Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:14

Geen idee Tineke. Is het een nakomeling van jullie merrie?

Minka: geschoren zijn levert hier op momenten ook wat frisse pony's op. Zie het filmpje van JJ en EK die in pas in dit topic plaatste. ( Ok... je hebt dan ook nog een beetje wind... en veel ruimte om hem heen nodig.. Maar dan heb je ook wat :D )


Iedereen een Connemara!!


.



TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 21:06

Geen nakomeling maar ik heb begrepen dat ze net geïmporteerd is, deze mensen denken dat ze uit de maat groeit en haar dus weer kwijt willen. Ze leek mij leuk :o

Hier gelukkkig niet extra fris na het scheren, Melody van de week al voor de tweede x zijn vachtje eraf.

En oh wat zit ik op een roze wolk. Door drukte met school, stage en een ongeluk is sanne vorig jaar maar 2x springen gestart maar vandaag gingen ze weer. Was dus heel begrijpelijk best weer spannend.
Eerst een rondje M, 1.10, een balk op de tweede hindernis maar wat ging het goed.
Daarna een rondje Z, 1.20 en daar ging het nog beter. Foutloos over de hindernissen, Mel had reuze zin en wist precies waar hij heen moest. Hindernis 2 was ook 8 en 3 en 9 stonden baast elkaar. Dus van 2 naar drie en van 2/8 naar....weer 3 dacht Mel. Vol overtuiging erop af en foutloos erover!! Helaas had het toen de hindernis ernaast moeten zijn, 9 dus, jammer maar verkeerd parcours. En vanwege de hoogte kun je ook niet denken ik trek m even om naar de goede. Het is niet anders al baalden we flink, maar het vertrouwen en plezier wat je hier weer van krijgt.... echt top!
En ook nog gereden met haar nieuwe bodyprotector in dezelfde kleur als haar jasje!!! Afbeelding

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:46

Wordt een geweldige verzameling Tineke!! Ben benieuwd!
En kun je tevreden over zijn, zo'n fijne "rentree". Verkeerd parcours is dan jammer, maar kan me toch voorstellen dat het fijne gevoel overheerst als het al met al toch een fijn rondje was!


Hier ook op een roze wolk. Punzel heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met cross hindernissen.
Het is uberhaupt pas de vijfde keer dat ze onder de man springt. Bedoeling was om gewoon maar eens te kijken hoe ze zou reageren op een cross terrein..

Nou... zo dus:


Zo verschríkkelijk trots op d'r!
En natuurlijk ook met dank aan Hanneke H. die haar zo superfijn begeleid/ op spring gebied opleid!

(En met dank ook aan Marrit, die mee was om met Lloyd bij te springen als dat nodig was. Uiteindelijk hoefde ze alleen maar bij het water echt even te helpen/voorop te gaan, maar wie had dat van te vorgen gedacht.)

En... wat wás het ook mooi weer he?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Iedereen een Connemara!!


.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:32

Knappe Punz! Die Lloyd wel even vertelde waar hij heen moest om op het crossterrein te komen :') Maar was supergaaf om te zien en zelf ook weer wat te springen! Eindelijk de enge “boomstam” durven nemen;

Afbeelding

Hij sprong wat enthousiast, had ik niet op gerekend maar ach, overleefd :+

www.connemara.nl

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:44

Wat een hindernissen met Melody!
En die Punz, dat springen vindt ze zichtbaar leuk! ! En natuurlijk ook Lloyd met heldin Marrit! Serieuze sprong!!! Weet niet of ik dat durf!

Vorige week bij Eline geweest, erg nuttig! Even kijken hoe we dit kunnen vervolgen, want anderhalf uur rijden voor les is te ver.
Volgend weekend ga ik meerijden met de crossles bij Rob. Ben benieuwd of ik het een uur vol hou. Zal wel afzien worden voor mij. Over Rebel maak ik me minder zorgen. Die maakt een fitte indruk.
Die is nu een sportpony met wollen kousen aan. _O- alles geschoren behalve zijn benen. Geen gezicht!! Nu hij geschoren is is ie wel wat jolig. :):)
Gisteren kwam ik ik het bos een bekende tegen. Even gepraat, Rebel werd na een paar minuten wat ongeduldig, wat hij liet blijken toen ik wegreed bij mijn kennis. Twee grote bokken en een sprintje. :+ De boef....geduld is niet zijn ding.
Laatst bijgewerkt door esje007 op 18-11-18 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 22:50

Marrit..
Die boomstam wás ook eng!! Echt wel een heel, heel, heel serieuze sprong! Vond je zo dapper!

En wacht even...

Ik heb nog een leuke van jullie:
Afbeelding

Lekker ding.. die Punz..
Lloyd voor laten gaan het water in ( kijk jij maar of het veilig is..) en als het dan inderdaad veilig lijkt te zijn.. Húp, zo snel mogelijk weer voorop... :)


Iedereen een Connemara!!


.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:20

Haha...slimme Punz!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:27

Wow, Punzel loopt daar alsof ze dit wekelijks doet! Ziet er echt blij uit! Knappe pony!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:55

Wat een top weekend in connemaraland!!!
Knappe Punz en Lloyd wauw!!! +:)+ respect hoor!

Esje veel plezier volgend weekend! Hier laten we met scheren ook de benen en het hoofd erin dus mega sokken en fluffy oortjes ach ja dat heeft ook wel wat toch.

Zelf gisterochtend weer 2 wp erbij gesnoept en nu mogen we M *\%/* dat alleen al is een feestje waard.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:58

Ria, met recht mag je trots zijn op punzel! Hoe pittig in de dressuur, hoe nuchter in de cross!

Gaaf Tineke!! Wauw jaloers. Ga je ook al over naar het M?

Laerkens Beauty

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:10

Saams ik hoop snel maar hangt van een aantal factoren af. Eerst begin dec in gesprek met knhs en ik hoop daarna de
Mogelijkheid te hebben door te stromen naar de M.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:09

Oh hoezo dat? Wat voor factoren?

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:19

Afbeelding

Deze pony was vandaag mee naar de zadelmaker.
Springzadel is een dilemma.

Zakt weg naar rechts.

Opgevuld, werkte niet.
Nieuwe vulling werkte niet
Diagonaal bijgevuld, geen succes.

Nu dus een kale boom meting gedaan. Boom te smal. Van medium moet ze naar wijd. Persen kan niet, dan breken de takken. Dus zadel is geshimd, dat is iets met panelen die ze slijpen idk....

Beter maar werkte nog steeds niet. Nu gaan ze de singelstoten verleggen zodat de druk vergelijkbaar is als bij een dressuurzadel. Ik kan hem vrijdag ophalen en dan ermee rijden. Dan komen ze week erna aan huis voor het afpassen. Drama.

Als dit niet werkt, is er een kans aanwezig dat ik een nieuw zadel moet kopen.

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:19

Ohhh Saams........... Dat is bálen zeg...

En Tineke: Je maakt me nieuwsgierig? Gesprek met KNHS?


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:00

Oh Saams wat een gepuzzel!

En eh tja ik ben goed in mijn kop in het zand steken en het liefst doe ik of ik alles kan maar helaas is dat niet zo. Zoals sommige weten rijd ik altijd met bodyprotector om het simpele feit dat ik nogal eens van de pony glij heel simpel doordat mijn lijf me in de sterk laat en ik alle kracht verlies. Ik heb een spier-/ stofwisselingsziekte waarbij de omzet naar energie niet goed gaat. Wat precies, daar zijn ze al 15 jaar naar op zoek. Veel ZH in en uit dus. Ik heb een aangepaste bus waar mijn rolstoel en scootmibiel in kunnen en vaak loop ik met krukken.
Feit is dat ik op t moment hard achteruit ga en vandaar mijn gesprek/ klassificatie keuring met de knhs. Pfff

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:02

Joh echt? Dat had ik helemaal niet verwacht/valt niet aan je te zien. Wat heftig zeg.
Maar mag je in het M niet meer starten met bodyprotector?

Ik hoop dat de knhs coulant reageert.

Laerkens Beauty

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:05

Wel met bodyprotector maar ik rij met extra dikke teugels en doorzitten of lichtrijden lukt niet altijd dus gijn als ik dat zelf mag bepalen en op hele slechte dagen zou het fijn zijn als sanne de pony eerst wat warm mag rijden of op hele koude dagen. 30 min op de pony houd ik krap aan vol.

En Saams dat was ook mijn bedoeling hè dat je t niet zag :o

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:12

Dat begrijp ik uiteraard. Maar toch vind ik het knap hoe je het allemaal zo netjes voor elkaar rijd. Als je lichaam niet meewerkt.
Ben benieuwd! Ik ga voor je duimen.

Laerkens Beauty

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:25

Oh Tineke, wat heftig ook zeg.( voelt zich hier nu wat lomp door mijn botweg vragen)

En inderdaad: Je hebt het werkelijk goed verborgen weten te houden.

Hoop dat je gesprek met de KNHS goed verloopt! Duim voor je!!
En begrijp ik goed dat je ook voor een Grade classificatie wil gaan?

Edit
Lees nu pas dat je schrijft dat je conditie achteruit gaat
Verschrikkelijk. En weten ze wel of dit dan progressief verloopt? Of is het zo dan slechte en goede periodes elkaar afwisselen??

Hoop voor jou in ieder geval dat eea zich toch gaat stabiliseren!


Iedereen een Connemara!!


.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 22:46

Wat heftig Tineke, sterkte! Ik duim voor je dat de KNHS coulant is, maar kan me niet voorstellen van niet.

Ik hoop dat je zadel gemaakt kan worden Samantha, niets zo vervelend als een zadel dat niet goed ligt.

Ik ben zelf helaas extreem druk doordeweeks, maar mijn weekenden zijn immiddels wel weer gevuld met witte oortjes <3
Afbeelding
Heel rustig maken we weer rondjes van 10-13 km, volgend weekend weer iets langer. Ik geniet onwijs en Kiet is mega blij dat ze mee mag. Ze is zelf happy met alle bakritjes :')

Nikita :knuffel:

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 06:50

Feline wat heerlijk, dat zijn alweer aardige rondjes!!

Punz, progressief helaas al zijn er periodes dat t stabiel blijft en ik hoop iedere x dat die periode lang duurt. In principe is een grade niet echt nodig omdat het voor mij niet mogelijk is echt lang auto te rijden en dan nog wedstrijd en de aangepaste wedstrijden zijn verdeeld over t land en verder weg.
Daarom kwam manlief met onck en de keuring ook helemaal op de fiets om ons daarna terug te kunnen rijden met de auto.
Gaat hier ook zo als ik dichtbij wedstrijd heb op 15 min afstand. Ik rijd met de auto heen n rijd met hulp van sanne mijn proef en manlief komt op de fiets en rijdt ons met de auto terug.

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:20

Joh... wat akelig voor je.
Ga heel erg duimen dat er een heel lange, heel stabiele periode voor je ligt, en dat je gewoon nog heel lang zonder al te veel toestanden kunt genieten van alles waar je van geniet.
Want dat lijkt me persoonlijk het ergste van ziek zijn: afhankelijk zijn en niet kunnen doen wat je graag doet.


Iedereen een Connemara!!


.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 08:18

Dank je

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:09

Ohh
Happy, happy, happy me!!

Zoals jullie weten kampte Jou-Jou sinds begin dit jaar met hoest tgv een stof allergie die we aanvankelijk maar niet onder controle kregen, ondanks fors ingrijpen met oa corticosteroïde injecties

Nu, een dik half jaar verder én met een berg aan aanpassingen ( hooi stomen, 24/7 buiten, schuilstal gebouwd) en een periode lang best het eea aan (medische) zorg ( JJ zelf aan de flexineb) verder gisteren eíndelijk eindelijk de voorlopig ( en ik hoop defenitief) laatste controle in Utrecht met een SUPER uitslag!

Bronchoscopie was weer verbeterd sinds de vorige keer en spectaculair verbeterd sinds het begin. Er is nog wel een heel klein beetje slijm aanwezig diep in de luchtpijp, maar dat is heel mooi dun en is bij JJ waarschijnlijk altijd zo geweest. Vandaag de uitslag van de longspoeling ( BAL) die ook gedaan is een dat gaf de bevestiging van het beeld van gisteren én een prachtig resultaat:
De neutrofielen ( type ontstekingscel dat verhoogd is bij actieve RAO klachten) zitten nu op 6% en dat is geweldig. Je wil deze iha onder de 10 % hebben, en we waren al blij geweest als we het bij JJ op de ci 20% hadden weten te houden . Dus 6% terwijl hij al 6 weken zonder medicatie staat is echt geweldig


Iedereen een Connemara!!


.

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:18

Voor de geinteresseerden
Dit is de bronchoscopie van begin mei:

Je ziet dat alles rood en geirriteerd is, zowel in het begin, boven aan de luchtpijp/de keel, als dieper in de luchtpijp tot daar waar het zich vertakt naar beide longen. Je ziet ook echt overal vlokken, laagjes en zelfs een riviertje aan dik vies slijm.


En dan is dit de bronchoscopie van gisteren:


Je ziet dat de randen niet meer roodachtig, maar gewoon mooi roze zijn ( in het echt nog beter te zien dan hier) en dat er nog maar nauwelijks slijm is in het eerste stuk. Dan komt er nadat ze het strotteklepje en de stembanden voorbij zijn echt een heel schoon, mooi roze stuk. Dieper in de luchtpijp zit nog wel een klein vlekje, maar dat is heel mooi dun ( ik moet op een gegeven moment aan de buiten kant even langs de luchtpijp met mijn hand wiebelen, en dan zie je het slijm bewegen)
In dit filmpje zit er helaas wel een condensvlekje op de lens van de camera, die ze niet helemaal weg krijgen, maar volgens mij is het verschil hoe dan ook heel mooi duidelijk te zien !

( Edit: aan het begin van het tweede filmpje blijven ze wat lang in het stuk voor het strotteklepje. Ze zijn een beetje de toerist aan het uithangen daar. Beetje aan het bespreken dat de stembanden een tikje assymetrisch zijn etc..Gewoon... de toerist uitgehangen en zich daar al positief uitsprekend over hoe rustig roze het er allemaal uit ziet :)
Laatst bijgewerkt door Punz op 22-11-18 15:59, in het totaal 4 keer bewerkt


Iedereen een Connemara!!


.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lamujer en 35 bezoekers