dan de kuddes edelherten wat dat betreft. Ria had écht geluk _O-

Edit; Oh hallo Ria :D

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:09

Inderdaad.... echt heel veel 'geluk' :') :') :') :')

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:28

Wat een ervaring, Punz! Knap gereden en knappe Punzel! Ik ben benieuwd wat 2019 jullie nog meer brengt. Jullie gaan super!
De eerste keer dat Rebel een ree zag trilde zijn hele lijf, totaal strak, wilde 180 graden rechtsomkeert en met 50 km/uur op huis aan. Oog in oog met een leeuw, dat idee.
Uiteindelijk ben ik wel omgekeerd, doorlopen lukte echt niet. Gelukkig wel in (dribbel) stap kunnen houden.
Hoe hij nu op een kudde edelherten zou reageren, hmmm, ik vrees dat hij die doodeng zou vinden.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 22:57

Punz schreef:
Inderdaad.... echt heel veel 'geluk' :') :') :') :')


:') _O- _O- _O-

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:32

Gaan jullie ook naar het ONCK? Ik ga dit jaar voor de eerste keer, leuk!

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:39

Is wel de planning. Leuk dat je ook gaat!
Ik weet alleen nog niet of ik beide dagen ga, Beauty ga stallen, mee naar huis neem enz..

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:09

Wauw dit moet ik gewoon echt even met jullie delen. Sanne en Melody vandaag voor t eerst springen gestart tussen de paarden in de klasse L. Komt wat hoogte betreft overeen met de pony’s maar man wat staan die sprongen breed. Maar of t niks is, zo knap en geen enkel probleem met de dubbelsprongen. De eerste winstpunt is binnen!! En was een grote groep L springers, 74 combinaties en ook echt grote namen ertussen. Was vanmorgen toch echt wel heel spannend maar wat zijn we trots.

Vala wij gaan ook naar t OnckAfbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:45

Ik zag het op facebook. Zo echt ronduit GEWELDIG!! Echt heel, heel, héél stoer!!


En ja...
Ik ben op het ONCK... :') :') :')

JJ hopelijk ook met EK..
En wie weet wat Punzeltje gaat doen.... :oo

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:30

Super Tineke, echt heel knap en gave foto!

Wij zijn ook van plan naar het Onck te gaan.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:04

Zó gaaf Tineke _/-\o_ Ik vind het ook absoluut 1 van de mooiste pony’s, die Mel. Nou ja uit de kluiten gewassen pony dan :+

Wij zijn ook op het ONCK, moet wel als het hemelsbreed 2 km verderop is denk ik :')